Over TOPdesk

TOPdesk is een ITIL-gerichte software voor servicebeheer met KPI-dashboards, ontworpen voor
IT, faciliteitenbeheer en HR-helpdesks om de communicatie te ondersteunen. Met als doel bedrijven te helpen hun servicebeheer te verbeteren, biedt TOPdesk functies zoals wijzigings- en releasebeheer, faciliteitenbeheer, activabeheer, probleem- en incidentbeheer, een selfserviceportaal, operationele controle, kennisbeheer en meer.

TOPdesk biedt modules en tools voor zowel IT-servicebeheer (ITSM, IT-servicemanagement) als computerondersteund faciliteitenbeheer (CAFM, computer-aided facility management) voor het beheer van werknemers en gebruikers, evenals van activa en faciliteiten. De ITSM-tools kunnen worden gebruikt om processen te automatiseren, zoals rapportage over incidentafhandelingstijden, klachten of verzoeken verwerken, het beheer en de planning van medewerkers en hun werkbelasting en meer. Klanten of medewerkers kunnen IT-problemen of -verzoeken indienen via het selfserviceportaal en met de incidentbeheermodule kunnen technici incidentkaarten openen, taken toewijzen, de voortgang volgen en de aanvrager op de hoogte stellen wanneer het incident is opgelost.

Vanuit de CAFM-modules kunnen gebruikers facilitaire taken uitvoeren, zoals het registreren en volgen van bedrijfsactiva, het indienen en verwerken van werkorders, het plannen en agenderen van onderhoud, het registreren van eigendommen, het controleren van bezoekers en het beheren van reserveringen. Om klanten of werknemers aan te moedigen meer zelfvoorzienend te zijn, kunnen bedrijven hun eigen aangepaste zelfbedieningsportaal bouwen met een kennisbank, webshop en service desk, zodat gebruikers hun eigen oplossingen kunnen zoeken.

Prijzen vanaf:

€ 66,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Bedrijfsgrootte

K M G

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Oostenrijk, Australië, België, Caribisch Nederland, Brazilië, Canada, Zwitserland, Chili, Duitsland, Denemarken, Spanje, Finland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Luxemburg, Mexico, Nederland, Noorwegen, Nieuw-Zeeland, Polen, Portugal, Zweden, Singapore, Suriname, Sint-Maarten, Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Deens, Duits, Engels, Fins, Frans, Hongaars, Italiaans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees, Spaans, Zweeds

Prijzen vanaf:

€ 66,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Afbeeldingen

TOPdesk Software - 1
TOPdesk Software - 2
TOPdesk Software - 3
TOPdesk Software - 4
TOPdesk Software - 5
TOPdesk Software - 6
TOPdesk Software - 7
TOPdesk Software - 8
View 9 more
TOPdesk-video
TOPdesk Software - 1
TOPdesk Software - 2
TOPdesk Software - 3
TOPdesk Software - 4
TOPdesk Software - 5
TOPdesk Software - 6
TOPdesk Software - 7
TOPdesk Software - 8

Functies

Totaal aantal functies van TOPdesk: 103

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Active Directory-integratie (AD)
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Apparatuuronderhoud
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van problemen
  • Beheer van supporttickets
  • Beheer van technici
  • Beheer van vaste activa
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Bewaking
  • Bezoekersbeheer
  • CRM
  • Capaciteitsbeheer
  • Chatten/messaging
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Compliancebeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Dashboard
  • Dashboards maken
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • E-mailsjablonen
  • Enquêtes en feedback
  • Geautomatiseerde routing
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Helpdeskbeheer
  • Herinneringen
  • IT-assets bijhouden
  • Incidentenbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Kalenderbeheer
  • Kalibratiebeheer
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Klantenportal
  • Levensduurbeheer van assets
  • Live chatten
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Markeren
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Netwerkcontrole
  • Onderhoudsplanning
  • Ondersteuningstickets bijhouden
  • Op regels gebaseerde workflow
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opdrachtenbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Plannen
  • Predictief onderhoud
  • Prestatiemeetwaarden
  • Preventief onderhoud
  • Priorisering
  • Probleembeheer
  • Problemen bijhouden
  • Projectbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime chatten
  • Realtime meldingen
  • Releasebeheer
  • SSL-beveiliging
  • Samenwerkingstools
  • Servicecatalogus
  • Servicegeschiedenis
  • Slepen en neerzetten
  • Sleutels- en slotenbeheer
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Terugkerende problemen
  • Ticketbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Uitgifteplanning
  • Veranderingsbeheer
  • Voor scholen
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werkorderbeheer
  • Widgets
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Alternatieven

EcholoN

4,7
#1 alternatief voor TOPdesk
EcholoN is a customer service management software designed to help businesses handle quality control processes,...

Salesforce Service Cloud

4,4
#2 alternatief voor TOPdesk
Ondersteuning van elke klant. Altijd. Overal. Bereik je klanten op elk moment en waar ze ook zijn. Lever service op...

VIZOR IT Asset Management

4
#3 alternatief voor TOPdesk
VIZOR is een ITIL-gecertificeerde oplossing voor IT-service en -middelenbeheer. Functies omvatten automatische...

4me

4,7
#4 alternatief voor TOPdesk
4me stelt alle interne en externe dienstverleners van een onderneming in staat om samen te werken, terwijl 4me de...

Reviews

Totaalscore

4,6 /5
(47)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,5/5
Functies
4,4/5
Gebruiksgemak
4,5/5
Klantenondersteuning
4,7/5

Heb je TOPdesk al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 47 reviews worden weergegeven
Jon
Totaalscore
  • Sector: Hoger onderwijs
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

From early engagement to beyond our successful full implementation, a thoroughly positive...

Beoordeeld op 16/3/2018

It has overall been a really exceptional and rewarding engagement of a software supplier and...

It has overall been a really exceptional and rewarding engagement of a software supplier and implementation of their tool.

Pluspunten

Easy to use UX, end-user focused and people-centric, fabulously engaging and innovative implementation consultants, modular building blocks, value for money offering, usable as a cross-organisation service desk, builds upon and improves existing rigour, attracts and converts even the digital wary, brilliant ongoing support and account management ... with us for the journey.

Minpunten

Although TOPdesk already offers many APIs and integrations, there are some of our more obscure legacy software that required new integration developing, however this is not really truly a representation of TOPdesks very comprehensive offering

Antwoord van TOPdesk

"It has overall been a really exceptional and rewarding engagement of a software supplier and implementation of their tool." Wow. That's what we strive for! Thank you Jon for your feedback and compliments.

Dave
Totaalscore
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning

Service Management built from the ground up requires a solid software base - This is it !

Beoordeeld op 8/2/2018

Pluspunten

The software is easy to use and is modular, which means that you can build your Service Management processes, as and when you require them, especially when you are building new ways of working into your business. If you simply want Incident and Problem Management without Asset Management / Configuration Management / Change Management etc etc, then you can simply use and pay for what you need and then build your software solution, as your Service Management processes mature. The software also gives the user community the opportunity to log requests & incidents via a self service portal which is useful if you want to capture all requests without providing constant 24 hour support. There is also a Knowledge Base which can help the user community to self help on common issues / queries. The software has evolved from a business who live and breathe service and understand customer requirements. The software is supported by consultants who not only understand their own business but take a great deal of time to understand your business - to the point were they feel part of your business. New features are available in stand alone mode when they are being Beta tested (TOPdesk Labs ) before they are released to their customers - They do not simply merge new features into their mainstream products. TOPdesk is a quality solution, supported by quality people and at a very affordable price.

Minpunten

There are no real negatives with regards to the software. Sometimes creating the reports can be confusing but help is always at hand and once you have written a couple of bespoke queries, it becomes very easy with raw data exports available to create your own charts and report packs.

Antwoord van TOPdesk

Thanks Dave for sharing this elaborate review. We really appreciate it!

Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Verzekeringen
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

TopDesk is a ticket system that has very basic functionality.

Beoordeeld op 10/7/2018

Gets the job done, but lacks a lot of common features that other ticketing systems have out of the...

Gets the job done, but lacks a lot of common features that other ticketing systems have out of the box.

Pluspunten

TopDesk is actively developing its product which is awesome! It is a good ticket system that gets the job done. I have had very little down time.

Minpunten

They lack a lot of features and functionalities that I grew used to with our old ticketing system. Mass manipulation of tickets is lacking. you can only mark tickets as completed or closed in their system, you cannot transfer to a operator/operator group on mass, or mass categorize.

They only recently introduced a chat integration but you have to contract the chat service through a 3rd party so another cost.

Antwoord van TOPdesk

Sorry to hear you are having trouble with bulk updating. Perhaps this is something we could talk more about in a Dr. TOPdesk session! This is a free dedicated hour with an in-house TOPdesk consultant, where we can help you find a way around the issue and also show you some other cool TOPdesk tips and tricks. Get in touch if this is something you're interested in at https://www.topdesk.com/uk/dr-topdesk/.

By the way, we are always looking for your input to drive new functionality, so please don't hesitate to communicate your feature request to our product managers on the TOPdesk Innovation Platform (https://tip.topdesk.com/).

Johan
Totaalscore
  • Sector: Machinebouw
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

TOPdesk Change Management

Beoordeeld op 1/6/2022

Registration of a lot of company assets.
Loan registration
Automate processes for tasks for...

Registration of a lot of company assets.
Loan registration
Automate processes for tasks for operators in TOPdesk

Pluspunten

Change Management is a nice product for automate processes for onboarding for new Employees en company Assets

Minpunten

To set your specific function is sometimes difficult.
With help of TOPdesk support you can set a lot of functions. They are very helpfull.

Antwoord van TOPdesk

Hi Johan,

Thank you for the review. We really appreciate it.

If you have any questions feel free to contact us.

Martin
Totaalscore
  • Sector: Farmaceutica
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Top Marks

Beoordeeld op 1/3/2019

I was looking for a Helpdesk tool for my small, but growing company, branching across multi-sites...

I was looking for a Helpdesk tool for my small, but growing company, branching across multi-sites and countries and found a SaaS solution that I quickly realised will allow me to grow the system / teams and complexity as I need it to.
You can start with a really simple set-up but its complexity can grow to fit any company. This allows me to make changes as we grow without having to upgrade to other systems.
TOPdesk is modular which means you can start with some of the modules and then add them as your needs grow. It’s just a cost option and you’re ready to go.
When you purchase a product you want to be able to configure the system as your needs change and grow, with the training team on site to help your initial setup you go through some in-depth training allowing you to become the master of your system, with all the skills needed to make the changes yourself to the way you want it after the training team have left, no additional costs every time you need a change made.
TOPdesk support is second to none with timely solutions to your problems with most problems being resolved with first time fixes while on the phone.
Would I recommend TOPdesk to other companies? Yes without a doubt and if I was to move to another company who needed a helpdesk system the first team to call would be the TOPdesk team.

Pluspunten

Topdesk can be as simple or as complex as you want / need it to be. It's ideal for small companies to large organisations, it will take it all in it's stride.

Minpunten

I still find the idea of having to use third party software for complex reports. The reporting side is not its strong point.

Antwoord van TOPdesk

Wow, thank you Martin for your top marks. We appreciate the feedback and compliments!

5 van 47 worden weergegeven Lees alle reviews

TOPdesk - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over TOPdesk.

TOPdesk kent de volgende prijsmodellen:

TOPdesk heeft de volgende typische klanten:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

TOPdesk ondersteunt de volgende talen:

Deens, Duits, Engels, Fins, Frans, Hongaars, Italiaans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees, Spaans, Zweeds

TOPdesk ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

TOPdesk kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

AFAS Software, Azure DevOps Server, Freshdesk, HubSpot CRM, Insocial, Jira, MessageBird, Microsoft Outlook, Microsoft Power BI, Office App, Okta, OneLogin, Outsmart, Qlik Sense, QlikView, Remote Support, ServiceNow, SharePoint Azure AD Connect, SnapEngage, Snow License Manager, Splunk Enterprise, TeamViewer, Trello, WISH, Zapier, Zendesk

TOPdesk biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor TOPdesk.