Over TOPdesk

TOPdesk is een ITIL-gerichte software voor servicebeheer met KPI-dashboards, ontworpen voor
IT, faciliteitenbeheer en HR-helpdesks om de communicatie te ondersteunen. Met als doel bedrijven te helpen hun servicebeheer te verbeteren, biedt TOPdesk functies zoals wijzigings- en releasebeheer, faciliteitenbeheer, activabeheer, probleem- en incidentbeheer, een selfserviceportaal, operationele controle, kennisbeheer en meer.

TOPdesk biedt modules en tools voor zowel IT-servicebeheer (ITSM, IT-servicemanagement) als computerondersteund faciliteitenbeheer (CAFM, computer-aided facility management) voor het beheer van werknemers en gebruikers, evenals van activa en faciliteiten. De ITSM-tools kunnen worden gebruikt om processen te automatiseren, zoals rapportage over incidentafhandelingstijden, klachten of verzoeken verwerken, het beheer en de planning van medewerkers en hun werkbelasting en meer. Klanten of medewerkers kunnen IT-problemen of -verzoeken indienen via het selfserviceportaal en met de incidentbeheermodule kunnen technici incidentkaarten openen, taken toewijzen, de voortgang volgen en de aanvrager op de hoogte stellen wanneer het incident is opgelost.

Vanuit de CAFM-modules kunnen gebruikers facilitaire taken uitvoeren, zoals het registreren en volgen van bedrijfsactiva, het indienen en verwerken van werkorders, het plannen en agenderen van onderhoud, het registreren van eigendommen, het controleren van bezoekers en het beheren van reserveringen. Om klanten of werknemers aan te moedigen meer zelfvoorzienend te zijn, kunnen bedrijven hun eigen aangepaste zelfbedieningsportaal bouwen met een kennisbank, webshop en service desk, zodat gebruikers hun eigen oplossingen kunnen zoeken.

Prijzen vanaf:

€ 66,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Australië, België, Brazilië, Canada, Caribisch Nederland en nog 24 andere

Ondersteunde talen

Deens, Duits, Engels, Fins, Frans en nog 8 andere

Prijzen vanaf:

€ 66,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Afbeeldingen

TOPdesk Software - 1
TOPdesk Software - 2
TOPdesk Software - 3
TOPdesk Software - 4
TOPdesk Software - 5
TOPdesk Software - 6
TOPdesk Software - 7
TOPdesk Software - 8
Nog %{screenshots_count} andere bekijken
TOPdesk-video
TOPdesk Software - 1
TOPdesk Software - 2
TOPdesk Software - 3
TOPdesk Software - 4
TOPdesk Software - 5
TOPdesk Software - 6
TOPdesk Software - 7
TOPdesk Software - 8

Functies

Totaal aantal functies van TOPdesk: 120

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Aanvraagtoewijzing
  • Active Directory-integratie (AD)
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Apparatuuronderhoud
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van enquêtes/peilingen
  • Beheer van problemen
  • Beheer van serviceverzoeken
  • Beheer van supporttickets
  • Beheer van technici
  • Beheer van vaste activa
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Bewaking
  • Bezoekersbeheer
  • Bijhouden van klachten van klanten
  • CRM
  • Capaciteitsbeheer
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Chatten/messaging
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Compliancebeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Dashboard
  • Dashboards maken
  • Documenten opslaan
  • Door gebeurtenissen geactiveerde acties
  • E-mailbeheer
  • E-mailsjablonen
  • Eenmalige aanmelding
  • Enquêtes en feedback
  • Facility asset management
  • Feedbackbeheer
  • Formulierbeheer
  • Geautomatiseerde routing
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • Helpdeskbeheer
  • Herinneringen
  • IT-assets bijhouden
  • IT-incidentenbeheer
  • Incidentenbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Kalenderbeheer
  • Kalibratiebeheer
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Klantenportal
  • Levensduurbeheer van assets
  • Leveranciersbeheer
  • Licentiebeheer
  • Live chatten
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Markeren
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Ondersteuningstickets bijhouden
  • Op regels gebaseerde workflow
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opdrachtenbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Oproepen routeren
  • Plannen
  • Predictief onderhoud
  • Prestatiemeetwaarden
  • Preventief onderhoud
  • Priorisering
  • Probleembeheer
  • Problemen bijhouden
  • Projectbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van incidenten
  • Realtime chatten
  • Realtime meldingen
  • Releasebeheer
  • SSL-beveiliging
  • Samenwerkingstools
  • Servicecatalogus
  • Servicegeschiedenis
  • Slepen en neerzetten
  • Sleutels- en slotenbeheer
  • Sms-berichten
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Taakbeheer
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Terugkerende problemen
  • Ticketbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Uitgifteplanning
  • Veranderingsbeheer
  • Voor scholen
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Waarschuwingen/escalatie
  • Werkorderbeheer
  • Widgets
  • Workflowbeheer
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren

Alternatieven

JIRA Service Management

4,5
#1 alternatief voor TOPdesk
Jira Service Desk is software voor servicebeheer die IT en bedrijven verbindt via een snelle, verantwoordelijke...

IFS Ultimo

4,4
#2 alternatief voor TOPdesk
Ultimo EAM is een geïntegreerd softwarepakket dat oplossingen biedt voor het beheren van faciliteiten, wagenparken,...

ServiceNow

4,5
#3 alternatief voor TOPdesk
ServiceNow is een platform-as-a-service aanbieder van IT-servicetoepassingen. Het bedrijf biedt een reeks vooraf...

Planon

4,3
#4 alternatief voor TOPdesk
Planon Universe biedt een geïntegreerd systeem voor werkplekbeheer voor bedrijfsvastgoed, faciliteitsmanagers,...

Reviews

Totaalscore

4,4 /5
(87)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,3/5
Functies
4,3/5
Gebruiksgemak
4,4/5
Klantenondersteuning
4,6/5

Heb je TOPdesk al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 87 reviews worden weergegeven
Silke
Totaalscore
  • Sector: Publieke zaken
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Topdesk ervaringen

Beoordeeld op 14/12/2023

Over het algemeen erg goed. Snelle opvolging op vragen. Fijne sfeer. De contractwijziging had voor...

Over het algemeen erg goed. Snelle opvolging op vragen. Fijne sfeer. De contractwijziging had voor ons als direct gevolg dat de kosten gigantisch omhoog gingen (bijna 100% prijsstijging!). Dit was zeer onaangenaam en moeilijk te verkopen.

Pluspunten

Het samen uitdenken, inrichten en implementeren van het SSP. Consultancy dagen zijn altijd leuk.

Minpunten

Dat de module Meerjarenplanning ons vrij recent verkocht is. Deze module hebben wij nu volledig gevuld en in gebruik. Echter blijkt nu dat deze module niet meer ondersteund wordt door Topdesk.
Het verdwijnen van de functie checklists is erg jammer.

Antwoord van TOPdesk

Thank you Silke for writing this review and sharing your compliments and feedback. This helps us to keep improving, so we really appreciate it. Great to hear consultancy days are always fun.
Best, Team TOPdesk

Inge
Totaalscore
  • Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

selfserviceportaal heeft meerwaarde!

Beoordeeld op 14/12/2023

Hele fijne organisatie die met je meedenkt in mogelijkheden. Helpdesk is goed beschikbaar en...

Hele fijne organisatie die met je meedenkt in mogelijkheden. Helpdesk is goed beschikbaar en schakelt waar nodig met de accountmanager.

Pluspunten

Het Selfserviceportaal, dit is 24/7 beschikbaar. Andere vergelijkbare systemen hebben dit niet of minder uitgebreid.

Minpunten

Nog niet alles is via export/import over te zetten van de testomgeving naar de productieomgeving.

Antwoord van TOPdesk

Hey Inge, thanks for the review! Awesome to hear you're loving the 24/7 Self-Service Portal. Got your point about the test to production transfer - we're on it. Super glad our team's been a help to you.
Best, Team TOPdesk.

Jasper
Totaalscore
  • Sector: Groothandel
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

TOPDesk Toppakket

Beoordeeld op 9/9/2022

Door alle IT aanvragen via TopDesk te laten verlopen hebben we bij IT inzicht gekregen in de...

Door alle IT aanvragen via TopDesk te laten verlopen hebben we bij IT inzicht gekregen in de support aanvragen die we binnenkrijgen en de hoeveelheid tijd die nodig is om ze op te lossen. Dit is erg waardevol voor onze organisatie.

Pluspunten

TOPDesk is wat mij betreft één van de fijnste ticket systemen waar ik mee heb gewerkt. Gebruikers kunnen eenvoudig tickets loggen, waarbij ze toch gedwongen worden de benodigde informatie mee te sturen. Daarnaast werkt de onderliggende workflow erg prettig om tickets te verdelen naar de juiste personen.

Minpunten

Kennisitems zijn niet altijd zichtbaar voor alle gebruikers. Het is mij niet duidelijk waarom dit onderscheid wordt gemaakt.

Antwoord van TOPdesk

Hello Jasper,

We appreciate your review! It's great to hear TOPdesk meets your needs with efficient ticketing and workflow distribution. We're addressing knowledge item visibility concerns for a better experience. Your feedback is valued!

Kind regards,

Team TOPdesk

Diana
Totaalscore
  • Sector: Overheidsadministratie
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

TOPdesk met (Self)service

Beoordeeld op 14/12/2023

Mijn ervaring met TOPdesk is goed. Ik heb voornamelijk te maken met de consultant en als hij het...

Mijn ervaring met TOPdesk is goed. Ik heb voornamelijk te maken met de consultant en als hij het niet weet zoekt hij het uit tot hij het wel weet.

Pluspunten

De registratie van de meldingen en dus je taken. De hoeveelheid informatie die je kwijt kunt op het SelfService.

Minpunten

De hoeveelheid informatie die je kwijt kunt is soms ook een nadeel voor je beheer. Er zijn functionaliteiten die alleen voor iedereen aan kunnen of uit.

Antwoord van TOPdesk

Hi Diana, we're glad that you like our notification and storage features. Noted your feedback on functionalities and information management. Happy to hear you're satisfied with our consultants!
Best, Team TOPdesk

Jeroen
Jeroen
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

TOPdesk als ICTSM en CMDB tool voor een samenwerkingsverband

Beoordeeld op 14/12/2023

Prettig bedrijf om mee samen te werken. Goede en deskundige ondersteuning en begeleiding door...

Prettig bedrijf om mee samen te werken. Goede en deskundige ondersteuning en begeleiding door consultants

Pluspunten

totaaloplossing voro ITSM, CMDB en meerdere afdelingen

Minpunten

API mogelijkheden verschilende per module en opmaak(lay out) beperkingen van SSP en Kennisitems.

Antwoord van TOPdesk

Hi Jeroen, bedankt voor je feedback! Fijn dat TOPdesk je bevalt als totaaloplossing. We nemen je opmerkingen over de API-mogelijkheden en opmaakbeperkingen zeker mee. Goed om te horen dat je onze samenwerking en consultants waardeert!
Groeten, Team TOPdesk.

5 van 87 worden weergegeven Lees alle reviews

TOPdesk - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over TOPdesk.

TOPdesk kent de volgende prijsmodellen:

TOPdesk heeft de volgende typische klanten:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

TOPdesk ondersteunt de volgende talen:

Deens, Duits, Engels, Fins, Frans, Hongaars, Italiaans, Nederlands, Noors, Pools, Portugees, Spaans, Zweeds

TOPdesk ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

TOPdesk kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

AFAS Software, AI Chatbot, Azure Active Directory, Azure DevOps Server, BeyondTrust Remote Support, BlueDolphin, Chatbot, Clicksign, D4Sign, Digital Signage, Dynatrace, Exact Online, Exact Synergy, FastPass, FlexWhere, Freshdesk, HubSpot CRM, Humble Online, IBI-aws, IDAAS Products, Insocial, Jira, Lansweeper, ManageEngine OpManager, MessageBird, Microsoft Intune, Microsoft Outlook, Microsoft Power BI, Microsoft Teams, N-central, NetCloud, Office App, Okta, OneLogin, Outsmart, Qlik Sense, QlikView, Room Booking System, Saysimple, ServiceNow, SharePoint Azure AD Connect, Slack, SnapEngage, Snow License Manager, Splunk Enterprise, Stratusphere UX, TOPdesk, TeamViewer, Tenjin, Testersuite, Trello, ValidSign, Versio.io, Virtual Agent, WISH, Workspace 365, Xelion, Zapier, Zendesk Suite, Zervicepoint, ZigiOps, iFinder, iLert, nps.today

TOPdesk biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor TOPdesk.