Over Jira

Met JIRA kun je op allerlei manieren op de hoogte blijven. Of je nu liever updates ontvangt via e-mail, chat of door in te checken op je mobiele apparaat, JIRA helpt je graag verder. JIRA helpt je team om de klus te klaren, aan je bureau op onderweg met de nieuwe mobiele interface.

Problemen bevinden zich overal: taken, ideeën en verzoeken verbergen zich in documenten, de hoofden van mensen en diep in je inbox. Gebruik JIRA om de problemen van je team te registreren en te organiseren, prioriteiten te stellen en actie te ondernemen voor de belangrijkste zaken, en op de hoogte te blijven van wat er om je heen gebeurt. JIRA maakt dit alles gemakkelijk, zodat je team minder tijd kwijt is aan het beheer van het werk en meer tijd kan besteden aan het bouwen van geweldige software.

Werk zoals jij dat wilt: jouw proces staat centraal in alles wat je doet. Beperk het werk van je team niet tot de standaardworkflow die is vastgesteld door je projecttracker. JIRA heeft workflows die bij je bestaande processen passen en die je eenvoudig kunt aanpassen naarmate je team verandert. Gebruik de tool die bij je team past, in plaats van je team aan te passen aan de tool.

Productieve, krachtige planning: teams die effectief en efficiënt moeten zijn, kiezen voor JIRA om hen te helpen bij het vastleggen, toewijzen en prioriteren van hun werk. Zorg ervoor dat iedereen in je team precies weet wat er moet gebeuren, zodat het werk vlekkeloos wordt uitgevoerd. En door de kracht van Agile aan JIRA toe te voegen – met de JIRA Agile add-on – kun je zelfs agile sprints plannen!

Werk moeiteloos samen: in elk team is het belangrijk dat mensen eenvoudig informatie kunnen delen en hulp kunnen vragen wanneer dat nodig is. Met de eenvoudige, intuïtieve interface van JIRA kun je samenwerken met teamgenoten en het werk efficiënter uitvoeren. Het wordt nog beter wanneer je de @mentions en toewijzingsfuncties van JIRA combineert met de kracht van Confluence en HipChat.

Zichtbaarheid met de snelheid van het licht: bekijk de zaken die voor jou het belangrijkst zijn, hou toezicht op activiteitenstromen en deel informatie met krachtige dashboards, wallboards en meer. Met JIRA weet je altijd wat er gaande is.

Verzamel, onderhoud en rapporteer: met JIRA Service Desk wordt het JIRA-platform een moderne, flexibele servicedeskervaring die klantaanvragen stroomlijnt en de efficiëntie van je IT-team verhoogt.

Agile projectmanagement: het is tegenwoordig niet genoeg om alleen je werk bij te houden – je moet ook agile zijn. JIRA Agile voegt agile projectmanagement toe aan de kracht van JIRA.

Prijzen vanaf:

US$ 7,75/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Australië, België, Brazilië, Canada, China en nog 25 andere

Ondersteunde talen

Chinees, Deens, Duits, Engels, Frans en nog 7 andere

Prijzen vanaf:

US$ 7,75/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Afbeeldingen

Jira Software - 1
Jira Software - 2
Jira Software - 3
Jira Software - 4
Jira Software - 5
Jira Software - 6
Jira Software - 7
Jira Software - 8
Jira Software - 9
Jira Software - 10
Jira Software - 11
Jira Software - 12
Nog %{screenshots_count} andere bekijken
Jira-video
Jira Software - 1
Jira Software - 2
Jira Software - 3
Jira Software - 4
Jira Software - 5
Jira Software - 6
Jira Software - 7
Jira Software - 8
Jira Software - 9
Jira Software - 10
Jira Software - 11
Jira Software - 12

Functies

Totaal aantal functies van Jira: 160

  • @mentions
  • API
  • Aanpasbaar dashboard
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Agile-methodiek
  • Audittrail
  • Automatisering van bedrijfsprocessen
  • Automatisering van formulieren
  • Backlog-beheer
  • Beheer van problemen
  • Beheer van productgegevens
  • Beoordeling van vereisten
  • Bestanden delen
  • Bewaking
  • Bijhouden van vervaldatums
  • Bronnenbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • Bugs/problemen opsporen
  • Build-logboek
  • Campagnebeheer
  • Capaciteitsbeheer
  • Cloudcomputing
  • Communicatiebeheer
  • Compliance bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Configuratiebeheer
  • Configureerbare workflow
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Dashboard
  • Dataconnectors
  • Definiëren kenmerken belanghebbenden
  • Documentbeheer
  • Doelen stellen en bijhouden
  • Doorlopende levering
  • Enkelvoudige paginaweergave
  • Enquêtes en feedback
  • Formulierbeheer
  • Fouten bijhouden
  • Foutopsporing
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensmodellering
  • Gegevensvisualisatie
  • Geïntegreerde ontwikkelomgeving
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Grafieken maken
  • Grafische gebruikersinterface
  • Ideeënbeheer
  • Implementatiebeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Integraties van derden
  • Iteratiebeheer
  • Kalenderbeheer
  • Kanban-bord
  • Kleurcodes en -pictogrammen
  • Kwaliteitsborging
  • Levensduurbeheer van producten
  • Leveranciersbeheer
  • Markeren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Marketingautomatisering
  • Marketingkalender
  • Mediaplanning
  • Meerdere projecten
  • Mijlpalen bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Online tijdklok
  • Ontwikkeling van web-apps
  • Ontwikkeling voor mobiel
  • Op regels gebaseerde workflow
  • Opdrachtenbeheer
  • Openbare dashboards
  • Opmerkingen/notities
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personeelsbeheer
  • Personeelsplanning
  • Planningtools
  • Portefeuillebeheer
  • Predictieve analyse
  • Prestatiebeheer
  • Priorisering
  • Privédashboards
  • Problemen bijhouden
  • Procesmodellering en -ontwerp
  • Proceswijzigingen bijhouden
  • Productiviteitstools
  • Prognose
  • Prognoses
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Projectplanning
  • Projectplanning
  • Projecttijd bijhouden
  • Projectworkflow
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van bezettingsgraad
  • Rapportage/projecten volgen
  • Real-Time Analytics
  • Realtime chatten
  • Realtime meldingen
  • Realtime rapportage
  • Releasebeheer
  • Releaseplanning
  • Resourcebeheer
  • Resources plannen
  • Risicobeheer
  • Roadmapping
  • Roadmaps van producten
  • Roosterbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Scrum-ondersteuning
  • Slepen en neerzetten
  • Softwareontwikkeling
  • Sprint planning
  • Staafdiagram
  • Status bijhouden
  • Subtaken maken
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Taken bewerken en bijwerken
  • Taken labelen
  • Teammanagement
  • Terugkerende problemen
  • Terugkerende taken
  • Testen van compatibiliteit
  • Ticketbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Tijdlijnbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toepassingsbeheer
  • Traceerbaarheid
  • Traditionele methodologieën
  • Trainingsbeheer
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Uitgavenbeheer
  • Uitgifteplanning
  • Vakantie en verlof bijhouden
  • Veranderingsbeheer
  • Versiebheer
  • Verzameling logboeken
  • Visualisatie
  • Visueel workflowbeheer
  • Voor IT-project management
  • Voor ontwikkelaars
  • Voorraadbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Web- en mobiele apps ontwikkelen
  • Werknemersdatabase
  • Widgets
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zoeken/filteren

Alternatieven

Zoho Desk

4,5
#1 alternatief voor Jira
Zoho Desk is een cloudgebaseerd helpdeskplatform dat is ontworpen om bedrijven van elke omvang te helpen bij het...

Rally

4,3
#2 alternatief voor Jira
Rally is een agile ontwikkelingsplatform op ondernemingsniveau dat fungeert als een gecentraliseerde hub voor teams om...

Redmine

4,1
#3 alternatief voor Jira
Redmine is online projectmanagementsoftware die is ontworpen op het Ruby on Rails-framework, specifiek voor kleine...

Teamwork.com

4,5
#4 alternatief voor Jira
Software voor werk- en projectmanagement die interne teams en bureaus helpt bij het verbeteren van de samenwerking,...

Reviews

Totaalscore

4,4 /5
(14.009)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,3/5
Functies
4,4/5
Gebruiksgemak
4,0/5
Klantenondersteuning
4,2/5

Heb je Jira al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 14.009 reviews worden weergegeven
Sander
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Prima gebruiksvriendelijke software voor Warmteservice

Beoordeeld op 7/5/2021

Ik ben een tevreden gebruiker van jira. Ik werk inmiddels al een aantal jaar met deze software en...

Ik ben een tevreden gebruiker van jira. Ik werk inmiddels al een aantal jaar met deze software en heb daardoor een goed overzicht van werkzaamheden die aan mij worden toegewezen en wat er met welke prioriteit gedaan moet worden.

Pluspunten

Het fijne aan de software is dat je een prima overzicht hebt van de taken die er aan jouw profiel hangen. Je kunt hierdoor makkelijk prioriteiten stellen. Daarnaast is het fijn dat je met meerdere tegelijkertijd in een project kunt werken en altijd de laatste bestanden kunt gebruiken zodat iedereen altijd met hetzelfde bestand kan werken.

Minpunten

Het dashboard op de homepage komt wel wat rommelig over. Je moet goed kijken wat er in welke kolom staat.

Luke
Luke
Totaalscore
  • Sector: Marketing en reclame
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Best and most true to tradition agile project/product management tool around

Beoordeeld op 9/11/2020

I have a (probably unhealthy) love for Jira and would need a lot of convincing to switch. It's...

I have a (probably unhealthy) love for Jira and would need a lot of convincing to switch. It's interface is genuinely enjoyable to use and it aligns perfectly with agile product management methodologies, natively and in conjunction with its plethora of add-ons.

Pluspunten

Jira is an immensely powerful issue management tool. It's JQL language provides ultimate flexibility to satisfy the needs of all roles on a product/project team. It's easy to use (if agile concepts are familiar to you and semi-intuitive if they're not), easy to deploy (especially if you're using Jira Cloud) and easy to integrate with.

Minpunten

The pricing model for add-ons. You could have a 100 users registered to your Jira instance, have an add-on that is used by a small handful of power users, and still be paying a license fee for all 100 users. Very annoying!

Overwogen alternatieven

Trello, monday.com en Asana

Redenen om voor Jira te kiezen

Basecamp was rudimentary and unable to effectively visualise our cross-company/cross-team workload.

Overgestapt van

Basecamp

Redenen om over te stappen op Jira

Jira was the most aligned with our internal development workflows and flexible enough to work for both technical and non-technical users.
Rachit
Totaalscore
  • Sector: Verzekeringen
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

My Review for using Jira

Beoordeeld op 22/3/2024

Pluspunten

There are a lot of features in Jira Project Management platform where I can manage multiple projects at one place without any hustle. And the best part is, This is very user friendly platform, easy to understand the status of each tasks/items.

Minpunten

Nothing as such to dislike about jira as per my perspective.

Ovidiu
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

A lot of features, a lot of issues

Beoordeeld op 15/2/2024

Pluspunten

It is an all-in-one package, it has plenty of features, but it has issues also

Minpunten

tasks will not update some time, you need to change some things only in a certain way, if you change it from another view you will receive different results or some options will not be present

Vanessa
Totaalscore
  • Sector: Programmaontwikkeling
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

best tool for complex multi-project work

Beoordeeld op 4/2/2024

Very positive, helps teams manage their work in flexible and adaptable ways. Vastly improves...

Very positive, helps teams manage their work in flexible and adaptable ways. Vastly improves communication as well.

Pluspunten

Being able to filter and view tasks across boards is a very powerful aspect of Jira. In addition to that the custom dashboards are wonderful.

Minpunten

It can be a bit difficult user experience to perform some tasks, however with perseverance you can do a lot with this tool.

Overwogen alternatieven

GitHub, Wrike en Asana

Overgestapt van

Trello
5 van 14.009 worden weergegeven Lees alle reviews

Jira - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Jira.

Jira kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 7,75/maand
  • Prijsmodel: Gratis versie, Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

Jira heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Jira ondersteunt de volgende talen:

Chinees, Deens, Duits, Engels, Frans, Italiaans, Japans, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Tsjechisch

Jira ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Jira kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Balsamiq, Bitbucket, Confluence, ConnectWise PSA, Dovico, EazyBI Cloud, Flowdock, Get Satisfaction, GitHub, Gliffy, Harvest, HipChat, Hubstaff, JIRA Service Management, Lucidchart, Microsoft Outlook, Salesforce Sales Cloud, Weekdone, Zendesk Suite, Zephyr Enterprise

Jira biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Jira.