Over TOPdesk

TOPdesk is een ITIL-gerichte software voor servicebeheer met KPI-dashboards, ontworpen voor
IT, faciliteitenbeheer en HR-helpdesks om de communicatie te ondersteunen. Met als doel bedrijven te helpen hun servicebeheer te verbeteren, biedt TOPdesk functies zoals wijzigings- en releasebeheer, faciliteitenbeheer, activabeheer, probleem- en incidentbeheer, een selfserviceportaal, operationele controle, kennisbeheer en meer.

TOPdesk biedt modules en tools voor zowel IT-servicebeheer (ITSM, IT-servicemanagement) als computerondersteund faciliteitenbeheer (CAFM, computer-aided facility management) voor het beheer van werknemers en gebruikers, evenals van activa en faciliteiten. De ITSM-tools kunnen worden gebruikt om processen te automatiseren, zoals rapportage over incidentafhandelingstijden, klachten of verzoeken verwerken, het beheer en de planning van medewerkers en hun werkbelasting en meer. Klanten of medewerkers kunnen IT-problemen of -verzoeken indienen via het selfserviceportaal en met de incidentbeheermodule kunnen technici incidentkaarten openen, taken toewijzen, de voortgang volgen en de aanvrager op de hoogte stellen wanneer het incident is opgelost.

Vanuit de CAFM-modules kunnen gebruikers facilitaire taken uitvoeren, zoals het registreren en volgen van bedrijfsactiva, het indienen en verwerken van werkorders, het plannen en agenderen van onderhoud, het registreren van eigendommen, het controleren van bezoekers en het beheren van reserveringen. Om klanten of werknemers aan te moedigen meer zelfvoorzienend te zijn, kunnen bedrijven hun eigen aangepaste zelfbedieningsportaal bouwen met een kennisbank, webshop en service desk, zodat gebruikers hun eigen oplossingen kunnen zoeken.

Prijzen vanaf:

€ 66,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Oostenrijk, Australië, België, Caribisch Nederland, Brazilië , Canada, Zwitserland, Chili, Duitsland, Denemarken, Spanje, Finland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Luxemburg, Mexico, Nederland, Noorwegen, Nieuw-Zeeland, Polen, Portugal, Zweden, Singapore, Suriname, Sint-Maarten, Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Deens, Duits, Engels, Fins, Frans , Hongaars, Italiaans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees, Spaans, Zweeds

Prijzen vanaf:

€ 66,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Afbeeldingen

TOPdesk Software - 1
TOPdesk Software - 2
TOPdesk Software - 3
TOPdesk Software - 4
TOPdesk Software - 5
TOPdesk Software - 6
TOPdesk Software - 7
TOPdesk Software - 8
Nog %{screenshots_count} andere bekijken
TOPdesk-video
TOPdesk Software - 1
TOPdesk Software - 2
TOPdesk Software - 3
TOPdesk Software - 4
TOPdesk Software - 5
TOPdesk Software - 6
TOPdesk Software - 7
TOPdesk Software - 8

Functies

Totaal aantal functies van TOPdesk: 102

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Active Directory-integratie (AD)
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Apparatuuronderhoud
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van problemen
  • Beheer van supporttickets
  • Beheer van technici
  • Beheer van vaste activa
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Bewaking
  • Bezoekersbeheer
  • CRM
  • Capaciteitsbeheer
  • Chatten/messaging
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Compliancebeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Dashboard
  • Dashboards maken
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • E-mailsjablonen
  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Helpdeskbeheer
  • Herinneringen
  • IT-assets bijhouden
  • Incidentenbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Kalenderbeheer
  • Kalibratiebeheer
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Klantenportal
  • Levensduurbeheer van assets
  • Live chatten
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Markeren
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Onderhoudsplanning
  • Ondersteuningstickets bijhouden
  • Op regels gebaseerde workflow
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opdrachtenbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Plannen
  • Predictief onderhoud
  • Prestatiemeetwaarden
  • Preventief onderhoud
  • Priorisering
  • Probleembeheer
  • Problemen bijhouden
  • Projectbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime chatten
  • Realtime meldingen
  • Releasebeheer
  • SSL-beveiliging
  • Samenwerkingstools
  • Servicecatalogus
  • Servicegeschiedenis
  • Slepen en neerzetten
  • Sleutels- en slotenbeheer
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Terugkerende problemen
  • Ticketbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Uitgifteplanning
  • Veranderingsbeheer
  • Voor scholen
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werkorderbeheer
  • Widgets
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Alternatieven

Freshdesk

4,5
#0 alternatief voor TOPdesk
Freshdesk is cloudgebaseerde, omnichannel klantenservice software voor bedrijven van elke omvang, met oplossingen die...

Salesforce Service Cloud

4,4
#1 alternatief voor TOPdesk
Ondersteuning van elke klant. Altijd. Overal. Bereik je klanten op elk moment en waar ze ook zijn. Lever service op...

VIZOR IT Asset Management

4
#2 alternatief voor TOPdesk
VIZOR is een ITIL-gecertificeerde oplossing voor IT-service en -middelenbeheer. Functies omvatten automatische...

Vivantio

4,3
#3 alternatief voor TOPdesk
Vivantio is flexibele, betrouwbare, vertrouwde software voor servicebeheer. Vivantio stelt je in staat om uitstekende...

Reviews

Totaalscore

4,5 /5
(52)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,5/5
Functies
4,4/5
Gebruiksgemak
4,5/5
Klantenondersteuning
4,7/5

Heb je TOPdesk al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 52 reviews worden weergegeven
Jasper
Totaalscore
  • Sector: Groothandel
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

TOPDesk Toppakket

Beoordeeld op 9/9/2022

Door alle IT aanvragen via TopDesk te laten verlopen hebben we bij IT inzicht gekregen in de...

Door alle IT aanvragen via TopDesk te laten verlopen hebben we bij IT inzicht gekregen in de support aanvragen die we binnenkrijgen en de hoeveelheid tijd die nodig is om ze op te lossen. Dit is erg waardevol voor onze organisatie.

Pluspunten

TOPDesk is wat mij betreft één van de fijnste ticket systemen waar ik mee heb gewerkt. Gebruikers kunnen eenvoudig tickets loggen, waarbij ze toch gedwongen worden de benodigde informatie mee te sturen. Daarnaast werkt de onderliggende workflow erg prettig om tickets te verdelen naar de juiste personen.

Minpunten

Kennisitems zijn niet altijd zichtbaar voor alle gebruikers. Het is mij niet duidelijk waarom dit onderscheid wordt gemaakt.

Shani
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Functioneel registratie en raportage systeem

Beoordeeld op 1/12/2022

Zeer tevreden mee

Zeer tevreden mee

Pluspunten

Mogelijkheid voor web en desktop variantMogelijkheid voor raportage en analyse

Minpunten

Verschillende modules moeten appart gekocht worden.

Jacqueline
Totaalscore
  • Sector: Schoolleiding
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Prima product

Beoordeeld op 28/11/2022

Prima bedrijf, laagdrempelige communictie en fijne support

Prima bedrijf, laagdrempelige communictie en fijne support

Pluspunten

Gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en duidelijk

Minpunten

Assetmanagement nog niet goed doorontwikkeld

Jon
Totaalscore
  • Sector: Hoger onderwijs
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

From early engagement to beyond our successful full implementation, a thoroughly positive...

Beoordeeld op 16/3/2018

It has overall been a really exceptional and rewarding engagement of a software supplier and...

It has overall been a really exceptional and rewarding engagement of a software supplier and implementation of their tool.

Pluspunten

Easy to use UX, end-user focused and people-centric, fabulously engaging and innovative implementation consultants, modular building blocks, value for money offering, usable as a cross-organisation service desk, builds upon and improves existing rigour, attracts and converts even the digital wary, brilliant ongoing support and account management ... with us for the journey.

Minpunten

Although TOPdesk already offers many APIs and integrations, there are some of our more obscure legacy software that required new integration developing, however this is not really truly a representation of TOPdesks very comprehensive offering

Antwoord van TOPdesk

"It has overall been a really exceptional and rewarding engagement of a software supplier and implementation of their tool." Wow. That's what we strive for! Thank you Jon for your feedback and compliments.

Dave
Totaalscore
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning

Service Management built from the ground up requires a solid software base - This is it !

Beoordeeld op 8/2/2018

Pluspunten

The software is easy to use and is modular, which means that you can build your Service Management processes, as and when you require them, especially when you are building new ways of working into your business. If you simply want Incident and Problem Management without Asset Management / Configuration Management / Change Management etc etc, then you can simply use and pay for what you need and then build your software solution, as your Service Management processes mature. The software also gives the user community the opportunity to log requests & incidents via a self service portal which is useful if you want to capture all requests without providing constant 24 hour support. There is also a Knowledge Base which can help the user community to self help on common issues / queries. The software has evolved from a business who live and breathe service and understand customer requirements. The software is supported by consultants who not only understand their own business but take a great deal of time to understand your business - to the point were they feel part of your business. New features are available in stand alone mode when they are being Beta tested (TOPdesk Labs ) before they are released to their customers - They do not simply merge new features into their mainstream products. TOPdesk is a quality solution, supported by quality people and at a very affordable price.

Minpunten

There are no real negatives with regards to the software. Sometimes creating the reports can be confusing but help is always at hand and once you have written a couple of bespoke queries, it becomes very easy with raw data exports available to create your own charts and report packs.

Antwoord van TOPdesk

Thanks Dave for sharing this elaborate review. We really appreciate it!

5 van 52 worden weergegeven Lees alle reviews

TOPdesk - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over TOPdesk.

TOPdesk kent de volgende prijsmodellen:

TOPdesk heeft de volgende typische klanten:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

TOPdesk ondersteunt de volgende talen:

Deens, Duits, Engels, Fins, Frans, Hongaars, Italiaans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees, Spaans, Zweeds

TOPdesk ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

TOPdesk kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

AFAS Software, Azure DevOps Server, Freshdesk, HubSpot CRM, Insocial, Jira, MessageBird, Microsoft Outlook, Microsoft Power BI, Office App, Okta, OneLogin, Outsmart, Qlik Sense, QlikView, Remote Support, ServiceNow, SharePoint Azure AD Connect, SnapEngage, Snow License Manager, Splunk Enterprise, TeamViewer, Trello, WISH, Zapier, Zendesk Suite

TOPdesk biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor TOPdesk.