Over mHelpDesk

mHelpDesk is ontworpen om supersnel en gemakkelijk te leren te zijn. Dit platform heeft gratis dagelijkse training en een welkomstteam om te zorgen dat je getraind bent en met de software aan de slag kunt.

De uitstekend beoordeelde buitendienstsoftware is zeer krachtig en ondersteunt een breed scala aan geplande en ongeplande workflows, met zowel eenmalige als terugkerende afspraken. Zorg ervoor dat je team volledig is toegewezen met de planningskalender van mHelpDesk en dat ze efficiënt worden doorgestuurd met de kaartweergave.

Het factureringssysteem van mHelpDesk is volledig geïntegreerd met het gebruiksvriendelijke planningsplatform en biedt met één muisklik facturatie met opdrachtvolging en -rapportage, zodat je altijd snel betaald kunt worden. De klanten van mHelpDesk elimineren graag de dubbele invoer van gegevens door te werken met boekhoudsystemen van derden, zoals Quickbooks, en dat kun jij ook doen.

Hou al je klantinteracties bij in mHelpDesk zodat jij en je team de informatie hebben die je nodig hebt, wanneer je die nodig hebt. Aangepaste velden maken het gemakkelijk om de specifieke stukjes informatie te volgen die uniek zijn voor je bedrijf, en natuurlijk kunnen jij en je team alles in realtime bekijken op je mobiele apparaten in het veld, of waar je maar bent.

Als het hoogst gewaardeerde cloudgebaseerde bedrijfssysteem voor buitendienstbedrijven is mHelpDesk een uitstekende partner voor succes, nu en in de toekomst. Het platform maakt bijna dagelijks toevoegingen en verbeteringen en creëert lange, tevreden relaties met klanten voor het leven. Het bedrijf kijkt ernaar uit om ook jou van dienst te zijn.

Prijzen vanaf:

US$ 169,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor mHelpDesk

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Canada, Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Engels

Prijzen vanaf:

US$ 169,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor mHelpDesk

Afbeeldingen

mHelpDesk Software - 1
mHelpDesk Software - 2
mHelpDesk Software - 3
mHelpDesk Software - 4
mHelpDesk Software - 5
mHelpDesk Software - 6
mHelpDesk Software - 7
Nog %{screenshots_count} andere bekijken
mHelpDesk-video
mHelpDesk Software - 1
mHelpDesk Software - 2
mHelpDesk Software - 3
mHelpDesk Software - 4
mHelpDesk Software - 5
mHelpDesk Software - 6
mHelpDesk Software - 7

Functies

Totaal aantal functies van mHelpDesk: 153

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitenbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Afspraakplanning
  • Apparatuur bijhouden
  • Apparatuurbeheer
  • Apparatuuronderhoud
  • Arbeidsloon
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Automatische back-up
  • Automatische tijdregistratie
  • Automatisering van bedrijfsprocessen
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van groendiensten
  • Beheer van productievoorraad
  • Beheer van retailvoorraad
  • Beheer van technici
  • Beheer van vaste activa
  • Bestandsopslag
  • Betalingen innen in de buitendienst
  • Betalingen verwerken
  • Bezoekersbeheer
  • Bibliotheek met opmerkingen
  • CRM
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Commercieel vastgoed
  • Commercieel/industrieel
  • Commerciële inspecties
  • Configuratiebeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Digitale handtekening
  • Documentbeheer
  • E-mailbeheer
  • E-mailherinneringen
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische handtekening
  • Evenementenkalender
  • Faciliteitsplanning
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Financieel beheer
  • Formulierbeheer
  • Foto's toevoegen & bewerken
  • GPS
  • Garanties bijhouden
  • Geautomatiseerde offertes
  • Geautomatiseerde planning
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensvisualisatie
  • Geografische kaarten
  • Groepsplanning
  • Herinneringen
  • Historische verslaglegging
  • Incidentenbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Inspectiebeheer
  • Intakebeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Inventarisatie
  • Irrigatie monitoren
  • Kalenderbeheer
  • Kalendersynchronisatie
  • Kalibratiebeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Klantgeschiedenis
  • Kortingsbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Kostendatabase
  • Landschapsontwerp
  • Leveranciersbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Meerdere factureringstarieven
  • Mobiele app
  • Mobiele tijd bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Mobiele waarschuwingen
  • Multilocatie
  • Offertes
  • Offline time bijhouden
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Online reserveren
  • Online tijdklok
  • Online tijdregistratie software
  • Personeelsbeheer
  • Personeelsplanning
  • Personeelsportal
  • Plannen
  • Preventief onderhoud
  • Prijsbeheer
  • Productiekosten
  • Projectbeheer
  • QuickBooks-integratie
  • Rapportage en analyse
  • Rapportsamenvatting
  • Realtime gegevens
  • Realtime planning
  • Realtime rapportage
  • Releasebeheer
  • Reparatieschattingen
  • Reparatietickets
  • Routering
  • SSL-beveiliging
  • Schattingen
  • Servicecatalogus
  • Servicegeschiedenis
  • Servicerapportage
  • Sjablonen
  • Slepen en neerzetten
  • Sleutels- en slotenbeheer
  • Taakbeheer
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Ticketbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Verwerking van creditcards
  • Verzendbeheer
  • Voor commerciële en/of industriële installateurs
  • Voor scholen
  • Voorraadauditing
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Wagenparkbeheer
  • Werk bijhouden
  • Werknemersdatabase
  • Werkorderbeheer
  • Werkorders maken
  • Woningen
  • Woninginspecties
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Alternatieven

Jobber

4,5
#1 alternatief voor mHelpDesk
Jobber is een cloudgebaseerde oplossing voor buitendienstbeheer waarmee kleine en middelgrote bedrijven planning,...

ServiceTitan

4,3
#2 alternatief voor mHelpDesk
ServiceTitan is een cloudgebaseerde oplossing voor buitendienstbeheer die is ontworpen voor thuisdienstbedrijven in de...

ServiceMax

4,2
#3 alternatief voor mHelpDesk
ServiceMax is de favoriete oplossing voor het beheer van de buitendienst voor honderden bedrijven wereldwijd. De...

Spiceworks

4,4
#4 alternatief voor mHelpDesk
Blijf op de hoogte van alles wat er op je netwerk gebeurt, van wanneer een gebruiker ongeoorloofde software installeert...

Reviews

Totaalscore

4,3 /5
(807)
Prijs-kwaliteitverhouding
3,9/5
Functies
4,0/5
Gebruiksgemak
4,3/5
Klantenondersteuning
4,4/5

Heb je mHelpDesk al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 807 reviews worden weergegeven
Darell
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Field Service Software for any Business to Stay Organized

Beoordeeld op 9/10/2020

Overall I have had a really good experience, anytime I have ran into a problem which is not very...

Overall I have had a really good experience, anytime I have ran into a problem which is not very often but my problems have been resolved in a professional and expediential matter that allowed my business to continue to operate. You can keep an open line of communication with your customers on work order status or any problems that arise during the work order.

Pluspunten

You are able to automate your business to keep a customer database, schedule and track work orders. Billing is a breeze with in the email feature you send to your customers. They can pay directly with PayPal or Credit Card account. There is even a feature to generate leads to your business. You can customize your invoices and work orders to meet your business needs. Works on mobile Apps and integrates all your invoices to quick books.

Minpunten

When customers pay from your credit card account, you are only able to setup and activate one payment option at a time. It would be nice to have individual bank accounts set for different sections of your business model.

Overwogen alternatieven

Housecall Pro

Redenen om over te stappen op mHelpDesk

I really liked the customer support when I called to get information about the functions and features of their software before making a choice. I felt more serviced as a customer by working with M Helpdesk Staff.
Christopher
Totaalscore
  • Sector: Medische apparatuur
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

Great Field Service CRM Foundation

Beoordeeld op 24/6/2019

Pluspunten

Mhelpdesk Field Service software greatly improved our business workflow by transforming our carbon copy work order system to a fully digital system that helped reduce our turn around time for billing. Recently, I was able to work with a mhelpdesk staff member during the development of the newly designed Equipment page where they were implementing the new features to track when equipment next service due dates are. This was a huge improvement for our business as we track mandatory inspection dates for our customers..

The customer support has always been A+ when it comes to address issues, or questions, especially with the instant chat function from the web app.

Minpunten

- Mobile App: The mobile app is an area that could see improvement. Some of the workflow using the app when creating a new Service Request can be glitchy and difficult to input all the information. The list of service requests also does not always update correctly and this is something we are currently in the process of working with the support team on.

- Inventory: The inventory management section is severely lacking and is not truly useable for our business workflow. With no ability to enter Purchase Orders/Vendor Information/RMA and tracking when inventory is received without manually adjusting the #'s on the price list, it becomes extremely vulnerable to missed information and inaccurate #'s leading us to use an alternative program to track inventory. This has been one of the hardest work around areas for our company as we are always constantly ordering replacement parts for equipment that we do not normally carry in stock.

- Price List: Another area regarding the price list for our company is that our labor rates are negotiated individually causing us to have to create a line item on the price list for every single Customer Hourly Rate, Mileage Rate, and Travel Time rate so that our engineers are able to bill customers correctly. It would be much easier if when creating a customer, you were able to designate their hourly rates so that information would automatically apply when engineers are entering their labor times.

Luke
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Overall Pretty Great!

Beoordeeld op 13/6/2019

Overall I would recommend this to most people in search of a CRM. There are a lot out there, but I...

Overall I would recommend this to most people in search of a CRM. There are a lot out there, but I cannot imagine the customer service is as good.

Pluspunten

First, The customer service is Great! Especially the rep who helped me out tremendously. The live chat feature is probably the best in the business in terms of helpful information and response time.

Aside from that the software works really well. We are not totally utilizing every feature and it works really well for our company!

- The overall layout and ease of use is great
- Very easy to create leads
- Easy to convert lead to a job
- Easy to create job tickets IF you enter the correct information into the ticket on the first try
- Easy to schedule
- Can even sync it to Google Calendar
- The main screen is plain and easy to use
- Moving from tab to tab is simple and straight forward
- Running reports is easy and great
- Items to service might be useful for keeping track of maintenance items on out company fleet
- May even be useful if we have a better service tech, if we start doing more service items
- We can inventory items as well.
- I would like to explore options that you may know of regarding this and tool tracking inventory
- The customer service live chat on this CRM is great
- The mobile app is great for our guys in the field to use
- Straight forward pretty simple
- Push notifications work great
- Simple and easy to contact customer
- Easy to use maps that integrate with the phones maps software
- There is are a lot of areas where you can customize the fields of input

Minpunten

- If you don’t input the information of the ticket correctly the first time, it makes it extremely difficult to change it after.
- You cannot look up tickets by their address on the mobile app (At least not easily if there is a way).
- When having a recurring lead there is no drop down to select the customer, you have to enter the customers name EXACTLY the same as it was entered the first time

Antwoord van mHelpDesk

Luke, thanks for the detailed review! We're very glad to hear that you are taking advantage of so many features of the app. Please let our team know if there is anything else we can do to help. Thank you for your business!

Tim
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 5.0 /10

Great if You Have to Make Invoices in the Field

Beoordeeld op 14/1/2019

GOOD.
mHelpDesk does what I need it to do. It is affordable for a small shop. It's the only...

GOOD.
mHelpDesk does what I need it to do. It is affordable for a small shop. It's the only software that allowed my, not-so-computer-literal, technicians to create detailed invoices in the field AND HAND IT TO THE CUSTOMER, and record payment.
I would recommend it.
Most of my frustrations come from having such a very functional software package and my techs have to fill out paper timesheets. All the data needed to create a timesheet exists in the Price List including Items or fields called Labor-Travel, Labor-Tech or Labor-Apprentice. The time they signed in and signed out exists in the items list of the invoice. All we need is a report that can filter this data and voila we have timesheets.

Pluspunten

Support is very good.
Works great if you make many invoices in the field, print them and hand them to customers. Must have internet signal.
Email Invoice with Payment Button. Customer clicks the button and pays with credit card.
Easily convert Estimates to Service Call to Invoice.
Customer Info with multiple jobsites easily managable.
Great mobile app., fluid, very functional, easy to use.
Intuitive desktop platform.
Works great with QuickBooks Desktop.

Minpunten

You will have to pay to retrive YOUR DATA when you leave mHelpDesk.
No inventory. Don't let them fool you. You cannot create PO's and have to go to a price list, select and item, delete the quantity, and enter the new quantity everytime you want to add inventory. No inventory history.
No Time sheets. Again, don't let them fool you. Technicians can sign in in the morning and sign out in the afternoon and you can print a report. That's it. No phase codes. Cannot label time entries. No way to associate payroll to billable hours/ServiceCalls/Jobs.
Custom Reports? Never could create one that was usefull and I have 20 yrs experience in MS Access.

Antwoord van mHelpDesk

Tim--thank you so much for this detailed and very helpful feedback! We will share it with the product team so they can explore some of the ideas that you've raised.

Sigrid
Totaalscore
  • Sector: Consumentendiensten
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Reports

Beoordeeld op 4/4/2018

- great customer service availability by phone and online chat.
- easy scheduling.
- mobile app...

- great customer service availability by phone and online chat.
- easy scheduling.
- mobile app for technicians on the road.

Pluspunten

With the help of the support team I was able to filter out a list of customers that live in a certain region. Our out of town customers are grouped by areas. In order to send those customers a reminder email or reminder cards we need to filter them from mHelp. The report feature is too restricted and didn't help us. Then finally I had someone on the phone that told me to create a new selection under Customers. I selected the cities that are on that route and listed all of them separately. And voila, I had a list of customers that I was able to export to excel.

Minpunten

I don't like the way the reports are set up. There should be at least one report available that we can select/ search for all the fields that we need included. At the moment the customer custom fields can NOT be selected. Although this is a database that we're working on and theoretically all fields can be searched. I think it is not only us that ran into this problem. I need to be able to select fields that are important to our business to filter out e.g. the customer, their address, email, phone number in a certain region.
Another problem that came up from the solution above is that those lists can not be edited and therefore always need to be deleted and re-entered. It would be great if that could be editable. If that function would be editable it would eliminate possible mistakes while re-entering the whole list of e.g. cities that were entered before.

Antwoord van mHelpDesk

Hi Sigrid--thank you so much for this review and feedback on our reporting. We're always looking at ways to improve so this is very helpful, and will be shared with our product team. We appreciate it!

5 van 807 worden weergegeven Lees alle reviews

mHelpDesk - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over mHelpDesk.

mHelpDesk kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 169,00/maand
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

mHelpDesk heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

mHelpDesk ondersteunt de volgende talen:

Engels

mHelpDesk ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

mHelpDesk kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Authorize.Net, Close, Google Analytics 360, Google Calendar, Google Workspace, Mailchimp, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Stripe, Twilio, WordPress

mHelpDesk biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor mHelpDesk.