Over NetSuite

NetSuite is 's werelds toonaangevende cloudgebaseerde softwarepakket voor bedrijfsvoering dat speciaal is ontworpen voor de behoeften van snelgroeiende en middelgrote bedrijven. NetSuite helpt bij het automatiseren van bedrijfsactiviteiten, het stroomlijnen van processen, het verlagen van IT-kosten en complexiteit en het verbeteren van realtime overzicht in het hele bedrijf door één complete webgebaseerde software-oplossing voor alle cruciale bedrijfsprocessen. Dit omvat boekhouding/enterprise resource planning (ERP), voorraadbeheer, klantrelatiebeheer (CRM), professional services automation (PSA) en e-commerce.

NetSuite is 's werelds meest gebruikte cloudgebaseerde ERP-oplossing, die wordt gebruikt door meer dan 32.000 organisaties in meer dan 160 landen. NetSuite ERP biedt een moderne, schaalbare oplossing waarmee je alle belangrijke backoffice-activiteiten en financiële bedrijfsprocessen in de cloud kunt uitvoeren. Van uitgebreide mogelijkheden voor financieel beheer, inclusief geavanceerde oplossingen voor omzetbeheer en facturering, tot oplossingen voor het beheer van voorraad, supply chain en magazijn, biedt NetSuite bedrijven van elke omvang, in alle sectoren en in alle delen van de wereld de mogelijkheid om innovatie en groei te ontketenen. Ingebouwde business intelligence met realtime rapportage en analyse voorziet organisaties van één enkele versie van de waarheid en stimuleert een betere, snellere besluitvorming.

De oplossing van NetSuite voor financieel beheer wordt gebruikt door duizenden organisaties in verschillende sectoren om hun boekhoudkundige behoeften te beheren. Deze software versnelt de financiële afsluiting, levert een krachtig kostenbeheer, biedt gestroomlijnd en controleerbaar opbrengstbeheer en garandeert een volledig realtime inzicht in de financiële prestaties van het bedrijf.

Prijzen vanaf:

Niet door leverancier verstrekt

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Verenigde Arabische Emiraten, Australië, België, Brazilië, Canada , Zwitserland, China, Duitsland, Spanje, Finland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Hongkong SAR van China, Ierland, Israël, India, Italië, Japan, Mexico, Noorwegen, Filipijnen, Portugal, Saoedi-Arabië, Zweden, Singapore, Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels , Frans, Indonesisch, Italiaans, Japans, Koreaans, Nederlands, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Thai, Tsjechisch, Turks, Zweeds

Prijzen vanaf:

Niet door leverancier verstrekt

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Afbeeldingen

NetSuite Software - 1
NetSuite Software - 2
NetSuite Software - 3
NetSuite Software - 4
Nog %{screenshots_count} andere bekijken
NetSuite-video
NetSuite Software - 1
NetSuite Software - 2
NetSuite Software - 3
NetSuite Software - 4

Functies

Totaal aantal functies van NetSuite: 316

  • "Wat-als"-scenario's
  • 1099-voorbereiding
  • 3PL-beheer
  • API
  • Aandelenbeheer
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare regels
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Aanstellen (van personeel)
  • Aantal cycli
  • Accountafstemming
  • Accountancybedrijven
  • Activabeheersysteem voor bedrijven
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocaanvraag
  • Ad-hocanalyse
  • Ad-hocrapportage
  • Administratie
  • Afstemmen van inkooporders
  • Agile-methodiek
  • Audittrail
  • Automatische facturering
  • Backorderbeheer
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Beheer van fondsenwerving
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beheer van problemen
  • Beheer van productgegevens
  • Beheer van productievoorraad
  • Beheer van retailvoorraad
  • Beheer van sociale media
  • Beheer van speciale bestellingen
  • Beheer van vaste activa
  • Beheer van verkooppipeline
  • Belangrijke prestatie-indicatoren (Key Performance Indicators, KPI's)
  • Belastingbeheer
  • Benchmarking
  • Bestanden delen
  • Bestellingen bijhouden
  • Betaling aan leverancier(s)
  • Betalingen verwerken
  • Btw-beheer
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • CRM
  • Campagnebeheer
  • Capaciteitsbeheer
  • Capaciteitsplanning
  • Cashbeheer
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Centrale boekhouding
  • Cheques verwerken
  • Commissiebeheer
  • Communicatiebeheer
  • Compliancebeheer
  • Configureerbare workflow
  • Consolidering/rollup
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Crediteuren
  • Cross-docking
  • Dashboard
  • Dashboards maken
  • Debiteuren
  • Debiteurengrootboek
  • Declaraties
  • Distributiebeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Donaties bijhouden
  • Donorenbeheer
  • Door leveranciers beheerde voorraad
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • EDI
  • ERP
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische geldoverdracht
  • Etikettering
  • Evenementenbeheer
  • Facturen opstellen
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Factuurgeschiedenis
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Financiële analyse
  • Financiële verslaglegging
  • Fondsadministratie
  • Fraudedetectie
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Geautomatiseerde planning
  • Gedeeltelijke betalingen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensbeheer
  • Gegevensbeveiliging
  • Gegevensextractie
  • Gegevensvisualisatie
  • Gegevensvoorbereiding met zelfservice
  • Geïntegreerde bedrijfsvoering
  • Geïntegreerde boekhouding
  • Grootboek
  • HR-beheer
  • Herinneringen
  • Ideeënbeheer
  • Import- en exportbeheer
  • In- en uitchecken
  • Incasso
  • Inkomstenverantwoording
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkoopbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integratie van sociale media
  • Integratiebeheer
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Interne chatintegratie
  • Inventarisatie
  • Itembeheer
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kanaalbeheer
  • Kanban-bord
  • Kasstroombeheer
  • Kitting
  • Klantenaccounts
  • Klantenbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Klantenverhalen
  • Klantgeschiedenis
  • Kortingsbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Kwaliteitsbeheer
  • Kwaliteitsborging
  • Leadkwalificatie
  • Leads beheren
  • Ledendatabase
  • Levensduurbeheer van assets
  • Leveranciersbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Lidmaatschapsbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • M-commerce
  • MES
  • Magazijnbeheer
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Marketingautomatisering
  • Materiaallijsten
  • Materialenbeheer
  • Meerdere projecten
  • Meerdere valuta's
  • Meerdere winkels
  • Mijlpalen bijhouden
  • Mobiele app
  • Mobiele toegang
  • Multi-afdeling/project
  • Multi-onderneming
  • Multilocatie
  • Nabestellingbeheer
  • Nonprofits
  • Offertes
  • Onderhoudsbeheer
  • Onkosten bijhouden
  • Onkostenbeheer
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Orderbeheer
  • Orderinvoer
  • Orders afhandelen
  • Orderverwerking
  • Payrollbeheer
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personeelsbeheer
  • Pipelinebeheer
  • Plannen
  • Planning voor materiaalvereisten
  • Planningtools
  • Portefeuillebeheer
  • Postorder
  • Predictieve analyse
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Productbeheer
  • Productconfigurator
  • Productidentificatie
  • Productiebeheer
  • Productplanning
  • Prognose
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Projectplanning
  • Projectsjablonen
  • Projecttijd bijhouden
  • Projectworkflow
  • Promotiebeheer
  • Provisiebeheer
  • Publiceren en delen
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van bezettingsgraad
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime analyse
  • Realtime controle
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Realtime synchronisatie
  • Realtime updates
  • Referenties bijhouden
  • Rekeningstelsel
  • Resourceaanvraag
  • Resourcebeheer
  • Resources plannen
  • Retourbeheer
  • Reviewbeheer
  • Risicoanalyse
  • Risicobeheer
  • Roosterbeheer
  • SEO-beheer
  • SKU- en UPC-codes
  • Sales- en operationsplanning
  • Samenwerkingstools
  • Scenarioplanning
  • Schuldenbeheer
  • Scorekaarten
  • Segmentering
  • Serienummers volgen
  • Sjablonen
  • Slepen en neerzetten
  • Sourcingbeheer
  • Stamgegevensbeheer leveranciers
  • Status bijhouden
  • Strategische planning
  • Streepjescodeherkenning
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Subsidiebeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Territoriumbeheer
  • Terugkerende betalingen
  • Terugkerende orders
  • Test- en kwaliteitscontrole
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Tijdsverloop van openstaande facturen bijhouden
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toetsing van bankgegevens
  • Toewijzing en planning van resources
  • Traceerbaarheid
  • Traditionele methodologieën
  • Trainingsbeheer
  • Transactiegeschiedenis
  • Transportbeheer
  • Trend- en probleemindicatoren
  • Uitgavenbeheer
  • Uitschrijven van cheques
  • Vaardigheden bijhouden
  • Valutabeheer
  • Veiligheidsbeheer
  • Verkooporders
  • Verkoopprognose
  • Verkooppunt
  • Verkooprapporten
  • Vermogensbeheer
  • Versiebheer
  • Vervoersbeheer
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van creditcards
  • Verwerking van overbetaling
  • Verzendetiketten
  • Visuele analyse
  • Voor B2B
  • Voor de detailhandel
  • Voor de hotelsector
  • Voor mkb-bedrijven
  • Voor non-profitorganisaties
  • Voor overheidsinstellingen
  • Voor restaurants
  • Voor vastgoed
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraad bijvullen
  • Voorraadauditing
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadbeheersysteem
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorspellen van de vraag
  • Voorstellen genereren
  • Voortgang bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • Vrijwilligersbeheer
  • Waarschuwing bij dubbele betaling
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Websitebeheer
  • Werkorderbeheer
  • Winkelwagen
  • Winst- en verliesrekening
  • Winstgevendheidsanalyse
  • Workflowbeheer
  • Zelfbedieningsrapportage
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren
  • eCommerce-beheer

Alternatieven

SAP Business ByDesign

4,2
#1 alternatief voor NetSuite
SAP Business ByDesign is een geïntegreerde oplossing voor bedrijfsmanagement die op abonnementsbasis via de cloud wordt...

Salesforce Service Cloud

4,4
#2 alternatief voor NetSuite
Ondersteuning van elke klant. Altijd. Overal. Bereik je klanten op elk moment en waar ze ook zijn. Lever service op...

Salesforce Sales Cloud

4,4
#3 alternatief voor NetSuite
Heb je de oplossingen voor kleine bedrijven van Salesforce al gezien? Sales Cloud is een aanpasbaar CRM-platform dat...

Odoo

4,1
#4 alternatief voor NetSuite
Odoo is een volledig geïntegreerd, aanpasbaar, open source pakket van zakelijke toepassingen. Deze alles-in-één...

Reviews

Totaalscore

4,1 /5
(1.151)
Prijs-kwaliteitverhouding
3,7/5
Functies
4,1/5
Gebruiksgemak
3,8/5
Klantenondersteuning
3,6/5

Heb je NetSuite al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 1.151 reviews worden weergegeven
Charles
Totaalscore
  • Sector: Administratie
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Limited QuickBooks Journey to Robust NetSuite

Beoordeeld op 22/11/2022

Pluspunten

We have investments in various business arenas (Hospitality, Restaurant, Aviation, Real Estate, Ranches, Home office) and some are intercompany, others are not, but require combined statements. NetSuite allows us to set up the subsidiaries with the proper rollups and consolidation/eliminations, while providing the drilldown process to reconcile any differences, if needed. Moving to NetSuite enabled us to enhance the previous business processes and create process efficiencies/ financial transparencies.

Minpunten

Integration with the previous business processes was difficult, not due to NetSuite, but the lack of standardization/harmonization of data management, Chart of accounts. i have a short list of issues that have been brought to my attention from the users, but these result from the fact we look at 130 plus subsidiaries in one report and the first column with the GL account reference does not freeze, like in an Excel worksheet (solution = download data into a worksheet).

Overwogen alternatieven

Sage Intacct en SAP Business One

Redenen om voor NetSuite te kiezen

needed to have a system that would allow a full consolidation/elimination financial and the process to do this with Quickbooks was an excel worksheet with 130 plus financials, not very efficient.

Redenen om over te stappen op NetSuite

Cost and capabilities of NetSuite

Antwoord van Oracle

Thanks for taking the time to leave a review, Charles! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Joannie
Totaalscore
  • Sector: Computersoftware
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Overall a great accounting software for medium-sized businesses

Beoordeeld op 22/11/2022

Overall switching to NetSuite transformed our Finance team from data entry people to auditors. With...

Overall switching to NetSuite transformed our Finance team from data entry people to auditors. With most menial tasks automated or semi-automated, it freed up more time to audit our data and be more proactive with our accounting in general. Revenue management, which used to be a 100% manual, line-by-line nightmare, is now almost fully automated. Human errors were greatly reduced. Our sales opening process is almost fully automated thanks to the seamless Salesforce integration. Overall we are very satisfied with our switch.

Pluspunten

The Revenue Management feature is amazing, a bit tricky to understand but once you get the hang of it it saves a ton of time.Multi-subsidiary and multi-currency work extremely well. We have 8 different subsidiaries in 3 currencies and it's made our lives so much easier to have them all in one place, with automatic currency conversion and automated end-of-month eliminations.Having automations like monthly postings to our GL, amortization calculations for our numerous IT purchases and monthly subscriptions, and the great reconciliation tool has saved us a ton of time during month's end.Integration with Salesforce was a breeze with an out-of-the-box connector.Support is generally very knowledgeable, problems are quickly fixed and answers quickly answered. There is a great Help tool (SuiteAnswers) where we find an answer to most of our problems, as well as a very active Enhancements Requests database.

Minpunten

Some features lack flexibility, like revenue recognition posting, but there are workarounds.User adoption can be slow because the system is very different from most mainstream systems, with it being so automated.Sales taxes management for Canada isn't totally adapted since they replicated American functionalities with Canadian codes, but there are also workarounds to this.

Overwogen alternatieven

Sage Intacct

Redenen om voor NetSuite te kiezen

We used to keep our accounting in four different software, with subsidiary eliminations being done totally manually. It wasn't scalable anymore and we needed a tool that would allow for more automation and less data entry as well as easier reconciliations between subsidiaries and currencies.

Antwoord van Oracle

Thanks for taking the time to leave a review, Joannie! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Rebecca
Totaalscore
  • Sector: Vervoer/over de weg/per spoor
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

One source of truth

Beoordeeld op 18/11/2022

Our move to Netsuite was very smooth and allowed for us to transition with no downtime. Support has...

Our move to Netsuite was very smooth and allowed for us to transition with no downtime. Support has been outstanding and the ability to customize ourselves has been invaluable as we continue to make it our own.

Pluspunten

NetSuite provided our once disjointed business with one single source of truth. All users now have access to an all around view of our customers making business decisions easier and allowing information to be readily available real time.

Minpunten

The standard inventory module is very standard - while allowing for multiple warehouse locations, item/bin location reporting can be tricky to create without advanced module.

Overwogen alternatieven

Accounting Seed en SAP Business One

Redenen om voor NetSuite te kiezen

Our systems were not integrated which required a lot of duplicate entries and mismatched information. Out teams only had part of the picture.

Redenen om over te stappen op NetSuite

Netsuite could be a single source of truth for us - and met all of our business needs in one package.

Antwoord van Oracle

Thanks for taking the time to leave a review, Rebecca! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

Seth
Totaalscore
  • Sector: Consumentengoederen
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Good ERP for Medium-sized Businesses

Beoordeeld op 15/11/2022

Our company switched to NetSuite from using QuickBooks for years. NetSuite is a much more robust...

Our company switched to NetSuite from using QuickBooks for years. NetSuite is a much more robust software, and what drew us to it was the reporting capability. So far, after 18 months using the product, it's been a challenge to extract the reporting we were sold on. It seems like a classic disconnect between the sales rep and the technical team and/or actual execution. Or, maybe our expectations were just too high.

Pluspunten

NetSuite keeps track of our accounting activity well. As NetSuite will tell you, they were built with Finance as their first priority. The software is a single source of truth for the majority of our business activity.

Minpunten

There's a steep learning curve for getting the most out of the software, specifically around reporting. And there is literally no support from the NetSuite team unless you pay big quarterly fees for their Advanced Customer Support on top of the regular software costs. It seems like the NetSuite team would want you to be equipped to properly use the full functionality of the software, but they don't seem incentivized to proactively educate and/or support their clients. This is not to say competitors will do any better. In fact, I believe NetSuite offers the most value as an ERP to medium-sized businesses.

Overwogen alternatieven

Dynamics 365 Business Central

Redenen om voor NetSuite te kiezen

We out grew QuickBooks and NetSuite allowed us to automate some of our accounting functionality.

Redenen om over te stappen op NetSuite

Bigger ecosystem. More value for the money spent.

Antwoord van Oracle

Thanks for taking the time to leave a review, Seth. We take our customer feedback very seriously as we strive to improve every aspect of your experience. Please reach out to your Account Manager directly and/or email me at [email protected] so we can connect directly with you regarding your feedback.

Federico
Totaalscore
  • Sector: Bankwezen
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Great product for a Small / Medium Business

Beoordeeld op 3/9/2022

Once we pass the initial challenges from the initial implementation, it does have become an...

Once we pass the initial challenges from the initial implementation, it does have become an invaluable part of our daily operations.

Pluspunten

We are using this CRM for some time and really have become a critical tool for our commercial team, it has great lead tracking capabilities that allowed the reduction of the time needed for closing deals. Customizing reports anyway we want is a great tool in managing our forecasts. In addition, we were able to integrate it with several tools with no problem.

Minpunten

The investment in this tool is high since NetSuite was acquired by Oracle. Third party integration can be challenging if you don't have a specialized support team. We did have to spend some time training our associates.

Redenen om voor NetSuite te kiezen

We needed a more robust and flexible tool to improve our commercial capabilities.

Overgestapt van

Zoho CRM

Redenen om over te stappen op NetSuite

We did a cost / benefit analysis and NetSuite CRM had the highest score.

Antwoord van Oracle

Thanks for taking the time to leave a review, Federico! If you haven't already done so, feel free to check out our NetSuite Customer Community. https://community.oracle.com/netsuite

5 van 1.151 worden weergegeven Lees alle reviews

NetSuite - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over NetSuite.

NetSuite kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf:
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Niet beschikbaar

NetSuite heeft de volgende typische klanten:

11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

NetSuite ondersteunt de volgende talen:

Chinees, Chinees (traditioneel), Deens, Duits, Engels, Frans, Indonesisch, Italiaans, Japans, Koreaans, Nederlands, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Thai, Tsjechisch, Turks, Zweeds

NetSuite ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

NetSuite kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Ascentis, BambooHR, Bill.com, Boomi, Box, Bronto Marketing Platform, DocuSign, Expensify, FieldAware, Five9, Microsoft Outlook, SAP Concur, UKG Ready

NetSuite biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor NetSuite.