Over Shiftbase

Shiftbase is een cloudgebaseerde tool voor personeelsbeheer waarmee bedrijven hun personeelsplanning, urenregistratie en HR-werkzaamheden kunnen stroomlijnen. Organisaties kunnen werkuren registreren via een rooster, een mobiele app of in aanwezigheidsbeheersystemen op locatie.

Met Shiftbase kunnen ondernemingen de kosten van werknemers beheren en roosters, afwezigheid, overuren en meer bijhouden in één portal. Het bevat een centraal dashboard waarin beheerders de huidige schema's en aanwezigheid van alle managers in realtime kunnen weergeven.

Shiftbase beschikt over een planningstool waarmee gebruikers ploegendiensten van werknemers kunnen creëren en publiceren en roosters kunnen wijzigen. Daarnaast ondersteunt het platform integratie met verschillende toepassingen van derde partijen.


Afbeeldingen

Shiftbase Software - 1
Shiftbase Software - 2
Shiftbase Software - 3
Nog %{screenshots_count} andere bekijken
Shiftbase-video
Shiftbase Software - 1
Shiftbase Software - 2
Shiftbase Software - 3

Twijfels over Shiftbase? Vergelijk met een populair alternatief

Shiftbase

4,4 (195)
VS.

Beginprijs

€ 3,00
maand
€ 3,00
maand

Prijsopties

Gratis versie
Gratis proefversie
Gratis versie
Gratis proefversie

Functies

60
25

Integraties

22
Geen integraties gevonden

Gebruiksgemak

4,3 (195)
0,0 (0)

Prijs-kwaliteitverhouding

4,4 (195)
0,0 (0)

Klantenservice

4,6 (195)
0,0 (0)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Alternatieven

Bedrijfsrooster

0
#1 alternatief voor Shiftbase
Bedrijfsrooster is een Nederlandse planningssoftware die ontworpen is om bedrijven te helpen bij het verwerken van...

Humanity

4,3
#2 alternatief voor Shiftbase
Humanity is het toonaangevende cloudgebaseerde platform voor personeelsplanning dat het maken van planningen met...

SuperSaaS Online Reserveringssoftware

4,6
#3 alternatief voor Shiftbase
Met de online reserveringssoftware van SuperSaaS werkt je bedrijf voor jou en je klanten. Je online kalender is...

Service Geeni

5
#4 alternatief voor Shiftbase
Service Geeni is cloudgebaseerde software waarmee buitendienstmanagers werktaken kunnen afhandelen en in contact kunnen...

Reviews

Totaalscore

4,4 /5
(195)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,4/5
Functies
4,2/5
Gebruiksgemak
4,3/5
Klantenondersteuning
4,6/5

Heb je Shiftbase al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 195 reviews worden weergegeven
Ilona
Totaalscore
  • Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Zeer tevreden met Shiftbase

Beoordeeld op 31/10/2022

Goed

Goed

Pluspunten

Programma is makkelijk in gebruik. Overzichtelijk en goed in te delen voor verschillende locaties en of teams. Uren registratie en accorderen van gewerkte uren gaat makkelijk en is overzichtelijk. Afwezigheid en verzuim kan makkelijk worden geregistreerd. Een goed programma voor een organisatie waar er veel veranderingen zijn op korte termijn.

Minpunten

Het is jammer dat je geen locaties en of diensten kan opslaan in een soort geschiedenis zonder deze er totaal uit te halen. Het kan handig zijn om iets uit het verleden op te zoeken. Het is jammer dat je aantekeningen die je maakt in een personeelsdossier niet in het systeem kan doorzetten naar leidinggevende andere coördinatoren.

Antwoord van DifferentLab

Thank you so much for your review and kind words. We really appreciate this. Thank you also for the feedback you gave us. This will always be looked at. Often, more is possible than you think. Please feel free to contact us. Our customer service will be happy to look at the possibilities with you and whether some options are already possible.

Herman
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

In mijn branche koploper

Beoordeeld op 16/6/2020

Ik ben zelf ex-automatiseerder en dus erg kritisch. Wij hebben reeds enkele planningspakketten...

Ik ben zelf ex-automatiseerder en dus erg kritisch. Wij hebben reeds enkele planningspakketten geprobeerd. In alle gevallen was het gebruiksgemak matig en werden vaak dingen beloofd die vervolgens op de plank bleven liggen.
Ik heb de mogelijkheid gehad om met de proefversie Shiftbase ervaring op te doen, maar was na enkele dagen al overtuigd dat dit pakket in ieder geval voor de eisen die wij stellen, met kop en schouders boven de anderen uitstak.

Pluspunten

Qua functionaliteit doet het pakket wat het moet doen. Eenvoudig plannen, beschikbaarheid medewerkers beheren, diverse duidelijke schermoverzichten. App voor medewerkers waarin belangrijke zaken als inzien planning, ruilverzoeken indienen en accepteren, openstaande diensten oppakken, nieuwsbrieven lezen (en beantwoorden) op eenvoudige wijze worden aangeboden.
Integratie met de software van ons payroll-bedrijf (Connexie), waardoor uren doorgeven binnen 2 minuten is afgehandeld.
Integratie met kloksysteem, zodat klokuren automatisch naast roosteruren worden gehouden.
Bij eventuele vragen of onduidelijkheden kun je gebruik maken van de chat, hierin wordt meestal binnen 5 minuten op professionele wijze geantwoord.

Minpunten

Eigenlijk weinig minpunten. Ik heb enkele suggesties gedaan die overzichten voor mij nog verder vereenvoudigen, en die hopelijk in de wishlist terecht komen.

Antwoord van DifferentLab

Beste Herman,

Bedankt voor je positieve review!

We blijven constant naar onze klanten luisten, voor de beste gebruikerservaring.

Groeten Bart

Roland
Totaalscore
  • Sector: Kleding en mode
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Aandachtspunten

Beoordeeld op 9/7/2020

Het snel schakelen tussen de filiaalplanningen en het onder elkaar zetten van deze filiaalplanningen...

Het snel schakelen tussen de filiaalplanningen en het onder elkaar zetten van deze filiaalplanningen werkt handig en efficiënt.
Daarnaast de bovengenoemde punten verbeteren zou het gebruiksgemak nog meer vergroten.

Pluspunten

Gebruiksgemak: snel inzicht in filiaalplanningen en goed-/ afkeuren van verlof.
Efficiënt overzicht beschikbaar van vakantiesaldo.

Minpunten

-Bij het bekijken van de filiaalplanningen, is aan de rechterkant de onderste filialen niet zichtbaar. Deze filialen moet je zelf opzoeken via de zoekbalk erboven; doorscrollen naar beneden werkt dus niet.
- Overzicht vakantieuren medewerker: zou handig zijn als er een overzicht toegevoegd wordt waarbij het eindsaldo vakantieuren actueel wordt bijgehouden. Stel: medewerker start met 20 vakantieuren uit 2019. Heeft tot heden hiervan 15 uur opgemaakt. Dan zou het overzichtelijk zijn als hier een extra kolom wordt toegevoegd waarop de resterende 5 uren wordt weergegeven.

Antwoord van DifferentLab

Hi Roland,

Bedankt voor je uitgebreide feedback.

Zeer binnenkort komen we met een update met betrekking tot de vakantie-uren, waarbij duidelijk te zien is hoeveel uur er meegenomen wordt van voorgaande jaren.

Mocht je hier vragen over hebben, dan helpen we je graag.

Team Shiftbase

Nicole
Totaalscore
  • Sector: Vrije tijd, reizen en toerisme
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Fijn systeem om mee in te plannen

Beoordeeld op 15/6/2020

Het is voor het personeel een erg overzichtelijk plansysteem. Je brengt het personeel eenvoudig op...

Het is voor het personeel een erg overzichtelijk plansysteem. Je brengt het personeel eenvoudig op de hoogte van de laatste wijzigingen en kunt het rooster per week (of eigen tijdsbestek) eenvoudig versturen. Ook als eigenaar heb ik tot nu toe nog geen problemen ervaren, het systeem is nog nooit uitgevallen of niet toegankelijk geweest. De website in combinatie met de app is naar mijn mening een juiste keuze.

Pluspunten

Het is eenvoudig en overzichtelijk om jouw personeel in te plannen. Aan het einde van de maand heb je een duidelijk overzicht van de gewerkte uren. De app is erg handig voor het personeel om te kijken wanneer zij moeten werken. Ook het invullen van de beschikbaarheid werkt prettig.

Minpunten

Ik vind het persoonlijk niet fijn om het personeel via de app in te plannen, in de app heb je geen duidelijk overzicht van wie er beschikbaar is. Ik plan het personeel altijd in via de website.

Antwoord van DifferentLab

Beste Nicole,

Bedankt voor je review!

Wij vinden het superleuk om te horen dat je zo enthousiast bent!

De mobiele app is inderdaad als ondersteuning voor de computer bedoeld.

Hopelijk kunnen we je nog vele jaren van dienst zijn.

Groeten Bart

Dave
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Spijkers

Beoordeeld op 31/10/2022

Snel en super vriendelijk bij vragen

Snel en super vriendelijk bij vragen

Pluspunten

Dat je alles in 1 klik kan inzien. Helder en duidelijk. Het scheelt heel veel tijd dan vroeger opzoeken in mappen

Minpunten

Het uitklokken zou misschien verbeterd kunnen worden. Misschien een notificatie sturen naar de ingeklokte personen

Antwoord van DifferentLab

Thank you very much for your review. Great to read that you are so satisfied with using Shiftbase. Thanks also for the feedback given. This will always be looked at to see where there is room for improvement.

5 van 195 worden weergegeven Lees alle reviews

Shiftbase - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Shiftbase.

Shiftbase kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: € 3,00/maand
  • Prijsmodel: Gratis versie, Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

Per actieve medewerker

Shiftbase heeft de volgende typische klanten:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Shiftbase ondersteunt de volgende talen:

Duits, Engels, Frans, Nederlands, Pools, Spaans, Zweeds

Shiftbase ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Shiftbase kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

AFAS Software, Customer Loyalty, DATEV Audit, DataFox, Employes, Exact Online, Formitable, Growzer, Guestplan, Hiopos, Lightspeed POS, Loket.nl, Loon, MplusKASSA, Nmbrs, Oneteam, SDWorx, UniTouch, Vectron MobileApp, Webfleet, e-UUR, unTill

Shiftbase biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Shiftbase.