Over Jobber

Jobber is een cloudgebaseerde oplossing voor buitendienstbeheer die is ontworpen voor kleine en middelgrote bedrijven. Jobber is ontworpen en gebouwd om snel te leren en gemakkelijk te gebruiken, en heeft alle tools en flexibele functies die nodig zijn om het werk gedaan te krijgen.

Jobber is ontworpen voor bedrijven met een buitendienst, zoals loodgieterij, landschapsarchitectuur en gazononderhoud, schoonmaakservice, computerreparatie, HVAC (heating, ventilation en air conditioning, verwarming, ventilatie en airconditioning), ongediertebestrijding elektriciens, klusjesmannen, tapijtreiniging en meer.

Jobber ondersteunt een breed scala aan geplande en niet-geplande werkstromen, met zowel eenmalige als terugkerende contractcapaciteiten. Het planningsrooster en de kaartweergave van Jobber zorgen ervoor dat teams volledig worden toegewezen en efficiënt worden gerouteerd.

Het factureringssysteem van Jobber is nauw geïntegreerd met het planningsplatform en biedt facturering met één klik van een of meer taken met tracking en rapportage waardoor een bedrijf elke keer wordt betaald. Veel gebruikers van Jobber elimineren de extra kosten van een boekhoudsysteem van derden.

Buitendienstbeheerders kunnen unieke klant- en opdrachtdetails in Jobber bijhouden. Van aangepaste velden tot aangepaste taakformulieren tot het toevoegen van notities en bijlagen, teams zijn voorbereid op de taak. Medewerkers hebben toegang tot de informatie die ze nodig hebben wanneer ze deze in het veld nodig hebben, en managers hebben een duidelijk overzicht van elke klant en elk bezoek.

Robuust en toch eenvoudig te gebruiken vanaf elk apparaat. Planning, offertes en facturering helpen bedrijven georganiseerd te blijven en zich te concentreren op het leveren van goed werk. Met toevoegingen en verbeteringen die bijna dagelijks worden aangebracht, is Jobber een actief en krachtig ontwikkeld cloudgebaseerd bedrijfssysteem voor buitendienstbedrijven.


Afbeeldingen

Jobber Software - 1
Jobber Software - 2
Jobber Software - 3
Jobber Software - 4
Jobber Software - 5
Nog %{screenshots_count} andere bekijken
Jobber-video
Jobber Software - 1
Jobber Software - 2
Jobber Software - 3
Jobber Software - 4
Jobber Software - 5

Twijfels over Jobber? Vergelijk met een populair alternatief

Jobber

4,5 (749)
VS.

Beginprijs

US$ 19,00
maand
Geen prijsinformatie gevonden

Prijsopties

Gratis versie
Gratis proefversie
Gratis versie
Gratis proefversie

Functies

192
86

Integraties

10
2

Gebruiksgemak

4,5 (749)
2,9 (57)

Prijs-kwaliteitverhouding

4,3 (749)
2,7 (57)

Klantenservice

4,5 (749)
3,0 (57)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Alternatieven

WorkWave Service

3,1
#1 alternatief voor Jobber
WorkWave Service is software voor buitendienstbeheer die geschikt is voor residentiële schoonmaakbedrijven, gazon- en...

QuickBooks Online Advanced

4,4
#2 alternatief voor Jobber
QuickBooks is een oplossing voor boekhouding- en bedrijfsbeheer waarmee MKB's verkoop, voorraad, financiële rekeningen...

SkyBoss

4,7
#3 alternatief voor Jobber
SkyBoss is een oplossing voor backoffice- en buitendienstbeheer voor de planning, dispatch en het bijhouden van klussen...

Knowify

4,5
#4 alternatief voor Jobber
Knowify is een mobiele oplossing voor aannemersbeheer waarmee bouwbedrijven opdrachten, contracten, wijzigingsopdrachten...

Reviews

Totaalscore

4,5 /5
(749)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,3/5
Functies
4,2/5
Gebruiksgemak
4,5/5
Klantenondersteuning
4,5/5

Heb je Jobber al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 749 reviews worden weergegeven
Paul
Paul
Totaalscore
  • Sector: Levensmiddelen- en drankenindustrie
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Excellent company and excellent product

Beoordeeld op 8/3/2018

Makes things work so much better for us! There are small issues but we work through them. Nothing...

Makes things work so much better for us! There are small issues but we work through them. Nothing is perfect and for the price point this is phenomenally the best on the market.

Pluspunten

Absolutely great system and easily adaptable to service companies. They are constantly adding features and functions and I hate to give only 4 stars on that but there are a few things that we would like to have but it doesn't incorporate. They are ALWAYS open to listening and I have actually had some of my ideas incorporated into the program. If I could give 10 stars on the customer service and value for the money I absolutely would. It is a simple program to use once you play with it for a bit. They are always updating which is awesome always new functionality available!

Minpunten

I don't like the fact that Visits and Jobs are treated separately with no way to combine them. I wish that you could set this up and for us, just delete the visit altogether because for us a Job is a Visit. They are always 1 to 1 ratio for us. It makes some of the scheduling frustrating because you can schedule a job but not have a visit scheduled. I can completely see how other companies need the ability for multiple visits on 1 job though.
Would like to see compulsory custom fields so you don't forget to fill out important data on quotes or invoices.
This is a big one, if you don't use the Stripe Jobber Payments then you cannot post a refund to a clients account. You basically have to do a work around and then post a negative invoice. It is very frustrating for a basic accounting function. We often have customers place deposits or pay in advance and they don't use their full deposit for our service. We have to issue a refund and it is a real pain to do.

Megan
Megan
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Jobber Does it Better

Beoordeeld op 1/6/2023

We love Jobber. We have had a wonderful experience and continue to have a wonderful experience...

We love Jobber. We have had a wonderful experience and continue to have a wonderful experience every single day. We are very very heavy users of this product and we are very happy with this product! Their customer support is phenomenal as well. Available by chat almost always within a minute or so and they are always INCREDIBLY helpful!

Pluspunten

We love the Jobs being able to be assigned to our Tech's and crews in real time. We love the GPS feature for when homeowners claim that a crew member was or was not there when they said they were. We love the invoice and payment all being directly attached to the job for easy research or review. We love the scheduler and the ability to send booking confirmations in multiple formats. We love the automated Job Completion emails (especially for our property manager clients). There's more but it would take too long.

Minpunten

The only thing I don't love about Jobber is when I want to send a booking confirmation or an invoice to a tenant AND the property manager, it will overwrite the phone number in the Client's field due to our connection with Quickbooks Online. It is a glitch that they don't have pointed right at this time, the newly added phone number automatically gets added as the "Main" phone number for the client and then when it syncs to QBO it overwrites the main number in QBO and keeps overwriting the phone # as Main back and forth until we can catch it and delete the auto saved phone number and remark the Client's phone as the main phone. It is a clunky process for us.

Overwogen alternatieven

Housecall Pro

Redenen om voor Jobber te kiezen

Quickbooks time did not integrate the hours to the projects properly so even though the Project was in Quickbooks and QB Time they did not speak to one another nor were the invoices attached to the Project correctly and 2 separate log ins for the same software is time consuming and clunky. Needing to have two log ins for our Techs, 1 for time tracking and another for expense tracking and then another for the calendar for our clients and staff was just far too much for our crews to manage while in the field and on the go.

Overgestapt van

QuickBooks Time en Google Calendar

Redenen om over te stappen op Jobber

Cost of the product and the customer service aspect is what caused the final decision to be Jobber

Antwoord van Jobber Software

Hello Megan!

Thank you so much for the wonderful review. We think it's great that you are benefitting from the GPS waypoints feature and the client communications tools. We love that you love, invoicing and Jobber Payments! Thank you for the feedback on the client sync with the Quickbooks Online Integration. The Support Team is always happy to help and we are so glad that you are having such a fantastic Jobber experience.

Take Care!

Kay
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

Customer Experience is Unacceptable

Beoordeeld op 19/3/2024

I have had the WORST experience with customer service. They have held up over $30K in invoices for...

I have had the WORST experience with customer service. They have held up over $30K in invoices for over 9+ business days. I have been on the phone with customer service daily for 2+ hours with NO response, NO ability to escalate, and now work has completely HALTED. Regardless of the APP, the experience is NOT worth it.

Pluspunten

App is great, customer service is terrible.

Minpunten

I have had the WORST experience with customer service. They have held up over $30K in invoices for over 9+ business days. I have been on the phone with customer service daily for 2+ hours with NO response, NO ability to escalate, and now work has completely HALTED.

Christa
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Jobber is #1 helping any business to GET THE JOB DONE!

Beoordeeld op 20/4/2023

Jobber helped to complete the gap and provide a spot where every memember of our business from the...

Jobber helped to complete the gap and provide a spot where every memember of our business from the Owner to the Job site employee, from the job site to the office and then from the office right into the customers own portal. Ease of use is top notch!

Pluspunten

Mobile usage, invoicing, customer management, credit card processing, Live texting and complete company involvement.

Minpunten

We do not have a con list. We love it!We can't say enough about the ease of usage of the entire program.

Overwogen alternatieven

Sage 300 Construction and Real Estate

Redenen om voor Jobber te kiezen

We wanted a program that would assist us in making the field workers a part of the business circle. WE GOT THAT NOW for sure! All while increasing revenue.

Redenen om over te stappen op Jobber

Nothing compared to ease of usage without compromising features.

Antwoord van Jobber Software

Thanks for your review, Christa! We are so thrilled that using Jobber has been such a positive experience for you and your team and that you've been finding it easy to use as well. Thanks again!

Ryan
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Serves 95% of all of our business needs

Beoordeeld op 18/4/2023

Pluspunten

The product is so easy to use. Employees, admins, customers - all enjoy this software.

Minpunten

I wish there was a way to incorporate cost of operations (not just direct/exact cost) into estimates. I also wish that there was a way to respond to customers feedback and request for changes directly through the software.

Overwogen alternatieven

Housecall Pro

Redenen om voor Jobber te kiezen

LMN was great for budgeting but was too complicated for employees and managers to navigate.

Antwoord van Jobber Software

Hi there, Ryan!

We are so glad that Jobber solves 95% of your business needs and that your whole team loves the platform! We appreciate the valuable feedback you provided on quoting, we are always looking to grow and improve and hopefully, someday we are able to solve that other 5%!

Thank you kindly for the review.

5 van 749 worden weergegeven Lees alle reviews

Jobber - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Jobber.

Jobber kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 19,00/maand
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

Jobber heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50

Jobber ondersteunt de volgende talen:

Engels

Jobber ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Jobber kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Braintree, Fundbox, Google Calendar, Mailchimp, PayPal, QuickBooks Online, Square Point of Sale, Stripe, Zapier, authorize.net

Jobber biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Jobber.