
Over Homebase
Homebase is een tool voor personeelsplanning, tijdregistratie en communicatie voor bedrijven en hun werknemers in sectoren zoals de detailhandel, horeca en gezondheid en welzijn. Het platform is gericht op het automatiseren en stroomlijnen van personeelsplanning en tijdregistratie door middel van functies zoals teamkalenders, tijdklokken, automatische meldingen en budgetprognose.
Om gebruikers te helpen bij het opstellen van interactieve en flexibele teamplanningen, biedt Homebase een agendaweergave op basis van een Gantt-diagram met een interface voor slepen en neerzetten. Werkgevers kunnen de planning per rol, periode of medewerker bekijken om er zeker van te zijn dat er geen fouten zijn en dat de kosten kloppen. Nadat het is voltooid kan het schema in de automatische pilootmodus worden gezet zodat het automatisch wordt overgedragen naar de volgende weken of maanden, waarbij rekening wordt gehouden met de beschikbaarheid van het personeel en vakanties. Schema's kunnen binnen de Homebase-app naar werknemers worden verzonden en worden gesynchroniseerd met mobiele agenda's om herinneringen te verzenden.
Met behulp van de tijdregistratietools van Homebase kunnen gebruikers het aantal gewerkte uren bijhouden en integreren met hun salarissysteem voor automatische export van de urenstaten en loonberekening. Met behulp van de tijdklokfunctie kunnen werknemers in- en uitklokken voor ploegendiensten, en ook hun pauzes en overuren bijhouden door met een beveiligde pincode in te loggen vanaf hun mobiele apparaat. Managers ontvangen automatisch meldingen van afwezigheden of vertragingen en kunnen notities schrijven om via het beheerderslogboek andere managers op de hoogte te stellen van incidenten of dagelijkse overzichten.
Met werving via Homebase kun je snel hoogwaardige kandidaten vinden. Je kunt binnen één minuut gratis naar de beste online vacaturebanken plaatsen met directe integraties en vooraf geschreven functiebeschrijvingen.
Prijzen vanaf:
US$ 0,00
- Gratis versie
- Gratis proef
- Abonnement
Top 5 alternatieven voor Homebase
Apparaten
Bedrijfsgrootte
Markten
Canada, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten
Ondersteunde talen
Engels, Spaans
Prijzen vanaf:
US$ 0,00
- Gratis versie
- Gratis proef
- Abonnement
Top 5 alternatieven voor Homebase
Afbeeldingen











Functies
Totaal aantal functies van Homebase: 89
Alternatieven
QuickBooks Time

When I Work

HotSchedules

Square Point of Sale

Reviews
Heb je Homebase al?
Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.
Schrijf een review!
- Sector: Internet
- Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
Great system for employee time tracking.
Beoordeeld op 3/1/2019
Great experience! US-based representative whom were very kind, understanding and WILLING AND READY...
Great experience! US-based representative whom were very kind, understanding and WILLING AND READY to resolve any and all issues when I needed to call to resolve the only issue I’ve ever had.
Pluspunten
Homebase is extremely easy to set up employee time clock which happens to be free if your business has a single location and with a single location you may set it up for unlimited employees. For a small business owner where every dollar and cent matters, it’s a no brainer. A business owner may assign or allow the employee to set up their clock in and out code. Also, it may be set to take a photo of the employee during the clock in and out sessions to help or eliminate other employees from clocking in and out for them. Homebase offers an iPad, iPhone and an android app. You may also use your device's browser. We downloaded the app, installed it on an iPad for our employees to clock in and out on. The administrator has 100% access via web browser login. There’s also a feature which allows employees to clock in and out in the field which would geo-tag the location of the clocking activities.
Minpunten
Not a lot a negative things to say. This software is best if you have multiple employees who may have a staggered schedule. Example: an employee opens, then you have a mid day shift, then a closer. You also have many employees that may be out in the field. geo-tag is not the best choice for a single entrepreneur who’s trying to track their time, set up easier ways to do so.
- Sector: Schoolleiding
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks Gratis proef lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Still on free trial, but LOVE the software!
Beoordeeld op 28/7/2022
Pluspunten
I have been looking for software that combines payroll and schedule seamlessly. I love seeing the payroll cost per hour on my schedule!
Minpunten
I haven't found a feature I do not like yet. If I have to be super picky, having a visual of individual teams on the schedule would be great!
Overwogen alternatieven
QuickBooks TimeRedenen om over te stappen op Homebase
much easier setup and superior functionality.- Sector: Beeldende kunst
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 3.0 /10
Possible Fraudelent Sales and Practices
Beoordeeld op 30/6/2022
in the begin great, Now it seem like any other places with horrible don't care attitudes towards...
in the begin great, Now it seem like any other places with horrible don't care attitudes towards clients
Pluspunten
all the features in one place. easy of communication with my teams
Minpunten
Getting sold a introductory rate, for full service plus HR and as long as i kept the plan i would be grandfathered in! Well it seem like home base tried to renew 4 months early and cause an issue with my teams permission and for what ever reason, i am no longer having HR. Now even though it wasn't past my renewal date yet! they won't honor my Original agreement nor give my services till the end of term!
2nd they are also supposed to charge one account for their subscription services and another to pull wages for payroll yet they continue to draft the wrong account fraud!
Shady practices all around excusess
- Sector: Levensmiddelen- en drankenindustrie
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Wekelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Excellent Scheduling Software for Restaurants/Bars
Beoordeeld op 16/5/2022
This is great way to track hospitality staff for clocking in and out, as well as recording some key...
This is great way to track hospitality staff for clocking in and out, as well as recording some key data for payroll processing even if you do payroll outside of Homebase.
Pluspunten
This makes scheduling our bar staff extremely easy and helps to track other payroll accounting data like start dates, hours, etc. It also helps to communicate with staff and provides a good source of applicants from a tailored database of hospitality industry applicants.
Minpunten
It could have more features for team communication and collaboration. The dashboard navigation is pretty straightforward but could be improved.

- Sector: Horeca
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10
Good product with too much fluff and mediocre UX
Beoordeeld op 30/11/2020
Overall, we are still with homebase because everyone is now used to it and our system is setup this...
Overall, we are still with homebase because everyone is now used to it and our system is setup this way. Writing this review though, it is certainly about time i checked the timeclock-scheduling-team market again. Because the product is quite slow and features are being added which i don't need.
Pluspunten
We decided to go for Homebase because it mostly resembled what i was doing in as spreadsheet before. The timeclock is rather solid, we have set up a dedicated tablet to clock in and out. This is the main reason i got homebase for my team - so that they would have a schedule and be able to clock in and out. Also nice is the fact that custom national holidays can be setup and automatically be shown in the schedule. The Homebase team has over the years implemented a few nifty features to save me time as an admin.
Next is checking timesheets and correcting them when it comes to payroll - however this is where we stop with using homebase. We don't use any other features.
Minpunten
We don't utilize the payroll feature at all - everything can only be set in dollars. Overall, the software feels like it is made for the US market - not internationally. I have feature requested over a year ago that custom currencies should be implemented and even the way time is displayed (24h instead of am-pm). To no avail. Even from their content marketing strategy it is clear that Homebase is only focusing on the US market, with no interesting content for me as a hotelier on the other side of the world.
It is also sad to see that they have recently started adding a lot of fluff to their product like hiring, instead of making the core experience easier and faster to use. The new timesheets section looks nice, but i am 5 times faster with the old one (which could be faster still). I would love to see much more emphasis on a fast and easy to use product, with lots of features to get my work done quicker. Homebase is a classic example of software which gets better the less i have to use it. I would like to see the product move in this direction.
Homebase - Veelgestelde vragen
Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Homebase.V. Welke prijsmodellen heeft Homebase te bieden?
Homebase kent de volgende prijsmodellen:
- Vanaf: US$ 0,00
- Prijsmodel: Gratis versie
- Gratis proef: Beschikbaar
V. Wat zijn de typische gebruikers van Homebase?
Homebase heeft de volgende typische klanten:
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
V. Welke talen worden door Homebase ondersteund?
Homebase ondersteunt de volgende talen:
Engels, Spaans
V. Biedt Homebase ondersteuning voor mobiele apparaten?
Homebase ondersteunt de volgende apparaten:
Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)
V. Met welke andere apps kan Homebase worden geïntegreerd?
Homebase kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:
ADP Workforce Now, Clover, Gusto, Gusto, Lightspeed, Lightspeed Retail, QuickBooks, QuickBooks Online Advanced, Revel Systems, Square Payroll, Square Point of Sale, SurePayroll, Toast POS, Upserve, ZipRecruiter, talech, toast CRM
V. Welke mate van ondersteuning heeft Homebase te bieden?
Homebase biedt de volgende ondersteuningsopties:
E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten
Gerelateerde categorieën
Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Homebase.