Salesforce Marketing Cloud

Over Salesforce Marketing Cloud

Maak kennis met Salesforce Marketing Cloud, de toonaangevende marketingoplossing om de betrokkenheid van elke consument te vergroten. Gebruik krachtig gegevensbeheer om zowel gegevens van de eerste, tweede en derde partij als offline gegevens te verzamelen, te organiseren en veilig op te slaan om volledige gegevensprofielen voor consumenten te creëren. Geef elke interactie tijdens het traject je eigen merkstijl met behulp van de ingebouwde AI. Betrek vervolgens elke individuele consument op schaal met toonaangevende oplossingen voor e-mail-, mobiel, reclame en sociale media.

Prijzen vanaf:

US$ 1.250,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Australië, België, Brazilië, Canada, China en nog 28 andere

Ondersteunde talen

Chinees, Chinees, Deens, Duits, Engels en nog 16 andere

Prijzen vanaf:

US$ 1.250,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Afbeeldingen

Salesforce Marketing Cloud Software - 1
Salesforce Marketing Cloud Software - 2
Salesforce Marketing Cloud Software - 3
Salesforce Marketing Cloud Software - 4
Salesforce Marketing Cloud Software - 5
Salesforce Marketing Cloud Software - 6
Nog %{screenshots_count} andere bekijken
Salesforce Marketing Cloud-video
Salesforce Marketing Cloud-video
Salesforce Marketing Cloud-video
Salesforce Marketing Cloud Software - 1
Salesforce Marketing Cloud Software - 2
Salesforce Marketing Cloud Software - 3
Salesforce Marketing Cloud Software - 4
Salesforce Marketing Cloud Software - 5
Salesforce Marketing Cloud Software - 6

Functies

Totaal aantal functies van Salesforce Marketing Cloud: 161

  • A/B-tests
  • AI/machine learning
  • API
  • Aanpasbare CTA's
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Abonneebeheer
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Advertentienetwerkintegratie
  • Afbeeldingenbibliotheek
  • Antwoordbeheer
  • Archiveren en retentie
  • Autoresponders
  • Beheer van audiobestanden
  • Beheer van e-mailcampagnes
  • Beheer van klantervaringen
  • Beheer van meerdere accounts
  • Beheer van salesactiviteit
  • Beheer van verkooppipeline
  • Bestandsbeheer
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Bewaking
  • Bewaking van sociale media
  • Bewerken van afbeeldingen
  • Bonusbeheer
  • CAN-SPAM-compliance
  • CRM
  • Campagneanalytics
  • Campagnebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Campagnesegmentering
  • Campaign tracking
  • Categoriseren/Groeperen
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Concurrentieanalyse
  • Configureerbare workflow
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Contentbibliotheek
  • Conversies bijhouden
  • Customer journey mapping
  • Dashboard
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Documentenclassificatie
  • Doelgroeptargeting
  • Door gebeurtenissen geactiveerde acties
  • Drip -campagnes
  • Dynamische inhoud
  • E-mailbeheer
  • E-mailcontrole
  • E-maildistributie
  • E-mailmarketing
  • E-mails bijhouden
  • E-mailsjablonen
  • Elektronische formulieren
  • Engagement bijhouden
  • Filteren
  • Formulierbeheer
  • Geautomatiseerd publiceren
  • Gebruikersbeheer
  • Gedeelde inboxes
  • Gedragsanalyse
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevens vastleggen en overdragen
  • Gegevensherstel
  • Gegevensverzameling via meerdere kanalen
  • Gegevensvisualisatie
  • Gestandaardiseerde antwoorden
  • Handtekeningenbeheer
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kalenderbeheer
  • Kanaalbeheer
  • Klantenbinding
  • Klantenonderzoeken
  • Klantensegmenten
  • Klantgeschiedenis
  • Klikken bijhouden
  • Lead nurturing
  • Leadkwalificatie
  • Leads beheren
  • Leads vastleggen
  • Leadsegmentering
  • Levensduurbeheer van assets
  • Lijstbeheer
  • Loyaliteitsprogramma
  • Maatwerk
  • Markeren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Marketingautomatisering
  • Marketingkalender
  • Marketingmanagement
  • Meerdere campagnes
  • Merken volgen
  • Merkenbeheer
  • Metadatabeheer
  • Multi-channel attribution
  • Multichannel campagnes
  • Multivariaat testen
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opmerkingen/notities
  • Opties voor contentpublishing
  • Optimalisatie van conversiepercentages
  • Optimalisatie voor mobiel
  • Postplanning
  • Predictieve analyse
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Publicatieplanning
  • ROI bijhouden
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Real-Time Reporting
  • Realtime analyse
  • Realtime data
  • Routering
  • SEO-beheer
  • SMS-marketing software
  • Samenwerkingstools
  • Segmentering
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Social advertising
  • Social marketing
  • Sociale promotie
  • Spamblokkering
  • Tekstbewerking
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Tools voor exploratie
  • Transactiegeschiedenis
  • Trefwoorden filteren
  • Verkoopanalyse
  • Versiebheer
  • Video-ondersteuning
  • Visuele analyse
  • Volgen van gedrag
  • Voor iPad-apparaten
  • Voor marketing en reclame
  • Voor meerdere talen
  • Voor start-ups
  • WYSIWYG-editor
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Wachtrijbeheer
  • Websiteanalyse
  • Websitebeheer
  • Websitebezoekers bijhouden
  • Witte lijst/zwarte lijst
  • Workflowbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Zoeken/filteren
  • Zoekmachinemarketing
  • eCommerce-beheer

Alternatieven

SugarCRM

3,8
#1 alternatief voor Salesforce Marketing Cloud
SugarCRM is een social CRM-tool met volledige automatisering van de verkoop, marketing en ondersteuning, e-mailintegrati...

Salesforce Platform

4,3
#2 alternatief voor Salesforce Marketing Cloud
Salesforce App Cloud is een platform voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede en klantgerichte apps om gegevens op te...

Dotdigital

4,3
#3 alternatief voor Salesforce Marketing Cloud
dotdigital is een platform voor e-mailmarketing en automatisering voor B2B-, B2C- en e-commerce-bedrijven.

Emma by Marigold

4,2
#4 alternatief voor Salesforce Marketing Cloud
Emma is een e-mailmarketingplatform dat is gericht op segmentatie, automatisering en een gebruiksvriendelijke e-mailontw...

Reviews

Totaalscore

4,2 /5
(489)
Prijs-kwaliteitverhouding
3,8/5
Functies
4,3/5
Gebruiksgemak
3,8/5
Klantenondersteuning
3,9/5

Heb je Salesforce Marketing Cloud al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 489 reviews worden weergegeven
Imran
Imran
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Comprehensive Marketing Automation Tool with Powerful Features

Beoordeeld op 23/3/2023

Salesforce Marketing Cloud has been a comprehensive and effective solution for our marketing needs,...

Salesforce Marketing Cloud has been a comprehensive and effective solution for our marketing needs, offering a wide range of features and integrations. The Journey Builder feature, in particular, has allowed us to automate our campaigns and engage with our customers throughout their journey.

Pluspunten

The most likable feature of Salesforce Marketing Cloud is the Journey Builder feature, which allows businesses to automate their marketing campaigns and engage with their customers throughout their journey.

Minpunten

One of the things I dislike about Salesforce Marketing Cloud is the pricing model, which can be quite expensive for small and medium-sized businesses. However, we believe that the platform's features and capabilities justify the cost, especially for larger businesses.

Brandon
Totaalscore
  • Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Salesforce is simply the best

Beoordeeld op 25/2/2022

The best thing I can say about our decision to use Salesforce is it has made our company more...

The best thing I can say about our decision to use Salesforce is it has made our company more attractive to potential buyers since we are "already on the same platform." There is power in the crowd.

Pluspunten

Our team loved its usability and intuitive framework. There are other modules we want to buy as soon as we are ready.

Minpunten

Honestly, there is a lot of work that the third-party consultant had to do to make SF work the way we wanted it to. And this can be expensive.

Overwogen alternatieven

Zoho CRM

Redenen om over te stappen op Salesforce Marketing Cloud

We felt that by choosing Salesforce we would always have enough support since so many people use it. We definitely could have chosen something cheaper at the beginning; but I doubt it would have been cheaper in the long run.
Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Vrije tijd, reizen en toerisme
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Wekelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 3.0 /10

Streer clear of Marketing Cloud if you're a small company

Beoordeeld op 31/7/2020

It's 2020 and this product has the UX of the 2000's and a backlog of tech debt and bugs for a...

It's 2020 and this product has the UX of the 2000's and a backlog of tech debt and bugs for a premium price. For a small business I'd HIGHLY recommend going with something else. Not only do you pay a PREMIUM price for Marketing Cloud, but you'll also end up spending more time than you should trying to figure out this product.

There are "features" that exist, like data conversion on automations, but you'll have to spend time figuring out that they exist so you can e-mail support and request they turn them on, when they should have just been there in the first place.

Pluspunten

I like that Send Time Optimization was included, this was extra with the previous e-mail marketing product we used.

Minpunten

First, we ended up in Google's black hole even when following the plan laid out by our integration partner. That you need an integration partner to get a small business setup should have been a huge red flag, but we thought we were stepping up to a more powerful e-mail product.

There are bugs everywhere. Our integration partner had many tips like making sure to unselect an e-mail reselect it and stop and start a trigger to make sure the new e-mail is used, these are things that should be handled by the UX and not tribal knowledge. We used alias in our e-mails to aid in reporting, but sometimes they show up in the report and sometimes it shows the original URL. We opened a ticket and months later it was closed with no resolution, because there's a back end bug in their system that they believed was causing the issue.

There's a lot of duplicated functionality that has different features. Want to manage your data extension you can do it in Email Studio or Contact Builder, BUT the features are different between the two. You can only easily add records in one of them so you have to remember which one you can do a specific action in.

Their reporting is limited on Journey's and you'll need to extract all the data to do any deep dives. You'll need to use Journey's if you want to use send time optimization or any of the AI logic, so you're guaranteed to have to build your own reporting in your own tools. We needed this to realize we were in the Google black hole.

Lindsey Raye
Lindsey Raye
Totaalscore
  • Sector: Marketing en reclame
  • Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

SFMC is a robust system great for dynamic development

Beoordeeld op 19/2/2024

Pluspunten

The ability to test emails with different dev ops test files

Minpunten

Cumbersome and a lot of repetitive tasks

Walter
Totaalscore
  • Sector: Hoger onderwijs
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Wekelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

SFMC

Beoordeeld op 21/1/2020

This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of...

This is a very serviceable software and will serve it's purpose. It can do a lot, so depending of the size of your organization it might be too much for the cost.

Pluspunten

In addition to being able to import a distribution list, this product integrated with our CRM (Recruit) so we were able to send to segregated lists and it showed what emails were sent in Recruit. This made it easier for our reps to see when correspondence went out to their pipelines. It is rather simple to create and distribute emails.

Minpunten

Some of the functionality was a bit wonky, and emails viewed differently between various email clients. Line spacing was the biggest thing that varied quite a bit. Everything would look great in SFMC, but when an email was received in Outlook, Mac Mail, or Gmail, all three would display it just a bit differently. Not sure who's problem this is. It also doesn't embed video either. The workaround is to create a screenshot as a graphic, then add a link to it.

5 van 489 worden weergegeven Lees alle reviews

Salesforce Marketing Cloud - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Salesforce Marketing Cloud.

Salesforce Marketing Cloud kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 1.250,00/maand
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Niet beschikbaar

Salesforce Marketing Cloud heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Salesforce Marketing Cloud ondersteunt de volgende talen:

Chinees, Chinees, Deens, Duits, Engels, Fins, Frans, Hongaars, Iers, Indonesisch, Italiaans, Japans, Koreaans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Tsjechisch, Zweeds

Salesforce Marketing Cloud ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Salesforce Marketing Cloud kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Adobe Workfront, LinkedIn for Business, Meta for Business, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Simply Measured, Twitter/X, Vidyard

Salesforce Marketing Cloud biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Salesforce Marketing Cloud.