Over PM3

PM3 is een cloudgebaseerde project portfolio management (PPM) oplossing, ontworpen door professionals voor professionals. PM3 plant en beheert projecten, programma's en portefeuilles. Functies omvatten: voordelen koppelen aan mijlpalen, ondersteuning voor transformatieprogramma's, dashboards en rapportage.

De cloudgebaseerde app wordt geleverd met een matrixtool voor zakelijke prioriteiten, waarmee managers voorgestelde projecten kunnen bekijken en categoriseren op basis van parameters, zoals waarde, risico en voordelen. De voordelenmodule binnen PM3 helpt teamleiders om projectvoordelen te markeren als terugkerend of niet-terugkerend en om de bijbehorende doelen en budgetten te evalueren.

PM3 wordt geleverd met een functie voor capaciteitsbeheer, waarmee resource-beheerders de knelpunten en ondercapaciteit van individuele personen of soorten resources kunnen begrijpen. PM3 heeft een schone en overzichtelijke interface die het zeer intuïtief maakt. Met PM3 kun je schermen selecteren waar groepen gebruikers toegang toe hebben, zodat ze alleen de schermen en tabbladen zien die ze nodig hebben voor hun rol; dit helpt gebruikers bij de toepassing. Met PM3 kun je beginnen met een beperkte functionaliteitset en vervolgens meer functionaliteit toevoegen als je die nodig hebt. PM3 is geschikt voor bedrijven in sectoren als gezondheidszorg, detailhandel, IT, bouw, horeca en meer.

Prijzen vanaf:

US$ 15,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Apparaten

Bedrijfsgrootte

K M G

Markten

Australië, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Nieuw-Zeeland

Ondersteunde talen

Engels

Prijzen vanaf:

US$ 15,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Afbeeldingen

PM3 Software - 1
PM3 Software - 2
PM3 Software - 3
PM3 Software - 4
PM3 Software - 5
PM3 Software - 6
PM3 Software - 7
Nog 8 andere bekijken
PM3-video
PM3 Software - 1
PM3 Software - 2
PM3 Software - 3
PM3 Software - 4
PM3 Software - 5
PM3 Software - 6
PM3 Software - 7

Functies

Totaal aantal functies van PM3: 44

  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Agile-methodiek
  • Beheer van problemen
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • Dashboard
  • Documentbeheer
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Ideeënbeheer
  • Integraties van derden
  • Kanban-bord
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Mijlpalen bijhouden
  • Opmerkingen/notities
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Portefeuillebeheer
  • Priorisering
  • Prognoses
  • Projecten bijhouden
  • Projectplanning
  • Projectplanning
  • Projectsjablonen
  • Projecttijd bijhouden
  • Projectworkflow
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime updates
  • Resourcebeheer
  • Risicobeheer
  • Samenwerkingstools
  • Slepen en neerzetten
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Traditionele methodologieën
  • Veranderingsbeheer
  • Voortgang bijhouden

Alternatieven

Smartsheet

4,5
#1 alternatief voor PM3
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk waarmee organisaties van elke omvang werk kunnen plannen,...

Planview Projectplace

4,7
#2 alternatief voor PM3
Projectplace stelt teams in staat om hun werk gedaan te krijgen door het combineren van capaciteiten voor gezamenlijk...

Wrike

4,2
#3 alternatief voor PM3
Wrike is een tool voor samenwerking en projectmanagement waarmee gebruikers projecten van begin tot eind kunnen...

monday.com

4,6
#4 alternatief voor PM3
monday.com is een cloudgebaseerd Work OS, waar teams workflow-apps maken in enkele minuten om hun processen, projecten...

Reviews

Totaalscore

4,6 /5
(52)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,7/5
Functies
4,5/5
Gebruiksgemak
4,5/5
Klantenondersteuning
4,9/5

Heb je PM3 al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 52 reviews worden weergegeven
Andy S.
Totaalscore
  • Sector: Managementconsulting
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Wekelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Flexible, versatile solution to managing portfolios, programmes & projects

Beoordeeld op 1/12/2018

Helping us to standardise our project practices, particularly the reporting process.

Helping us to standardise our project practices, particularly the reporting process.

Pluspunten

I liked the flexible structure of portfolio, programme and project which was easy to set up and adapt to our various departmental approaches. Lots of reporting options offered as standard, and easy to tweak these to suit our needs. All our portfolio of projects are now in one place where all the PMs can access them – it’s also an advantage that you can access them from anywhere rather than needing to be in the office. Helping us to standardise our project practices and particularly the reporting process.
Support and training from Bestoutcome is excellent.

Minpunten

Because the range of functions and options is huge, it's sometimes easy to forget where the option you need is... however, I'd sooner have the options than a simpler product without them

Iain C.
Totaalscore
  • Sector: Vervoer/over de weg/per spoor
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Highly configurable and user friendly

Beoordeeld op 9/8/2019

Very positive. The Bestoutcome team have been very supportive through the initial trial to...

Very positive. The Bestoutcome team have been very supportive through the initial trial to implementation and training. Looking forward to building on the current configuration and putting the system to the test fully.

Pluspunten

Easy to get to grips with. Particularly like how you can select which functions you can switch on/off so you can start small and build on that as maturity and familiarity with the system grows.

Minpunten

Although you can configure some fields and change them to what you want, it would be useful if you could create additional fields to be able to capture more variety of information in the system.

Overwogen alternatieven

KeyedIn, monday.com, Wrike en Planview Projectplace

Redenen om over te stappen op PM3

Ability to configure functionality and start small was a key factor. Other products were too large/complex for our set up and culture, and often focussed more on project task management rather than portfolio management.
Andrew S.
Totaalscore
  • Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
  • Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

PM3 in a healthcare setting

Beoordeeld op 21/4/2022

I would highly recommend PM3 for any organisation serious about having a single oversight of all...

I would highly recommend PM3 for any organisation serious about having a single oversight of all their change work and for those who want to manage delivery in a consistent way.

Implementation was painless and relatively simple with good support from the supplier who continue to provide first-class ongoing support and engagement.

Pluspunten

Easy to use, quick to implement and more used than competitor software previously deployed in the organisation.
Customer support is first class and BestOutcome work hard at customer relations and ongoing product development

Minpunten

Gateway management is a bit "clunky" but is on the development roadmap for improvement in 2022.
The ability to develop customised reports within the software would be a great asset.
Portfolio dashboards for executive use on an app version would really engage executives in the system and its capabilities

Christopher P.
Totaalscore
  • Sector: Schoolleiding
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 6.0 /10

Refinement

Beoordeeld op 17/6/2020

As a business we are still in the very early stages of using the tool. Initial observations are...

As a business we are still in the very early stages of using the tool. Initial observations are that it is excellent on some things and other areas need much more work to make the tool intuitive to use. This can be resolved via more updates I'm sure.
Support via the help desk and via my account managers has been first class and Best Outcome have shown great flexibility around changes in Licence application during the Covid 19 period when our Programme was put on hold.
Management of updates is clear and very thorough with release notes easy to follow.

Pluspunten

The ability to draw a no.of projects together into a Programme and/or Portfolio and to draw in reports form all in selected views.
The ability to hold all major project governance in one place e.g risks/issues/ dependencies.
Reporting flexibility and range across plans/projects/programmes/portfolio
Ease of user control and self configurable access controls

Minpunten

Plans - Gantt Chart usage - This is clunky at best and not intuitive. Convincing users of Microsoft Project to switch to using the tool has been an on going challenge. An easier import function may help resolve this.
Using X to exit the plan. Many users forget and has caused frustrations in plans with joint PM use.
Inconsistency of areas with auto save functionality and those where it requires manual save.

Antwoord van Bestoutcome

We are improving the Gantt chart functionality as a priority and these improvements are due in July 2020. Some screens cannot auto save as they have manadatory fields which could result in spurious errors if auto saved was used. We are trying wherever possible to make all screens auto save.

Jack W.
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 5.001-10.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Simple to use, yet powerful to report

Beoordeeld op 4/8/2021

PM3 allows you to manage ever changing portfolios in a fast paced world - I was able to split my...

PM3 allows you to manage ever changing portfolios in a fast paced world - I was able to split my portfolio between Agile and Waterfall depending on my business segments. This often gets overlooked and you are usually forced to choose between the two - not with PM3. It allows you to slice the cake in many different ways.

Pluspunten

The simplicity of the tool allows users to be quickly trained and ensures the speed at which PM3 can be deployed is lightening fast. Don't confuse simplicity with inadequate - the tool is incredibly powerful to plan and manage a complex Portfolio and the reporting modules allow you to extract the data in clear format for Senior Leadership reporting.

Minpunten

I have used many PPM tools and most fail due to highly inefficient methods of doing simple tasks. PM3 is not one of those tools.

Overwogen alternatieven

Smartsheet

Redenen om voor PM3 te kiezen

Better value for money, speed to mobilise and to get a quick handle on project delivery, beautiful reporting and full benefits and financial management.

Redenen om over te stappen op PM3

As above
5 van 52 worden weergegeven Lees alle reviews

PM3 - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over PM3.

PM3 kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 15,00/maand
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

PM3 heeft de volgende typische klanten:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

PM3 ondersteunt de volgende talen:

Engels

PM3 ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

PM3 kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Jira, Microsoft 365, ServiceNow

PM3 biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor PM3.