Over HotelFriend

HotelFriend is een alles-in-één oplossing voor operationeel management van hotels en vakantiewoningen, met tools voor het beheren van boekingen, boekhouding, huishoudelijke diensten, afdelingen, diensten, promoties en meer, inclusief communicatiefuncties en een mobiele app voor interactie met gasten. De cloudgebaseerde HotelFriend-oplossing regelt de organisatie van werk en de directe verkoop van kamers en service, en het vereenvoudigt de processen van dienstverlening aan gasten, waardoor hun verblijf in het hotel nog comfortabeler wordt. Het biedt bedrijven de mogelijkheid om hun verkopen online vanaf elk apparaat wereldwijd te beheren, het gedrag van gasten te analyseren en promoties en deals te bieden op basis van de behoeften van klanten.

HotelFriend combineert verschillende modules tot een complete oplossing voor hotelmanagement: een vastgoedbeheersysteem, hotelbeheer, huishoudelijke diensten, frontdesk, afdelingsmanager, dealbeheerder, realtime berichtenplatform en mobiele conciërge. Reserveringen kunnen worden beheerd met behulp van de receptiemodule, die functies biedt zoals een agendaweergave, beschikbaarheidsindicator, beheer van in- en uitchecken en meer. HotelFriend ondersteunt ook online facturering en stelt medewerkers in staat om promoties en kortingen toe te passen op boekingen, evenals de mogelijkheid om bij aankomst of vertrek extra diensten en kosten toe te voegen aan boekingen.

Bedrijven kunnen HotelFriend ook gebruiken om hun interne activiteiten, zoals huishoudelijke en conciërgediensten te beheren. De module voor huishoudelijke diensten ondersteunt het beheer van en toezicht op operationele activiteiten in realtime, met statusupdates voor elke kamer, taaktoewijzing, prioritering en dagelijkse rapporten over huishoudelijke taken. Klanten kunnen de mobiele HotelFriend-app voor iOS en Android gebruiken, evenals instant messaging om diensten te bestellen, waaronder eten en drinken, wellnessactiviteiten, excursies en nog veel meer, en dit alles vanuit het comfort van hun kamer.

Prijzen vanaf:

€ 64,00/maand

  • Gratis proef
  • Free Version
  • Subscription

Apparaten

Bedrijfsgrootte

K M G

Markten

Andorra, Albanië, Oostenrijk, Australië, België en nog 48 andere, Bulgarije, Canada, Zwitserland, Cyprus, Tsjechië, Duitsland, Denemarken, Algerije, Estland, Spanje, Finland, Faeröer, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Georgië, Gibraltar, Griekenland, Kroatië, Hongarije, Ierland, Isle of Man, IJsland, Italië, Jersey, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Letland, Marokko, Monaco, Montenegro, Noord-Macedonië, Malta, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Servië, Zweden, Slovenië, Slowakije, San Marino, Turkije, Kleine afgelegen eilanden van de Verenigde Staten, Verenigde Staten, Britse Maagdeneilanden, Amerikaanse Maagdeneilanden

Ondersteunde talen

Duits, Engels

Prijzen vanaf:

€ 64,00/maand

  • Gratis proef
  • Free Version
  • Subscription

Afbeeldingen

HotelFriend Software - 1
HotelFriend Software - 2
HotelFriend Software - 3
HotelFriend Software - 4
HotelFriend Software - 5
Nog 6 andere bekijken
HotelFriend-video
HotelFriend-video
HotelFriend Software - 1 HotelFriend Software - 2 HotelFriend Software - 3 HotelFriend Software - 4 HotelFriend Software - 5

Functies

Totaal aantal functies van HotelFriend: 86

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Beheer van gastervaringen
  • Beheer van klantervaringen
  • Beheer van meerdere kanalen
  • Belastingberekening
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Beschikbaarheidsindicator
  • Betalingen verwerken
  • CRM
  • Campagnebeheer
  • Chatten/messaging
  • Configuratiebeheer
  • Distributie via meerdere kanalen
  • Dynamische prijzen
  • E-mailsjablonen
  • Elektronische betalingen
  • Enkelvoudig vastgoed
  • Facturen opstellen
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Factuurgeschiedenis
  • Factuurverwerking
  • Frontdeskbeheer
  • GDS/OTA-integratie
  • Gebruikersbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevenssynchronisatie
  • Geïntegreerde boekhouding
  • Groepsreserveringen
  • Huishoudbeheer
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Kamers reserveren
  • Kanaalbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantgeschiedenis
  • Kortingsbeheer
  • Live chatten
  • Loyaliteitsprogramma
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Marketingautomatisering
  • Meerdere panden
  • Meerdere valuta's
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • Online reserveren
  • Orderbeheer
  • Orderverwerking
  • Personeelsbeheer
  • Personeelsportal
  • Prestatiemeetwaarden
  • Prijs- en margebeheer
  • Priorisering
  • Promotiebeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime gegevens
  • Realtime updates
  • Reservering door derden
  • Reserveringenbeheer
  • Reserveringsbeheer
  • Restrictiebeheer
  • SEO-beheer
  • Slepen en neerzetten
  • Status bijhouden
  • Synchronisatie van meerdere kanalen
  • Taakplanning
  • Tariefbeheer
  • Verkooppunt
  • Verlengd verblijf
  • Verwerking van creditcards
  • Visuele analyse
  • Voor meerdere talen
  • Voor vakantieverhuur
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Website-integratie
  • Wellness/Activiteitenbeheer
  • Zoeken/filteren

Alternatieven

eviivo

3,8
#1 alternatief voor HotelFriend
eviivo is een boeking- en kanaalbeheersysteem dat kleine horeca- en toerismebedrijven in staat stelt om moeiteloos...

NewBook

4,7
#2 alternatief voor HotelFriend
NewBook is bekroonde software voor vastgoedbeheer die speciaal is gebouwd voor de toerisme- en horecasector en die alle...

Resly

5
#3 alternatief voor HotelFriend
Resly is a property management system designed to help Australian hotels and resorts handle compliance, task...

Hostaway

4,6
#4 alternatief voor HotelFriend
Hostaway is een oplossing voor kanaalbeheer voor vakantiewoningen, die automatisch tarieven, beschikbaarheid en...

Reviews

Totaalscore

4 /5
(7)
Prijs-kwaliteitverhouding
3,5/5
Functies
4/5
Gebruiksgemak
3,8/5
Klantenondersteuning
4,4/5

Heb je HotelFriend al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 7 worden weergegeven
Florian H.
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Good cloud based PMS

Beoordeeld op 29/10/2019

We had lots of positive feedback from our guests, since they are now able to check-in through the...

We had lots of positive feedback from our guests, since they are now able to check-in through the app and contact us without calling front desk. Another great point is the feature to rent our bikes through the app and offer bookings for our spa area.

Pluspunten

We liked that all data is cloud-based and can be accessed through a web browser from any device. The software is easy to use and there are a lot of instructions on how to use the program. The customer support representative also helped us out with a misunderstanding of a system. There is also an App, through which guests can contact us.

Minpunten

The program should also be accessible while having no internet connection. Maybe this feature can be added in future versions.

Antwoord van HotelFriend

Dear Florian, thank you for the feedback. We appreciate it.

Michael C.
Totaalscore
  • Sector: Vrije tijd, reizen en toerisme
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

HotelFriend gets the best out of hotel employees

Beoordeeld op 16/6/2021

Overall, this software is a must have for hotels, lodges and other travel services. HotelFriend is...

Overall, this software is a must have for hotels, lodges and other travel services. HotelFriend is indeed a hotel's friend, especially it's employees.

Pluspunten

HotelFriend is like all the documents that we used to keep put together. It has integrated Front Desk work, Reservation and Accounting into one place. This software could literally work on its own

Minpunten

Albeit having all the services cloud based is a plus, we struggled to work with it when internet connectivity was poor. Maybe an offline syncing feature would help here

Navid Y.
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

Weird Pricing, Suffering from bugs

Beoordeeld op 5/1/2020

We believe that HotelFriend could be a good option, if they make some major changes. The system is...

We believe that HotelFriend could be a good option, if they make some major changes. The system is really slow and suffers from many bugs. The app is not of any use, just for their own marketing purposes and believe me, you still need to pay for it, which is hilarious. The channel manager integration is so slow, sometimes it takes up to hours to sync the reservations and sometimes it even does not. Would not recommend at all, there are much better options which much cheaper pricing, or pay a bit more and enjoy the lead systems.

Pluspunten

We moved from Beds24 to HotelFriend, we are using this software for few months, even-though there has been many issues with the PMS, Channel Manager and Booking Engine, support will help you out, although sometimes we got disappointed.

- Well Designed UI
- Great Customer Support

Minpunten

There are just so many issues with the software, the technical team responds so late and won't solve these issues. I will mark the main cons as under:

- Poor functionality | There are just many other solutions with much cheaper price which will give you much more useful functions, HotelFriend, I am sorry.

- Integrations | even the most basic PMS, will have some integrations with Zapier or mailchimp, but this one, no no no. They hate it.

- Poor integration with channel manager | They made us think that they have their own channel manager, but again, nope. They ask you to pay more to integrate the PMS with 3rd party softwares. If you want overbooking, or if you did not find the reservation from your OTAs, you asked for it, just so many issues.

- App | Nobody gonna use it. We tried to start our online check-in through the app that they provide, but seems it is not working in anyway, we asked support about the issue, and they told us they gonna release an update soon, which never happened.

- FrontDesk | This is just a pain, it is beautiful, not functional, not at all. You can barely make any changes if you made a mistake, even as a Hotel Admin, sometimes we needed to ask the support to remove a reservation or make some changes, which is super annoying.

- Accounting | They have no accounting system, not even a basic one as they promote, you can just download the guests invoices, which all of the most basic solutions do it for free and do not promote it like that.

Antwoord van HotelFriend

Dear Navid,

We appreciate every client and are grateful for your feedback, regardless of whether they are positive or negative.

We're sorry your experience didn't match your expectations. Yet, it was an uncommon instance.

Over the past few months, we made every effort to improve the service: we have extended the trial period for 2 properties; you were provided with a discount price, even though the promo offer has ended; multi-property and Mobile Concierge has been provided for free; we implemented most of your requests which are now live, as well as helped you solve daily issues...

Unfortunately, this was not enough to keep you among our satisfied customers.

Thanks for your opinion.

Kind regards,
HotelFriend team

Musonda K.
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Wekelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 6.0 /10

Hotel services at your fingertips

Beoordeeld op 7/4/2021

It is now easier to handle client's requests, especially during peak hours of business. Everything...

It is now easier to handle client's requests, especially during peak hours of business. Everything is digital so its easy to keep track of orders and requests.

Pluspunten

It eases the process of check in to the hotel. you no longer have to wait in a long queue just to get yourself a room.

Minpunten

The app is not free, therefore users have to download on to their device but will in addition need to pay for it. Also their system is very slow.

Antwoord van HotelFriend

Dear Musonda, we appreciate your feedback and continuously improve HotelFriend system to the highest standard.

With regards to Concierge App pricing, you can access majority of its functionality at no additional cost by selecting our Grow Package. Meanwhile, your guests can always use Concierge app for free.

Richard V.
Totaalscore
  • Sector: Vrije tijd, reizen en toerisme
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks Gratis proef lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Great software with many possibilities

Beoordeeld op 3/5/2019

I'm very satisfied. The cooperation is very good.

I'm very satisfied. The cooperation is very good.

Pluspunten

- all data is in the cloud, the software runs in the web browser
- the software is very easy to use, very intuitive, even fun
- there are many hints in the software for the operation, you can´t do anything wrong
- a series of tutorials to help you understand and great customer support
- there is a separate app and an own channel manager, which are included in the purchased package
- simple training of the staff (we looked at it together and since then there were no questions from the staff)

Minpunten

We have not found anything yet. It is very convincing.

Antwoord van HotelFriend

Thank you for the review, we appreciate it. Our support team continues to import your data into the system and will contact you soon.

5 van 7 worden weergegeven Lees alle reviews

HotelFriend - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over HotelFriend.

HotelFriend kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: € 64,00/maand
  • Gratis proef: Beschikbaar

HotelFriend heeft de volgende typische klanten:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

HotelFriend ondersteunt de volgende talen:

Duits, Engels

HotelFriend ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

HotelFriend kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

DATEV Audit, Event Temple, Freshdesk, GitHub, Intercom, Invoiced, Magento Commerce, Mailchimp, Marketo Sales Connect, MySQL, Netlify, Odoo, PayPal, QuickBooks Payments, SALTO KS, Shopify, The Receptionist for iPad, Vectron MobileApp, WooCommerce, WordPress

HotelFriend biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor HotelFriend.