Twitter

Een realtime, netwerkoverschrijdend, sociale media berichtendienst

4,4 /5 (257 review) Schrijf een review!

Twitter - Overzicht

Wat is Twitter?

Twitter is een realtime berichtendienst voor onderweg. Twitter is een sector- en netwerkoverschrijdende toepassing die wordt gebruikt door particulieren, internationale ondernemingen en overheden. Met de Twitter-app - ondersteund door de meeste online apparaten - kan de accounthouder overal en altijd in realtime "twitteren".

Vergroot het bereik van je PR-initiatieven met toegang tot een netwerk van meer dan 200 miljoen actieve gebruikers.

Twitter - Overzicht

Prijzen

Vanaf
N/A

Prijsopties

Gratis proef
Prijs-kwaliteitverhouding

Twitter - Functies

Apparaten
Bedrijfsgrootte
K M G
Markten
Azië, Australië, Brazilië, Canada, China en nog 5 andere, Europa, Duitsland, India, Japan, Latijns-Amerika
Ondersteunde talen
Arabisch, Chinees (Vereenvoudigd), Chinees (Traditioneel), Tjechisch, Deens en nog 22 andere, Nederlands, Engels, Fins, Frans, Duits, Hebreeuws, Hongaars, Indonesisch, Iers, Italiaans, Japans, Koreaans, Noors, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Zweeds, Turks, Oekraïens, Taiwanees, Thai

Screenshots

Schermopname van Twitter: Tweet in real-time to your followers
Schermopname van Twitter: Tweet in real-time to your followers Schermopname van Twitter: Twitter mobile app Schermopname van Twitter: Twitterfeed on Twitter

Twitter reviews

Twitter reviews

Totaalscore
4,4
/
5
Uitstekend
143

Zeer goed
83

Gemiddeld
25

Slecht
5

Erg slecht
1

Prijs-kwaliteitverhouding
4,6
Functies
4,2
Gebruiksgemak
4,5
Klantenondersteuning
3,9
88% heeft deze app aanbevolen
Alisha S.

Twitter and my Art Brand


Vertalen met Google
Nathan S.

Twitter - The pros and cons of the better social network


Vertalen met Google
Geverifieerde reviewer

Best place to engage on any kind of topic

Overall, Twitter is a great Social Network which allows to engage on many different topics but the increase of fake accounts has decreased the quality of the conversations and discussions happening on the social network.


Vertalen met Google
Geverifieerde reviewer

Not for me

I don't prefer it. It really isn't necessary to have Twitter to be a relevant online brand. There are enough alternatives to where you can skip this one and still be just fine as a social media presence.


Vertalen met Google
Mark alfred G.

Best tool for customer service.

Been very happy with Twitter as it helps us engage with our customers better and faster.


Vertalen met Google
Alisha S.
Sector: Internet
Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
Vertalen naar het Nederlands

Twitter and my Art Brand

Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
Beoordeeld op 2/7/2018
Bron van de reviewer: GetApp

Pluspunten

Not many people don't know what twitter is, it is probably one of the most recognizable social media platforms out there. I started using it for the purpose of advertising my art brand and it probably is the easiest, especially for beginners. It is very straight forward and forces you to keep your words under a certain count which helps with those of use that can be kinda longwinded...cough...cough. They integrate with just about everything and offer a really cool app called TweetDeck that can really help with organizing branded tweets, or any tweet, that you would want to save as a collection.

Minpunten

The double edge sword of only having a certain word count is sometimes even the leanest ads don't make the cut and you really have to balance between the keywords and the ad itself which can be annoying when you have already spent so much time to make a short ad to begin with only to learn that it still is not short enough. Also, the chances of a tweet being seen, with so many people tweeting their thoughts constantly, is not always high and you have to be kinda aggressive with tweeting without being overbearing.

Scoreverdeling

Prijs-kwaliteitverhouding
Gebruiksgemak
Klantenondersteuning

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 10.0/10

Nathan S.
Vertalen naar het Nederlands

Twitter - The pros and cons of the better social network

Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
Beoordeeld op 15/10/2018
Bron van de reviewer: GetApp

Pluspunten

In a world dominated by Facebook owned properties, it is great to have a platform like Twitter. As a social network/social media app, there are many things that stand out about Twitter, here is my list of pros, I will have to compare it to the biggest social network:

1) Interesting learning curve - if you come from other social media platforms, Twitter may seem confusing at first but once you learn how to use it, you discover that it actually makes sense. The learning curve is difficult at first, but once you learn to use 280 characters, it will revolutionize how you use other platforms. That alone is worth trying it out.
2) Twitter's advertising platform is easier to use than Facebook. Its easy and intuitive to set up ads based on Tweets that are popular (which is the holy grail to social media advertising), budgeting and targeting is fairly easy too.
3) The real time nature of Twitter is better than the algorithms used by other platforms, this makes it ideal to follow news, events and information in real time and also for businesses to share information with their customer base.

Minpunten

There are only a few cons to Twitter at the moment

1) Editing Posts/Tweets the inability to edit tweets or posts after you have posted them is a huge con especially if you are a business or use it for PR.
2) Mobile support - Twitter's own apps do not have great mobile versions. Aside from Tweetdeck, there are very few alternatives to the main Twitter app that are worth using. With the limitation of the API, you are left with very few choices for mobile apps.

Scoreverdeling

Prijs-kwaliteitverhouding
Gebruiksgemak

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 10.0/10

Geverifieerde reviewer
Sector: Informatietechnologie en -diensten
Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
Vertalen naar het Nederlands

Best place to engage on any kind of topic

Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
Beoordeeld op 10/6/2020
Bron van de reviewer: GetApp

Overall, Twitter is a great Social Network which allows to engage on many different topics but the increase of fake accounts has decreased the quality of the conversations and discussions happening on the social network.

Pluspunten

Twitter is a simple but great social network. It has evolved over the years without losing it's main value.

It's great to share opinions regarding topics as well as to grow your professional profile and spread your views on the different matters.

Minpunten

Sometimes it's a bit chaotic. Too many people talking about too many topics. The main issue is the rise of the bot accounts. This is areal issue as it lowers down the quality of the social network as well as the quality of the discussions happening on it.

Scoreverdeling

Prijs-kwaliteitverhouding
Gebruiksgemak
Klantenondersteuning

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 9.0/10

Geverifieerde reviewer
Sector: Management non-profit organisaties
Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
Vertalen naar het Nederlands

Not for me

Anders 2+ jaar lang gebruikt
Beoordeeld op 5/11/2019
Bron van de reviewer: GetApp

I don't prefer it. It really isn't necessary to have Twitter to be a relevant online brand. There are enough alternatives to where you can skip this one and still be just fine as a social media presence.

Pluspunten

I like the ability to connect with others, promote events and activities, provide links to external sites (this is useful for fundraising organizations or if you want to direct people to your website/blog/news page). I like that in the past couple of years they gave users more control over blocking and reporting inappropriate behavior on the platform.

Minpunten

The users. There are a lot of "bots" on Twitter (not real people, computers designed to harass, troll, and tweet out the garbage) that add negativity and distract from connecting with real users. I also hate the online troll community that seems to get its kicks from bashing/hating on others, and users that use the software to spread hate, fear, anger, and overall toxicity. Unfortunately, the platform has not done a great job of ensuring that online harassment is controlled under the guise of free speech.

Scoreverdeling

Prijs-kwaliteitverhouding
Gebruiksgemak
Klantenondersteuning

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 0.0/10

Mark alfred G.
Sector: Public relations en communicatie
Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
Vertalen naar het Nederlands

Best tool for customer service.

Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
Beoordeeld op 9/5/2020
Bron van de reviewer: GetApp

Been very happy with Twitter as it helps us engage with our customers better and faster.

Pluspunten

As a marcom professional, Twitter has been our most important tool in customer service. This is where engage with our customers for their complaints, questions about our services, or suggestions. Twitter allows us to respond to concerns and comments in a timely and considerate way.

Minpunten

It's a very busy platform and chances of your tweet being unnoticed is very high. That's why we limit engagement on this platform and make sure that we mainly use it for customer support.

Scoreverdeling

Gebruiksgemak

Waarschijnlijkheid van aanbeveling: 9.0/10

Gebruikersaanbeveling
8,3/10
Gebaseerd op 257 gebruikersscores
Vergelijk gebruikersaanbevelingen met alternatieven
Vergelijk met alternatieven

Prijzen van Twitter

Prijzen van Twitter

Vanaf
N/A
Gratis proef
Prijs-kwaliteitverhouding
Prijs-kwaliteitverhouding
4,6/5
Gebaseerd op 257 gebruikersscores
Vergelijk scores voor prijs-kwaliteitverhouding met alternatieven
Vergelijk met alternatieven

Twitter - Functies

Twitter - Functies

API
Aangepaste formulieren
Aanpasbare branding
Aanpasbare sjablonen
Activiteitendashboard
Automatische meldingen
Contentbeheer
Drag & Drop-interface
Elektronische betalingen
Gegevens importeren en exporteren
Integratie van derden
Integratie van sociale media
Orderbeheer
Productcatalogus
Rapportage en statistieken
SEO-beheer
Toegangsbeheer
Websitebeheer
Zoekfunctionaliteit
eCommerce-beheer
Functies
4,2/5
Gebaseerd op 257 gebruikersscores
Vergelijk functiescores met alternatieven
Vergelijk met alternatieven

Categorieën

Video's en instructies

Video's en instructies

Twitter - Veelgestelde vragen

Twitter - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Twitter.

V. Welke prijsmodellen heeft Twitter te bieden?

Twitter kent de volgende prijsmodellen:

Gratis proef: Niet beschikbaar

V. Wat zijn de voornaamste functies van Twitter?

We hebben geen informatie over functies van Twitter

V. Wat zijn de typische gebruikers van Twitter?

Twitter heeft de volgende typische klanten:

Freelancers, Grote ondernemingen, Middelgroot bedrijf, Non-profit, Openbare diensten, Klein bedrijf

V. Welke talen worden door Twitter ondersteund?

Twitter ondersteunt de volgende talen:

Arabisch, Chinees (Vereenvoudigd), Chinees (Traditioneel), Tjechisch, Deens, Nederlands, Engels, Fins, Frans, Duits, Hebreeuws, Hongaars, Indonesisch, Iers, Italiaans, Japans, Koreaans, Noors, Pools, Portugees, Russisch, Spaans, Zweeds, Turks, Oekraïens, Taiwanees, Thai

V. Welke prijsmodellen heeft Twitter te bieden?

We hebben geen informatie over prijsmodellen van Twitter

V. Biedt Twitter ondersteuning voor mobiele apparaten?

Twitter ondersteunt de volgende apparaten:

Android, iPhone, iPad

V. Met welke andere apps kan Twitter worden geïntegreerd?

Twitter kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

ClickMeeting, Firefish, Jimdo, Pivotal Tracker, Raven, Simple Sales Tracking, Sprout Social, SurveyGizmo, Topi, eStreamDesk Helpdesk

V. Welke mate van ondersteuning heeft Twitter te bieden?

We hebben geen informatie over de ondersteuningsopties van Twitter