Over Homebase

Homebase is een tool voor personeelsplanning, tijdregistratie en communicatie voor bedrijven en hun werknemers in sectoren zoals de detailhandel, horeca en gezondheid en welzijn. Het platform is gericht op het automatiseren en stroomlijnen van personeelsplanning en tijdregistratie door middel van functies zoals teamkalenders, tijdklokken, automatische meldingen en budgetprognose.

Om gebruikers te helpen bij het opstellen van interactieve en flexibele teamplanningen, biedt Homebase een agendaweergave op basis van een Gantt-diagram met een interface voor slepen en neerzetten. Werkgevers kunnen de planning per rol, periode of medewerker bekijken om er zeker van te zijn dat er geen fouten zijn en dat de kosten kloppen. Nadat het is voltooid kan het schema in de automatische pilootmodus worden gezet zodat het automatisch wordt overgedragen naar de volgende weken of maanden, waarbij rekening wordt gehouden met de beschikbaarheid van het personeel en vakanties. Schema's kunnen binnen de Homebase-app naar werknemers worden verzonden en worden gesynchroniseerd met mobiele agenda's om herinneringen te verzenden.

Met behulp van de tijdregistratietools van Homebase kunnen gebruikers het aantal gewerkte uren bijhouden en integreren met hun salarissysteem voor automatische export van de urenstaten en loonberekening. Met behulp van de tijdklokfunctie kunnen werknemers in- en uitklokken voor ploegendiensten, en ook hun pauzes en overuren bijhouden door met een beveiligde pincode in te loggen vanaf hun mobiele apparaat. Managers ontvangen automatisch meldingen van afwezigheden of vertragingen en kunnen notities schrijven om via het beheerderslogboek andere managers op de hoogte te stellen van incidenten of dagelijkse overzichten.

Met werving via Homebase kun je snel hoogwaardige kandidaten vinden. Je kunt binnen één minuut gratis naar de beste online vacaturebanken plaatsen met directe integraties en vooraf geschreven functiebeschrijvingen.


Afbeeldingen

Homebase Software - 1
Homebase Software - 2
Homebase Software - 3
Homebase Software - 4
Homebase Software - 5
Homebase Software - 6
Homebase Software - 7
Homebase Software - 8
Homebase Software - 9
Homebase Software - 10
Homebase Software - 11
Nog %{screenshots_count} andere bekijken
Homebase-video
Homebase-video
Homebase-video
Homebase-video
Homebase-video
Homebase Software - 1
Homebase Software - 2
Homebase Software - 3
Homebase Software - 4
Homebase Software - 5
Homebase Software - 6
Homebase Software - 7
Homebase Software - 8
Homebase Software - 9
Homebase Software - 10
Homebase Software - 11

Twijfels over Homebase? Vergelijk met een populair alternatief

Beginprijs

US$ 14,00
maand
€ 69,00
maand

Prijsopties

Gratis versie
Gratis proefversie
Gratis versie
Gratis proefversie

Functies

87
62

Integraties

17
42

Gebruiksgemak

4,6 (1.002)
4,4 (202)

Prijs-kwaliteitverhouding

4,5 (1.002)
4,2 (202)

Klantenservice

4,5 (1.002)
4,4 (202)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Alternatieven

Lightspeed Restaurant

4,4
#1 alternatief voor Homebase
Lightspeed Restaurant is een cloudgebaseerd POS voor restaurants. Het platform biedt functies zoals verkoopregistratie,...

Clockify

4,7
#2 alternatief voor Homebase
Clockify is volledig gratis software voor urenregistratie. Het is eenvoudig, gemakkelijk te gebruiken en geschikt voor...

Marketing 360

4,6
#3 alternatief voor Homebase
Marketing 360 wordt vertrouwd door meer dan 20.000 kleine bedrijven. Bedrijfseigenaren gebruiken dit platform voor...

QuickBooks Desktop Enterprise

4,5
#4 alternatief voor Homebase
QuickBooks Enterprise is boekhoudsoftware voor kleine bedrijven die gebruikers realtime toegang biedt tot informatie...

Reviews

Totaalscore

4,6 /5
(1.002)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,5/5
Functies
4,5/5
Gebruiksgemak
4,6/5
Klantenondersteuning
4,5/5

Heb je Homebase al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 1.002 reviews worden weergegeven
Marcus
Marcus
Totaalscore
  • Sector: Levensmiddelen- en drankenindustrie
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Wekelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Excellent Scheduling Software for Restaurants/Bars

Beoordeeld op 16/5/2022

This is great way to track hospitality staff for clocking in and out, as well as recording some key...

This is great way to track hospitality staff for clocking in and out, as well as recording some key data for payroll processing even if you do payroll outside of Homebase.

Pluspunten

This makes scheduling our bar staff extremely easy and helps to track other payroll accounting data like start dates, hours, etc. It also helps to communicate with staff and provides a good source of applicants from a tailored database of hospitality industry applicants.

Minpunten

It could have more features for team communication and collaboration. The dashboard navigation is pretty straightforward but could be improved.

Jeff
Totaalscore
  • Sector: Medische apparatuur
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Easy to use, set-up, maintain, interface and adjust.

Beoordeeld op 3/12/2020

Exceptional. Set it and forget it.

Exceptional. Set it and forget it.

Pluspunten

The interface/importing with QuickBooks Online. Easy to add time and track PTO, holidays, OT and more. Customization for our business hours was perfect. The cost is lowest I have found for the amount of features. T-Sheets in QBO is too pricey for us. Also the remote clock-in features and mobile app is a big hit with employees.

Minpunten

Importation of hours into QBO Payroll needs to be adjusted and checked, but having HomeBase open after importing employee time cards makes it simple. Just match 1 to 1 and your good. Also the initial holiday set-up can be a bit tricky but HB customer service is excellent and guided us through it.

Overwogen alternatieven

QuickBooks Time

Redenen om voor Homebase te kiezen

Epicor was cumbersome and tricky for HR. That was a longtime ago.

Overgestapt van

Epicor Advanced MES

Redenen om over te stappen op Homebase

Price and Features. Paid Time Off (PTO) feature. Mobile App for remote use
David
Totaalscore
  • Sector: Financiële dienstverlening
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

I've never seen so many bugs....

Beoordeeld op 27/4/2020

Bad,bad,bad. Customer service is responsive but there are just soooo many bugs with this software.

Bad,bad,bad. Customer service is responsive but there are just soooo many bugs with this software.

Pluspunten

Very easy to use. The user interface is very simple and easy to navigate.

Minpunten

I feel like this is a beta software that should not have been rolled out yet. We have been using it for a week and have had issues every day since we started using it. Basic things that you think should just work doesn't work.
Example: All my employees have a 1 hour, unpaid lunch everyday. They clock in and clock out on this required one hour lunch but Homebase is still counting it in their total hours. So know I ma getting alerts that they all have overtime but they actually don't because Homebase is not calculating hours correctly.
So there have been several little things (Bugs) that I have found every day since using Homebase. I contact customer support and they tell me that they will pass it on to their product team.
This may sound harsh but the product team really should have tested this software more before rolling it out. Makes me question all the reviews I am seeing on here. All the bugs have been on basic functions.

Antwoord van Homebase

Hi David -

We are so sorry to hear you've been having issues your Homebase account. This is not the experience we want our customers to have. Our head of technical support has just emailed you to see if we can remedy these issues for you. If you have any further issues, please reach out to me directly at [email protected]. Looking forward to getting these issues resolved for you, and so sorry again for all the challenges here.

- Ryan

Earl
Totaalscore
  • Sector: Entertainment
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Great Scheduling Software for businesses of all sizes

Beoordeeld op 6/2/2024

Overall we love homebase. We started out using it as a test with just 1 location now we use it for...

Overall we love homebase. We started out using it as a test with just 1 location now we use it for 9 different businesses. Some of them have office staff, some remote/traveling staff that use GPS on app clock in/clock out and some have staff that clock in when they get to work using on location computers. It couldn't be quicker to set up and get started and the fact that you have a forever schedule history is an awesome feature. Plus depending on the features you need - you can try it out for free (as in free free - their starting price point is zero)

Pluspunten

Simple interface, quick timesheet edits and complete edit/history tracking for all changes made to anything in their system.

Minpunten

The applicant tracking and job posting system is terrible. No app integration, mixed up listings if you have multiple businesses with different names, only one landing page listing jobs for all your locations combined...the list goes on. Skip this unless you are only one location or all of your businesses share the same brand/name.

Peter
Totaalscore
  • Sector: Voedselproductie
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Excellent for Restaurants, Hourly Employees

Beoordeeld op 25/11/2020

I've used this as an employee, then as a business owner for about the last 7 years. It's really a...

I've used this as an employee, then as a business owner for about the last 7 years. It's really a no brainer if you need a time tracking tool, and it has been upgraded consistently over the years to add more features. The hiring tool is surprisingly solid as well, and helps to market positions quite well.

Pluspunten

I've used this for so long now it is hard to imagine what I'd do without it. We began using it as a simple time clock, and it has slowly become our go to for hiring, time tracking, time off, and employee messaging. If you have a mostly hourly workforce it is super simple to setup, and as your business grows it has helpful and intuitive tools to make your life easier. Their support in my experience can be a bit disorganized, but they always get the job done and are easy to work with.

Minpunten

Not as helpful for salaried employees as it is for hourly employees in my experience. The lower tiers lack some of the onboarding functionality and digital form filing I'd like it to have, but I think this may have been added recently.

Overwogen alternatieven

BambooHR

Redenen om over te stappen op Homebase

Homebase wins handily over BambooHR when it comes to hourly employees, and the value and ease of use it brings to busy workplaces.
5 van 1.002 worden weergegeven Lees alle reviews

Homebase - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Homebase.

Homebase kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 14,00/maand
  • Prijsmodel: Gratis versie, Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

Homebase heeft de volgende typische klanten:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Homebase ondersteunt de volgende talen:

Engels, Spaans

Homebase ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Homebase kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

ADP Workforce Now, Clover, Gusto, Gusto, Lightspeed, Lightspeed Retail, QuickBooks, QuickBooks Online Advanced, Revel Systems, Square Payroll, Square Point of Sale, SurePayroll, Toast POS, Upserve, ZipRecruiter, talech, toast CRM

Homebase biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Homebase.