Over Xero

Xero is cloudgebaseerde boekhoudsoftware voor kleine bedrijven met hulpmiddelen voor het beheren van facturering, bankafstemming, inventaris, inkoop, uitgaven, boekhouding en meer. Xero is het alternatief voor QuickBooks. Het is moderne boekhoudsoftware in de cloud voor kleine bedrijven. Het is toegankelijk vanaf elke computer of elk mobiel apparaat, wat zorgt voor een slimmer en eenvoudiger boekhoudproces.

Mooi ontwerp
Het Xero-dashboard biedt gebruikers een duidelijk en beknopt overzicht van hun financiële situatie. Het biedt eigenaren van kleine bedrijven meer inzicht in hun cashflow door banksaldi, openstaande facturen, aankomende rekeningen en declaraties op een visueel aantrekkelijke manier te markeren.

Verbindt met 500+ bedrijfstoepassingen
Xero kan worden geïntegreerd met verschillende apps van derden die vaak door kleine bedrijven worden gebruikt. Gegevens komen rechtstreeks in het Xero-grootboek terecht, waardoor tijd en inspanning voor handmatige gegevensinvoer worden weggenomen.

Eenvoudige bankafstemming
Dagelijkse bank- en creditcardtransacties worden automatisch in Xero geïmporteerd en gekoppeld aan de bijbehorende boekhoudkundige transactie. Bankafstemming is zo eenvoudig als bevestigen dat de koppeling is gecorrigeerd en op "OK" klikken.

Gratis onbeperkte gebruikers
Elk Xero-abonnement is voor een onbeperkt aantal gebruikers. Je hoeft niet voor extra licenties te betalen. Werk samen met collega's of vraag de financieel adviseur om gegevens op afstand te bekijken en krijg waardevol realtime advies.

Naadloze, automatische updates
Nieuwe functies worden regelmatig toegevoegd op basis van feedback van klanten. Automatische updates vinden elke 3-6 weken plaats in de cloud, niet op de desktop.

Onbeperkte e-mailondersteuning
Xero biedt onbeperkte, 24-uurs e-mailondersteuning door ervaren en goed geïnformeerde medewerkers.

Converteren van QuickBooks en Sage
Xero converteert QuickBooks en Sage-gegevens gratis wanneer gebruikers zich aanmelden voor een nieuw account.

Prijzen vanaf:

US$ 12,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Australië, Brazilië, Canada, China, Duitsland en nog 9 andere

Ondersteunde talen

Engels

Prijzen vanaf:

US$ 12,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Afbeeldingen

Xero Software - 1
Xero Software - 2
Xero Software - 3
Xero Software - 4
Xero Software - 5
Xero Software - 6
Xero Software - 7
Xero Software - 8
Xero Software - 9
Xero Software - 10
Xero Software - 11
Xero Software - 12
Xero Software - 13
Xero Software - 14
Xero Software - 15
Xero Software - 16
Nog %{screenshots_count} andere bekijken
Xero-video
Xero-video
Xero Software - 1
Xero Software - 2
Xero Software - 3
Xero Software - 4
Xero Software - 5
Xero Software - 6
Xero Software - 7
Xero Software - 8
Xero Software - 9
Xero Software - 10
Xero Software - 11
Xero Software - 12
Xero Software - 13
Xero Software - 14
Xero Software - 15
Xero Software - 16

Functies

Totaal aantal functies van Xero: 175

  • "Wat-als"-scenario's
  • 401(k) tracking
  • API
  • Aanmaningsbeheer
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare facturen
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Accountancybedrijven
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Administratie
  • Afdrukken van cheques
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Automatische back-up
  • Automatische facturering
  • Balans en winst- en verliesrekening
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beheer van retailvoorraad
  • Beheer van vaste activa
  • Beheer van voordelen
  • Belastingbeheer
  • Belastingberekening
  • Berekening en validatie van heffingen
  • Bestellingen bijhouden
  • Betalingen verwerken
  • Bewaking
  • Bijhouden van vervaldatums
  • Boeken in verschillende grootboeken
  • Boekhouding op transactiebasis
  • Boekhouding voor activa
  • Btw-beheer
  • Budgettering/prognoses
  • Cashbeheer
  • Casusbeheer
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Centrale boekhouding
  • Cheques verwerken
  • Compliancebeheer
  • Consolidering/rollup
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Debiteurengrootboek
  • Declaraties
  • Directe storting
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Documentsjablonen
  • E-mailbeheer
  • E-mailsjablonen
  • Elektronische betalingen
  • Facturen opstellen
  • Factureren
  • Factureren per uur
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Facturering van onvoorziene gevallen
  • Factureringsportal
  • Factuurbeheer
  • Factuurgeschiedenis
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Financiële analyse
  • Financiële verslaglegging
  • Fondsadministratie
  • Fraudedetectie
  • Geautomatiseerde offertes
  • Gedeeltelijke betalingen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Grootboek
  • Herhaalfacturering
  • Incasso
  • Inkomstenverantwoording
  • Inkooporderbeheer
  • Integraties van derden
  • Inventarisatie
  • Kalenderbeheer
  • Kasstroombeheer
  • Kitting
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Klantenverhalen
  • Klantgeschiedenis
  • Kortingsbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Leveringsbeheer
  • Loonbeslag
  • Magazijnbeheer
  • Meerdere landen
  • Meerdere staten (alleen VS)
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele app
  • Mobiele betalingen
  • Mobiele toegang
  • Multi-onderneming
  • Nabestellingbeheer
  • Nonprofits
  • Offertes
  • Onkosten bijhouden
  • Onkostenbeheer
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • Orderbeheer
  • Orderverwerking
  • Overschrijdingsrapportage
  • Personeelsbeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • Prijs- en kostenberekeningen
  • Prijs- en margebeheer
  • Prijsbeheer
  • Productidentificatie
  • Productiekosten
  • Prognose
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Projectfacturering
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Sjabloonbeheer
  • Slepen en neerzetten
  • Sourcingbeheer
  • Specificaties van bouwconstructies
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toetsing van bankgegevens
  • Transactiebeheer
  • Transactiegeschiedenis
  • Uitgavenbeheer
  • Uitschrijven van cheques
  • Vakantie en verlof bijhouden
  • Vergoedingenbeheer
  • Verkooprapporten
  • Vertrouwensadministratie
  • Vervoersbeheer
  • Verwerking van ACH-betalingen
  • Verwerking van creditcards
  • Verwerking van overbetaling
  • Voor accountancybedrijven
  • Voor accountants
  • Voor de AEC-sector
  • Voor mkb-bedrijven
  • Voor overheidsinstellingen
  • Voor religieuze organisaties
  • Voor restaurants
  • Voor scholen
  • Voor vastgoed
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voortgang bijhouden
  • Vorderingenbeheer
  • W-2-voorbereiding
  • Waarschuwing bij dubbele betaling
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Winst- en verliesrekening
  • Wisselkoersen
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren

Alternatieven

Sage 50cloud Accounting

3,8
#1 alternatief voor Xero
Sage 50cloud is een online boekhoudoplossing voor bedrijven in het MKB met Office 365-integratie die helpt bij het...

Paycor

4,4
#2 alternatief voor Xero
Paycor is een alles-in-een, cloudgebaseerde HR-oplossing voor het beheren van werving, onboarding, administratie van...

QuickBooks Desktop Enterprise

4,5
#3 alternatief voor Xero
QuickBooks Enterprise is boekhoudsoftware voor kleine bedrijven die gebruikers realtime toegang biedt tot informatie...

Quickbooks Online

4,3
#4 alternatief voor Xero
QuickBooks Online is een complete boekhoudoplossing voor kleine bedrijven waarmee gebruikers al hun financiële gegevens...

Reviews

Totaalscore

4,4 /5
(2.559)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,2/5
Functies
4,2/5
Gebruiksgemak
4,3/5
Klantenondersteuning
4,0/5

Heb je Xero al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 2.559 reviews worden weergegeven
Kathryn
Totaalscore
  • Sector: Kunst en nijverheid
  • Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
  • Wekelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Affordable professional level accounting software for small business

Beoordeeld op 26/8/2019

It's been easier to use Xero than I expected, but I had a nasty surprise at tax time when I...

It's been easier to use Xero than I expected, but I had a nasty surprise at tax time when I realized the default accounts/descriptions for expenses did not correlate 1:1 to IRS categories. (I should have checked this more closely when I set up my accounts because it's a New Zealand company, and the previous product was local.) This means I will need to double-check all my transactions for 2018 and the IRS has my vastly overestimated tax payment until I can do that and file my return on an extension.

I've had a much better experience importing data from financial institutions because Xero uses a well-known importing service that is trusted by the institutions.

I like being able to match multiple invoices to bank deposits because I usually don't run to the bank for each check. This will be more valuable as my company grows.

I should probably find an accountant to assist me with this, but I haven't found an accountant who understands both craft businesses and Xero.

Pluspunten

Professional double entry software at a very affordable price
Accommodates both cash and accrual accounting
Links to financial institutions to get transactions
Uses standard importer recognized by the financial institutions instead of just trying to log in remotely (and triggering fraud alerts)
Can match multiple invoices to a single deposit transaction imported from bank
Can keep using Xero as company grows

Minpunten

Pre-existing expense categories/descriptions don't map 1:1 with IRS definitions, so I'm having to go back to all my receipts to make sure expenses are entered in proper accounts because I didn't realize this when I switched
More difficult to focus on specific expense categories to check transactions
Have not been able to import historic data from previous app (possibly because it's not double entry) so I am still paying the subscription on that software to retain access to my data
No integration with Craftybase, so I have to enter supply purchases and customer invoices there independently

Overwogen alternatieven

Quickbooks Online

Redenen om voor Xero te kiezen

Outright depends on importing data from financial institutions but they were extremely unreliable (apparently they don't use a standard importing service and my credit union kept flagging them as hackers for remote logins) and customer service kept giving me the runaround. It also isn't "professional" double-entry bookkeeping and can't be audited. Outright can't handle Cost of Goods Sold properly and requires manual workarounds. It can't generate professional reports needed when applying for loans.

Redenen om over te stappen op Xero

QuickBooks introduced a special product for Etsy integration, but early adopters had problems with data disappearing and no way to recover it. Otherwise, the cost of QuickBooks to cover the same features I use in Xero would have been very expensive; even a QB consultant told me it's overkill for a business of my size. I forget which other products I looked at, but Xero was recommended by several owners of similar businesses.
Faisal Shafi
Totaalscore
  • Sector: Financiële dienstverlening
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Make Your Accounting Automated

Beoordeeld op 2/9/2022

Xero is cloud-based accounting software that connects banks, accountants, management, and advisors...

Xero is cloud-based accounting software that connects banks, accountants, management, and advisors from anywhere with any device with active internet. It performs all accounting tasks from preparing ledgers, accounts receivable, accounts payable, financial statements to the management of payroll, taxation, bank reconciliation, and inventory. Online billing enables to send bill through email.

Pluspunten

Xero manages the whole accounting of business straight forward. Particularly automating the process of bank reconciliation is amazing time saver, it connects to banks and credit cards. Moreover, it effectively and easily integrates with other cloud based software which enhances usability of Xero.

Minpunten

Process of bank reconciliation has been automated but the process got glitches causing bank feeds stopped and entity has to restore to importing bank statement manually which takes time and attempts more than once. Inventory management needs improvement. Customer support is not perfect comparatively. It is not user friendly for those who have little accounting knowledge.

Emmanuel
Totaalscore
  • Sector: Kleding en mode
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Review of Xero from the perspective of a small business in Ghana

Beoordeeld op 3/3/2023

Overall, my impression of Xero is positive, and I believe it's a reliable and efficient accounting...

Overall, my impression of Xero is positive, and I believe it's a reliable and efficient accounting software for small businesses. It offers many benefits, such as its user-friendly interface, cloud-based nature, and integrations with other tools, which make it easier to manage financial operations. While it may not be the best fit for every business, it's definitely worth considering.

Pluspunten

I love Xero's user-friendly interface. I find the platform intuitive and easy to use, which saves me time and reduces frustration. For example, creating and sending invoices can be done with just a few clicks, and navigating the platform is straightforward.I also like its cloud-based nature. I can access my financial information from anywhere with an internet connection, which is particularly beneficial for my small business especially at moments that I need to manage my finances on the go. Additionally, because Xero is cloud-based, I don't need to worry about installing and maintaining software on my own computer.Xero's integrations with third-party apps are also a plus to me. For example, it can integrate easily with payment gateways such as PayPal and Stripe, making it easier for my customers to pay invoices.

Minpunten

One challenge I face with Xero is its limited customer support. I have experienced difficulty getting timely help from Xero's customer support team. While Xero does offer a knowledge base and community forums, it can be frustrating to have to wait for a response to a support ticket or to not receive the level of support needed. For instance, there was a time I had issues with my login. It had to take days before I could speak with a customer care representative. This really affected my business.

Tricia
Totaalscore
  • Sector: Gezondheid, wellness en fitness
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 3.0 /10

tricia

Beoordeeld op 13/3/2023

Pluspunten

Ease of entering details, setting up to integrate with Wageloch

Minpunten

Unable to have direct contact for help. Takes too long to get answers when you have a problem

Lola
Totaalscore
  • Sector: Design en ontwerp
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Maandelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 6.0 /10

One of the best cloud accounting software around

Beoordeeld op 19/1/2023

Easy to use, intuitive interface, seamless integration. Just too expensive.

Easy to use, intuitive interface, seamless integration. Just too expensive.

Pluspunten

Xero has a nice layout and is intuitive to use. Also integrates seamlessly with accountant - no more ugly spreadsheets! It's so helpful to be able to see my tax reports and balance sheets at a glance, throughout the year. I especially love the expenses app, where you can take photos of receipts with the phone camera, and the app will automatically log the expenses for you.

Minpunten

Xero is expensive compared to other cloud accounting software out there. Nowadays, most business banking apps offer basic bookkeeping & expenses functions. Plus you can get FreeAgent - another very good accounting software - for free when signing up to a business account with Natwest or Royal Bank of Scotland. For the above reasons, I'd say Xero is no longer a top choice for small businesses or sole traders on a modest budget.

Redenen om over te stappen op Xero

Xero had the best-looking interface and intuitive user experience.
5 van 2.559 worden weergegeven Lees alle reviews

Xero - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Xero.

Xero kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 12,00/maand
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

Xero heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000

Xero ondersteunt de volgende talen:

Engels

Xero ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Xero kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Accelo, Actionstep, ActiveCollab, Acuity Scheduling, Administrate Training Management, Adobe Commerce, Agile CRM, ApprovalMax, AroFlo, Authorize.Net, AutoEntry, Batchbook, BigCommerce, BlueFolder, BookingBug, Buildertrend, Capsule, Chargebee, Chargify, Chaser, Checkfront, Checkmybooks, Chrometa, Cin7 Omni, ClicData, Clio, CollabSpot, Constant Contact, Copper, Corecon, CreditorWatch Collect, Current RMS, CustomerSure, Cyfe, DEAR, Datamolino, Deputy, Dext Prepare, Dryrun, EZRentOut, Ecwid, Emburse Nexonia Expenses, Emburse Tallie, Entryless, Epos Now, Everhour, Expensify, Exsalerate CRM, FUTRLI, Fathom, Fergus, FieldAware, Financial Driver, Fishbowl, Float, Float Cash Flow, FreshBooks, Freshdesk, GeoNext, Google Workspace, Grow, Handshake, Harvest, Hike, Hotelogix, Hubdoc, Ignition, Insightly, InvoiceSherpa, JobAdder, Kickserv, Klipfolio, Lightspeed POS, LivePlan, MRPeasy, Mailchimp, Manu Online, Microsoft 365, Microsoft Power BI, Mindbody, MinuteDock, MyBuys, Nobly, OnePageCRM, OneSaas, Onsight, Operations Hub, Panalitix, PandaDoc, PayPal, Payment Evolution, Payoneer, Pepperi, Plooto, Podio, ProWorkflow, ProfitSee, Proposify, QuickBooks Time, QuickBooks eCommerce, Quickbooks Online, Quoter, Quotient, Qvinci, Qwilr, RESULTS.com, Re-Leased, Really Simple Systems CRM, Rydoo, Sage 50cloud Accounting, Sage Business Cloud Accounting, SalesSeek, Sapaad, Satago, ServiceM8, Shoeboxed, Shopify, Simple Salon, Solve CRM, Spotlight Reporting, Square Point of Sale, Starshipit, Streamtime, Stripe, SugarCRM, Synchroteam, Synergy, Tabology EPOS, Tidy, Time Tracker, TimeCamp, Timely, Tradify, Trigger, Unleashed, Veeqo, Vend, WORKetc, WooCommerce, Workato, WorkflowMax, XEDI Web EDI, XO Cashflow, ZENOTI, Zahara, Zapier, Zendesk Sell, Zoho Analytics, Zoho Books, Zoho CRM, ezyCollect, ezyVet, simPRO, vWorkApp, webexpenses

Xero biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Xero.