Freshservice

Over Freshservice

Freshservice is een cloudgebaseerde oplossing voor de servicedesk en IT-servicebeheer (ITSM) die momenteel wereldwijd meer dan 10.000 klanten uit het MKB, middelgrote bedrijven en grote ondernemingen ondersteunt.

Freshservice is ontworpen op basis van ITIL-best practices om IT-organisaties te helpen zich te concentreren op wat het belangrijkst is: uitzonderlijke dienstverlening en klanttevredenheid. Naast ondersteuning voor hun servicedesk en ITSM-behoeften, kiezen deze klanten voor Freshservice op basis van het gebruiksgemak, snelheid van installatie, klantenservice en betaalbaarheid.

Freshservice heeft een intuïtieve gebruikersinterface, is moeiteloos configureerbaar en aanpasbaar om te voldoen aan de exacte vereisten van klanten en is gemakkelijk te integreren met andere bedrijfs- en IT-systemen. Native integraties met een aantal populaire clouddiensten zoals Google Apps, Dropbox, AWS en Bomgar versnellen ook de implementatie en het bereik.

Freshservice maakt deel uit van de Freshworks-productfamilie, wiens vlaggenschip bestaat uit Freshdesk, de toonaangevende oplossing voor klantenondersteuning, met meer dan 100.000 klanten over de hele wereld, waaronder Cisco, Honda, 3M, The Atlantic en QuizUp.

Prijzen vanaf:

€ 15,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Australië, België, Brazilië, Canada, China en nog 40 andere

Ondersteunde talen

Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands en nog 5 andere

Prijzen vanaf:

€ 15,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Afbeeldingen

Freshservice Software - 1
Freshservice Software - 2
Freshservice Software - 3
Freshservice Software - 4
Freshservice Software - 5
Freshservice Software - 6
Freshservice Software - 7
Freshservice Software - 8
Freshservice Software - 9
Freshservice Software - 10
Freshservice Software - 11
Freshservice Software - 12
Nog %{screenshots_count} andere bekijken
Freshservice-video
Freshservice-video
Freshservice-video
Freshservice-video
Freshservice-video
Freshservice-video
Freshservice-video
Freshservice Software - 1
Freshservice Software - 2
Freshservice Software - 3
Freshservice Software - 4
Freshservice Software - 5
Freshservice Software - 6
Freshservice Software - 7
Freshservice Software - 8
Freshservice Software - 9
Freshservice Software - 10
Freshservice Software - 11
Freshservice Software - 12

Functies

Totaal aantal functies van Freshservice: 137

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Aanvraagtoewijzing
  • Active Directory-integratie (AD)
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Afschrijvingsbeheer
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Auditing van problemen
  • Audittrail
  • Automatische apparaatherkenning
  • Back-up en herstel
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van afvalverwijdering
  • Beheer van enquêtes/peilingen
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van problemen
  • Beheer van supporttickets
  • Bewaking
  • Bijhouden van klachten van klanten
  • CMDB
  • CRM
  • Callcenterbeheer
  • Casusbeheer
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Chatten/messaging
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Compliance bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contentbeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Contracten opstellen
  • Controle en beheer op afstand
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Corrigerende en preventieve maatregelen (CAPA)
  • Dashboard
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • E-mailsjablonen
  • Elektronische handtekening
  • Enquêtes en feedback
  • Factureren
  • Feedbackbeheer
  • Formulierbeheer
  • Geautomatiseerde routing
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Helpdeskbeheer
  • IT-assets bijhouden
  • IT-incidentenbeheer
  • In kaart brengen van relaties
  • Incidentenbeheer
  • Inkoopzijde (leveranciers)
  • Integraties van derden
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Klantenportal
  • Kosten bijhouden
  • Levensduurbeheer van assets
  • Levensduurbeheer van contracten
  • Leveranciersbeheer
  • Licentiebeheer
  • Live chatten
  • Locatie bijhouden
  • Meerdere gebruikersaccounts
  • Mobiele toegang
  • Mobiele waarschuwingen
  • Multilocatie
  • Noodherstel
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Ondersteuningstickets bijhouden
  • Onderzoeksbeheer
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opdrachtenbeheer
  • Overzichtsrapporten
  • Patchbeheer
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Plannen
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Probleembeheer
  • Problemen bijhouden
  • Productidentificatie
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van incidenten
  • Realtime chatten
  • Realtime controle
  • Realtime updates
  • Releasebeheer
  • Resourcebeheer
  • Routering
  • SSL-beveiliging
  • Samenwerkingstools
  • Servicecatalogus
  • Servicerapportage
  • Slepen en neerzetten
  • Status bijhouden
  • Streepjescodes/RFID
  • Taakbeheer
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Terugkerende problemen
  • Test- en kwaliteitscontrole
  • Ticketbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Uitgifteplanning
  • Veranderingsbeheer
  • Vereistenbeheer
  • Verkoopzijde (klanten)
  • Voltooiing bijhouden
  • Voor IT-project management
  • Voor meerdere talen
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Vorderingenbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Widgets
  • Wijzigingen bijhouden
  • Wijzigingsplanning
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren

Alternatieven

osTicket

4,3
#1 alternatief voor Freshservice
osTicket is open source ticketbeheer-software voor klantenondersteuning. Met de toepassing kun je alle inkomende...

Kayako

4,0
#2 alternatief voor Freshservice
Kayako is het uniforme klantenserviceplatform dat bedrijven helpt klantverzoeken en -gesprekken via elk kanaal te...

ManageEngine Endpoint Central

4,5
#3 alternatief voor Freshservice
Een geïntegreerde toepassing voor het beheer van desktop- en mobiele apparaten die het gecentraliseerde beheer van...

Autotask PSA

4,3
#4 alternatief voor Freshservice
Autotask is alles-in-één web-based software waarmee VAR's, MSP's en IT-serviceproviders hun diensten kunnen verkopen,...

Reviews

Totaalscore

4,5 /5
(564)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,4/5
Functies
4,3/5
Gebruiksgemak
4,5/5
Klantenondersteuning
4,6/5

Heb je Freshservice al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 564 reviews worden weergegeven
Bryan
Totaalscore
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Great tool for tracking issues, managing assets, staying compliant

Beoordeeld op 11/4/2018

It allowed us to determine the number of IT staff needed to support a growing company. It also...

It allowed us to determine the number of IT staff needed to support a growing company. It also allowed us to track changes for SOC II compliance.

Pluspunten

FreshService is a simple to use system that has allowed us to manage IT issues, assets, and changes within a quickly growing company. Prior to the implementation of FreshService we were unable to appropriately identify our staffing needs or areas of concern due to the lack of ability to track issues across the entire organization. With FreshService implemented we're now able to put metrics to the volume of support our team provides to the company. We're tracking assets across multiple states. And we're tracking changes within our environment for SOC II compliance.

Minpunten

I wish there were some built-in features which made viewing issues by Location easier. Currently, it appears that Locations can be linked to Requesters which implies issues by Location. However, it would be ideal to be able to quickly see and change the Location the issue is occurring. This would lead to reporting mechanisms that would allow us to see which Locations have the highest number of issues.

Chris
Totaalscore
  • Sector: Civiele techniek
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Freshservice Review

Beoordeeld op 17/1/2023

We've been using Freshservice since 2020. It is our primary IT helpdesk ticketing system. Setup...

We've been using Freshservice since 2020. It is our primary IT helpdesk ticketing system. Setup was fairly painless, and their support team has been great. We have developed HR/IT onboarding requests, though we'd like to see some more customization there. Asset Management was originally purchased, but we have since dropped it completely. The knowledge base will only be as good as you make it through content updates and documentation efforts.

Pluspunten

Very easy to use and manage for IT admins, and very easy for staff to pick up and use. Lots of additional modules you can add into your console depending on the level of subscription. Highly customizable, though some frustrating restrictions show up from time to time. Support is pretty solid and quick to respond. Lots of free and paid add ons for quality of life improvements available. Active Directory integration works well, as does leveraging our SSO/MFA via Azure.

Minpunten

Some of the modules are pretty half-baked. On paper they look awesome, but in real world use, they are frustrating or unusable (Asset Management was a module that we dropped after a year and moved to a different platform)

Overwogen alternatieven

Jira en Zendesk Suite

Redenen om over te stappen op Freshservice

At the time, it came down to look and feel of the platform, as well as some of the additional modules for the cost. Zendesk vs Freshservice was basically a coinflip as we were new to both platforms.
Hossam
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 3.0 /10

Hossam's Fresh Service Review

Beoordeeld op 30/8/2021

The overall experience is not that pleasant, it can perform the daily tasks, but not powerful &...

The overall experience is not that pleasant, it can perform the daily tasks, but not powerful & complicated to use, and doesn't have the customization features of creating our own dashboard in an easily manner.

Pluspunten

We have been using fresh service for more than a year, it is ok as a ticketing system & perform the daily task

Minpunten

It is a complicated system compared to the other one we have been using, we had a problem generating the Team's ticketing report to do the yearly appraisal, so it has failed us in one of the most important yearly assessments, so it is either the Admin knowledge or the system has issues, but in both cases it is a bad experience, unlike other systems we were using

Karthic
Totaalscore
  • Sector: Milieudiensten
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

A Deep Dive into Freshservice Performance and Features

Beoordeeld op 24/8/2023

Overall Freshservice does the job that we needed but not allowing us to use the latest features...

Overall Freshservice does the job that we needed but not allowing us to use the latest features effectively. As the use cases differ from company to company this should be taken into consideration and have a 1 to 1 meeting to help users use the latest features effectively.

Pluspunten

1. Ticket Handling is Simple, effortless and straight forward.2. Automation of tasks can be done easily.3. Contract Management helping us a lot in digitalizing.4. Asset management and tracking is very helpful as we used to excel previously. 5. Build in Knowledge base help us prepare and save documents and procedures for repeated issues.6. SLA Management help us in providing better service to customers

Minpunten

1. Customer service can be improved. Almost every time when i reach service with an issue, i get an answer that its not possible.2. No options to submit a feature request, Customer service is refusing to take a request.3. Some of the features like Team integration are not usable with the Customer service ID, that feature will help many customers.4. account managers take a lot of time to respond and they dont talk directly they redirect you to customer service without even discussing about the problem.

Derrick
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Favorite ticketing solution so far

Beoordeeld op 6/10/2022

Overall I am very happy and don't have any plans to change the product

Overall I am very happy and don't have any plans to change the product

Pluspunten

I have used several products before and Freshservice is by far the favorite because it has automation, integrates with many vendors and software that we currently use such as Dell and JAMF

Minpunten

The Admin setting section is hard to navigate through sometimes and hard to find settings I want

Overwogen alternatieven

Zendesk Suite

Redenen om voor Freshservice te kiezen

Moved from an on-prem ticketing system to cloud. The previous product was not reliable and would crash often

Redenen om over te stappen op Freshservice

Better pricing and ticked all the requirements we were after
5 van 564 worden weergegeven Lees alle reviews

Freshservice - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Freshservice.

Freshservice kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: € 15,00/maand
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

Freshservice heeft de volgende typische klanten:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Freshservice ondersteunt de volgende talen:

Duits, Engels, Frans, Italiaans, Nederlands, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Zweeds

Freshservice ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Freshservice kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Box, DocuSign, Dropbox Business, FreshBooks, Freshchat, Google Analytics 360, Google Calendar, Google Contacts, Harvest, Jira, LogMeIn Rescue, Microsoft 365, OneLogin, OpsGenie, PagerDuty, Pivotal Tracker, QuickBooks Online Advanced, Salesforce Sales Cloud, Skype for Business, Slack, SugarCRM, SurveyMonkey, TeamViewer, WorkflowMax, Yammer, Zapier, Zight (formerly CloudApp), miniOrange

Freshservice biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Freshservice.