Over ServiceTitan

ServiceTitan is een systeem voor buitendienstbeheer dat een webgebaseerde en mobiele oplossing biedt voor het plannen en verzenden van oproepen, facturering, het verwerken van betalingen, rapportage, het analyseren van verkoopprestaties en meer. Het systeem is ontworpen voor gebruik door thuisdienstbedrijven in de sectoren HVAC (Heating, Ventilation en Air Conditioning), loodgieterswerk, elektriciteit en garagedeuren.

ServiceTitan stelt gebruikers in staat om de verkoopprestaties van hun technici te volgen, met de optie om leaderboards te gebruiken om de concurrentie te stimuleren en de prestaties te verhogen. Er kunnen ook verbeterpunten worden vastgesteld en gebruikt om personeel te identificeren dat specifieke training of begeleiding nodig heeft. Conversies van telefoongesprekken en de prestaties voor het boeken van oproepen kunnen ook worden gecontroleerd en gebruikers kunnen gemiste kansen identificeren door niet-geboekte gesprekken te bekijken. ServiceTitan identificeert automatisch welke campagne de oproep van elke klant heeft gegenereerd, zodat gebruikers de opbrengst en het ROI (Return On Investment) voor elke campagne kunnen bepalen. De meest winstgevende locaties kunnen ook worden geïdentificeerd en gerichter worden benaderd.

Met de mobiele ServiceTitan-app voor Android en iOS kunnen technici hun toegewezen opdrachten bekijken met routebeschrijvingen, notities toevoegen aan serviceoproepen, facturen creëren, klantbetalingen verwerken en handtekeningen van klanten elektronisch verzamelen in het veld. ServiceTitan bevat ook gps-integratie, sms-berichten in twee richtingen tussen dispatchers en technici en volledige auditsporen voor opdrachten, en gebruikers kunnen uitvoerende workflows configureren, rapporten plannen en waarschuwingen instellen voor geannuleerde taken en niet-geboekte oproepen.

Apparaten

Bedrijfsgrootte

K M G

Markten

Canada, Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Engels

Afbeeldingen

Nog 6 andere bekijken
ServiceTitan-video Schermopname van ServiceTitan: Schermopname van ServiceTitan: Schermopname van ServiceTitan: Schermopname van ServiceTitan: Schermopname van ServiceTitan:

Functies

Totaal aantal functies van ServiceTitan: 140

  • API
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Ad-hocrapportage
  • Afspraakplanning
  • Apparatuur bijhouden
  • Apparatuurbeheer
  • Apparatuuronderhoud
  • Arbeidsloon
  • Auditbeheer
  • Audittrail
  • Back-up en herstel
  • Beheer van chemische stoffen
  • Beheer van financiën
  • Beheer van groendiensten
  • Beheer van klantervaringen
  • Beheer van onderaannemers
  • Beheer van technici
  • Beheer van verkooppipeline
  • Beheer van wijzigingsorders
  • Bestandsopslag
  • Betalingen innen in de buitendienst
  • Betalingen verwerken
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Bewaking
  • Biedingsbeheer
  • Bouw volgen
  • Budget volgen / taakuitgaven
  • Budgettering/prognoses
  • CRM
  • Callcenterbeheer
  • Campagneanalytics
  • Chemicaliëngebruik bijhouden
  • Commercieel
  • Commercieel/industrieel
  • Compliancebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle van oproepen
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • E-mailmarketing
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische handtekening
  • Enquêtes en feedback
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Feedbackbeheer
  • Foto's vastleggen
  • GPS
  • Garanties bijhouden
  • Geautomatiseerde planning
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Geolocatie
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • Inkomstenbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Inventarisatie
  • Irrigatie bijhouden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kalenderbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantgeschiedenis
  • Kosten bijhouden
  • Kostendatabase
  • Leads beheren
  • Leidingenbeheer
  • Leveranciersbeheer
  • Locatie bijhouden
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Materiaalonderzoek
  • Mobiele app
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Offertes
  • Onderhoudsplanning
  • Ongediertebestrijding bijhouden
  • Online reserveren
  • Online tijdklok
  • Oproepen bijhouden
  • Oproepen opnemen
  • Oproepen rapporteren
  • Payrollbeheer
  • Personeelsbeheer
  • Personeelsplanning
  • Pesticidegebruik bijhouden
  • Plannen
  • Preventief onderhoud
  • Productiekosten
  • Proforma facturen
  • Prognose
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Provisiebeheer
  • QuickBooks-integratie
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime gegevens
  • Realtime planning
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Resources plannen
  • Roosterbeheer
  • Routering
  • Schattingen
  • Servicegeschiedenis
  • Sms-berichten
  • Taakbeheer
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Tijd bijhouden
  • Verkoopgoedkeuring
  • Verkooprapporten
  • Verzendbeheer
  • Voor HVAC-bedrijven
  • Voor commerciële en/of industriële installateurs
  • Voor gazononderhoud
  • Voor ongediertebestrijders
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraad bijvullen
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Wagenparkbeheer
  • Website-integratie
  • Webverkeerrapportage
  • Werkorderbeheer
  • Werkorders maken
  • Woning
  • Workflowbeheer
  • Zelfserviceportal

Alternatieven

Jobber

4,6
#1 alternatief voor ServiceTitan
Jobber is een cloudgebaseerde oplossing voor buitendienstbeheer waarmee kleine en middelgrote bedrijven planning,...

FieldPulse

4,6
#2 alternatief voor ServiceTitan
FieldPulse is een alles-in-één oplossing voor buitendienstbeheer met volledig functionele mobiele apps voor Android en...

SOMIS

5
#3 alternatief voor ServiceTitan
SOMIS is helping contractors and service businesses manage every aspect of their day to day operations, with tools...

simPRO

4,2
#4 alternatief voor ServiceTitan
simPRO is a powerful field service management software solution that helps trade contractors streamline operations to...

Reviews

Totaalscore

4,5 /5
(169)
Prijs-kwaliteitverhouding
3,9/5
Functies
4,3/5
Gebruiksgemak
4,4/5
Klantenondersteuning
4,5/5

Heb je ServiceTitan al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 169 worden weergegeven
Marlin C.
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Best in the biz

Beoordeeld op 7/5/2019

It’s allowed us to be effective with every workflow, from taking calls to following up on jobs.

It’s allowed us to be effective with every workflow, from taking calls to following up on jobs.

Pluspunten

Feature set and workflows are the best in the industry. Support is top notch. Software is reliable. The pages just load in a snap unlike our last software.

Minpunten

Like any software change, it was a learning curve. But our success team helps us use the software efficiently and answer any questions we have.

Antwoord van ServiceTitan

Thank you for taking time to review ServiceTitan and for being a customer. We built ServiceTitan to help contractors like you run their business more successfully.

We look forward to celebrating all of your future successes.

Ashley F.
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

The best move we've made!

Beoordeeld op 12/3/2021

Overall, the experience has been wonderful, even with some features missing that we feel are...

Overall, the experience has been wonderful, even with some features missing that we feel are necessary for our workflow. Customer support has been outstanding. I think I've bugged our onboarder [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] endlessly, and he has remained extremely patient with me. Emails are answered fairly quickly and zoom appointments are so easy to schedule.

Pluspunten

We love that this is a cloud based software that we can access from anywhere. Clients having the ability to pay online and access their past invoices is a HUGE thing for us. The flat rates have photos and descriptions and are consistently updated, as necessary. Manufacturer catalogs can be imported. The software increases accountability for each employee. Auto-reminders can be texted to clients to avoid missed appointments.

Minpunten

With ESC, we could scroll down and see multiple days at a time while on the phone with a customer and trying to schedule them. Now we have to click back and forth between days. The system doesn't seem fully set up for running commercial calls. We work with a handful of commercial property managers, some with dozens of tenants and some with hundreds of tenants. Every now and then, the property manager will call us and say that the tenant is responsible for a certain invoice. In ESC, we had the tenants locations listed under the property management company's account, and we could just change the "bill to" on the invoice to the tenant. In ServiceTitan, supposedly we would have to create a whole new account just for the tenant, to be able to send the bill to them. But then that poses the issue of having two different locations for one tenant, to keep up with. If some calls are run under their own account and some are run for the tenants location under the property managers account, technicians won't be able to see the full history of calls and invoices when they go. Office staff will have to switch back and forth between the two accounts to view all the history. This is a huge issue for us that we hope is remedied soon.

Hunter L.
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

False Promises and Never Ending Issues

Beoordeeld op 15/4/2020

False Promises and lack of responsibility is probably the most accurate description I could give to...

False Promises and lack of responsibility is probably the most accurate description I could give to service Titan. We started our implementation back in December and finally went live after a very long drawn out process in March. We have since had a never ending list of problems. The only options given to us at times is to message our success manager who seems way to busy to responding in a week or use technical support which also seems to be a waste because they can never fix anything and have to send it up to someone else who might reason back to you in a week and still have no solution.
I feel like the product is only partial complete. We are experiencing issues like have entire calls not show up on our dispatch board after a feature was turned on. Even though these calls were booked and confirmed but the only way we find out we missed a call is when a customer calls mad that they waited all day for us but we have no idea.
Other major data transition issues which I have had 3 full time employees try to fix some of the issues manually to try to stay in business because the response time on any of the data technicians is 1 week. Then to find out the data technicians will wipe out everything back to the stone ages again and again or just create some entirely new problem.
Their so called data technician seem to not understand simple MySQL database calls in order to retrieve your data. I leaned how to export my data from MySQL watching free tutorials on YouTube. BTW I am an

Pluspunten

I like the notion of better reporting. easier dispatch system, a new type of price book, call tracking

Minpunten

Never ending issues with getting any issues resolved. The implementation people just want to rush you in and out and avoid all the problems. The Success managers are too busy to fix any problems and you are stuck fending for yourself. At the same time dealing with angry customers.

Antwoord van ServiceTitan

Hi Hunter,

We're so sorry to hear about your experience. We appreciate your feedback. We have shared your feedback with our Implementation and Success our team. Feedback really helps us improve our business We're working hard to improve our offerings and deliver an overall better customer experience. We look forward to better serving you and helping your business, especially during these difficult times.

Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

Service TItan - Windows to Mac for the HVAC world!

Beoordeeld op 8/2/2021

EXCELLENT customer service depending on your CSM. We have had several. Current is based out of ATL...

EXCELLENT customer service depending on your CSM. We have had several. Current is based out of ATL and they are amazing! Easy to use software, visual and self explanatory. Implementation was smooth but had its share of concerns. I would not import Memberships if I had the chance to do over. It would have been easier for manual import due to revenue recognition issues and membership reporting numbers being inaccurate due to inactive membership types (the imports). Overall great experience tho with the implementation team.

Pluspunten

Customer notifications that allowed our clients to see when a tech was in route and location of route. Customer service features, clean, easy to view board and job details can be as detailed or minimal as desired. Ease of function.

Minpunten

Reporting software is slightly lacking. Mobile version is limited for techs on the field. Notifications for reminders are limited to one paragraph/set of content, not different based on business unit. Hardest part - we cannot sell equipment through the system due to the inability for AHRI Matchups.

Traver F.
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

One of the most powerful CRMs for local service companies

Beoordeeld op 4/2/2021

I love ServiceTitan. Their automated texting for booking confirmations, dispatching, and review...

I love ServiceTitan. Their automated texting for booking confirmations, dispatching, and review requesting has lead to better customer communication, happier customers, and more Google reviews for our business, which in turn has led to more customers finding us through Google organically. I can't attribute any direct revenue to review gathering, but I personally believe it was instrumental in Google Organic being the second largest source of revenue last month for new customers.

Pluspunten

ServiceTitan has it all. The capabilities and features within the software far exceeds anything we had on our previous software, FieldAware. Their support team is second to none. They're always available and super helpful. The automation and various features make ServiceTitan so easy to use and keep up with your customer's needs.

Minpunten

They make you pay extra for a lot of the really helpful stuff. And then when you get access to those extra features they aren't nearly as fleshed out as they'd lead you to believe in sales presentations. Without those features, however, you'll be less efficient. So it's a bit of a Catch-22.

5 van 169 worden weergegeven Lees alle reviews

ServiceTitan - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over ServiceTitan.

ServiceTitan kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf:
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Niet beschikbaar

We hebben geen informatie over functies van ServiceTitan

ServiceTitan heeft de volgende typische klanten:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

ServiceTitan ondersteunt de volgende talen:

Engels

ServiceTitan ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

ServiceTitan kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

ClearPathGPS, QuickBooks Online Advanced, Sage Intacct

ServiceTitan biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor ServiceTitan.