Over Service Fusion

Service Fusion is webgebaseerde software voor buitendienstbeheer die verschillende functionaliteiten biedt, zoals klantenbeheer, facturering en betalingen, voorraadbeheer, urenregistratie en rapportage.

Service Fusion helpt gebruikers bij het snel opstellen van schattingen en opdrachtbevestigingen met behulp van vooraf ingevulde balansposten voor producten en diensten, evenals het registreren van verwijzingsbronnen en het toewijzen van opdrachten aan verkooppersoneel voor commissieberekeningen. Met behulp van het dispatchrooster op basis van slepen en neerzetten kunnen gebruikers op hun mobiele telefoons via een sms-bericht of de mobiele web-app taakinformatie naar veldmedewerkers verzenden. Gebruikers kunnen met één klik facturen voor taakorders creëren, betalingen verwerken en het boekhoudsysteem bijwerken. Service Fusion ondersteunt de automatische synchronisatie van facturen. De tool ondersteunt ook serialisatie van de inventaris en beheerde voorraadinventarisatie met behulp van het ingebouwde inventarisatiesysteem. Het product ondersteunt ook urenregistratie en salarisadministratie- en omzetrapportage.

Service Fusion is aanpasbaar en er kunnen gebruikersspecifieke machtigingen en voorkeuren worden toegepast op de vele modules van het systeem. De software biedt ook systeemeigen mobiele apps voor mobiele Android- en Apple-apparaten. Fix St Louis en Dun-Rite Vac zijn enkele van de organisaties die deze software gebruiken.

Prijzen vanaf:

US$ 149,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor Service Fusion

Apparaten

Bedrijfsgrootte

K M G

Markten

Australië, Canada, Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Engels

Prijzen vanaf:

US$ 149,00/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor Service Fusion

Afbeeldingen

Service Fusion Software - 1
Service Fusion Software - 2
Service Fusion Software - 3
Service Fusion Software - 4
Service Fusion Software - 5
Service Fusion Software - 6
Service Fusion Software - 7
Service Fusion Software - 8
Nog 9 andere bekijken
Service Fusion-video
Service Fusion Software - 1 Service Fusion Software - 2 Service Fusion Software - 3 Service Fusion Software - 4 Service Fusion Software - 5 Service Fusion Software - 6 Service Fusion Software - 7 Service Fusion Software - 8

Functies

Totaal aantal functies van Service Fusion: 141

  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare formulieren
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitenbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Afspraakplanning
  • Apparatuur bijhouden
  • Audittrail
  • Automatische back-up
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van mobiele medewerkers
  • Beheer van technici
  • Bestandsopslag
  • Betalingen innen in de buitendienst
  • Betalingen verwerken
  • Beveiligde gegevensopslag
  • Bewaking
  • Btw-beheer
  • CRM
  • Communicatiebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Creditcardbeheer
  • Documenten opslaan
  • Documentimaging
  • E-mailbeheer
  • E-mails bijhouden
  • E-mailsjablonen
  • E-mailwaarschuwingen
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische handtekening
  • Evenementenkalender
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Foto's en afbeeldingen
  • Foto's vastleggen
  • GPS
  • Garanties bijhouden
  • Geautomatiseerde planning
  • Gebruikersprofielen
  • Gedeeltelijke betalingen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensextractie
  • Gegevensvisualisatie
  • Geografische kaarten
  • Herinneringen
  • Historische verslaglegging
  • In- en uitklokken
  • Inkooporderbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integratie van computertelefonie
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Inventarisatie
  • Kalenderbeheer
  • Kalendersynchronisatie
  • Klantenaccounts
  • Klantenbeheer
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenportal
  • Klantgeschiedenis
  • Kostenschatting
  • Locatie bijhouden
  • Markeren
  • Meerdere valuta's
  • Microsoft Outlook-integratie
  • Mobiele app
  • Mobiele betalingen
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Offertes
  • Onderhoudsplanning
  • Online reserveren
  • Online tijdklok
  • Opdrachtenbeheer
  • Overurenberekening
  • Overzichtsrapporten
  • Payrollbeheer
  • Personeelsbeheer
  • Personeelsplanning
  • Personeelsportal
  • Plannen
  • Preventief onderhoud
  • Productiekosten
  • Projectbeheer
  • QuickBooks-integratie
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime controle
  • Realtime gegevens
  • Realtime meldingen
  • Realtime planning
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Referenties bijhouden
  • Reserveringsbeheer
  • Routering
  • Schatting van overheadkosten
  • Schattingen
  • Servicegeschiedenis
  • Slepen en neerzetten
  • Sms-berichten
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakplanning
  • Terugkerende afspraken
  • Terugkerende taken
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Verwerking van creditcards
  • Verzendbeheer
  • Voicemail
  • Voor aannemers
  • Voor slotenmakers
  • Voormontage
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Voortgangsrapporten
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werk bijhouden
  • Werkgeschiedenis
  • Werknemersdatabase
  • Werkorderbeheer
  • Werkorders maken
  • Workflowbeheer
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren

Alternatieven

FieldPulse

4,6
#1 alternatief voor Service Fusion
FieldPulse is een alles-in-één oplossing voor buitendienstbeheer met volledig functionele mobiele apps voor Android en...

Jobber

4,6
#2 alternatief voor Service Fusion
Jobber is een cloudgebaseerde oplossing voor buitendienstbeheer waarmee kleine en middelgrote bedrijven planning,...

ServiceWorks

4
#3 alternatief voor Service Fusion
ServiceWorks is a cloud-based field operations management solution which provides tools for scheduling, dispatch,...

Housecall Pro

4,7
#4 alternatief voor Service Fusion
Housecall Pro is een full-service tool waarmee serviceprofessionals hun hele bedrijf vanaf hun smartphone en gratis...

Reviews

Totaalscore

4,4 /5
(140)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,5/5
Functies
4,2/5
Gebruiksgemak
4,5/5
Klantenondersteuning
4,5/5

Heb je Service Fusion al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 140 worden weergegeven
Brandon V.
Totaalscore
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning

If you have a sales team that is mobile and on the road this is an incredible platform.

Beoordeeld op 1/4/2018

Pluspunten

It's very intuitive and has more tools and most businesses will need. It's very easy for salespeople to use and if they are not able to use it that's a good sign that you should be looking for a replacement.

Minpunten

There are a lot of options that can get a little bit overwhelming. The learning curve is a little high but that's due to the fact that there are so many tools available.

Jennifer S.
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Service Tech & Office friendly

Beoordeeld op 24/9/2020

They were super about the initial training, and have consistently tried to answer any remaining...

They were super about the initial training, and have consistently tried to answer any remaining issues. We began to be able to have our techs collect credit card payments; awesome for both office & customers!! Data from the old system transferred over, mostly without any issues. The continual updates, which are largely in response to customer/user requests is a plus. You don't always get what you want, or as fast as you want it, but they are definitely trying to meet the most important, common user needs.

Pluspunten

Better dispatching than what we had before.

Minpunten

Reports aren't all that they need to be, but can download info to Excel & manipulate most data

Aaron S.
Totaalscore
  • Sector: Facilitaire diensten
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 2.0 /10

Another Broken Software With Crappy Back-End Support

Beoordeeld op 23/7/2019

Mostly negative. Its been really rough for us trying to build and grow our company using this...

Mostly negative. Its been really rough for us trying to build and grow our company using this platform because there have been so many problems with the functionality of key workflows processes. The software is heavily marketed as a POS option for HVAC, Electrical, & Plumbing Companies but based on our experience it not able to handle their processes effectively and there is no fix in sight. It's extremely lacking in several key areas and service fusion management doesn't seem to care at all about the issues we have reported. We would highly recommend you steer clear of this company until they get their act together

Pluspunten

It customizable and pretty user-friendly

Minpunten

The bugs and workflow problems NEVER get fixed. We have been reporting issues and asking for fixes to them for over 3 years now and practically NOTHING we have asked for has been done. Customer service reps just say that they will pass the issue onto the developers but then nothing ever happens. V2 just keeps getting promised as the fix-all, but somehow how I doubt it's going to be without major issues itself

Carla R.
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Wow, great product and great support!

Beoordeeld op 11/3/2020

We were skeptical about switching from one online program to another for our dispatch and billing...

We were skeptical about switching from one online program to another for our dispatch and billing needs but holy cow, so glad we did! From the beginning they have been so helpful. We can now look customers up by address, phone number, etc... We can add contacts for each job location, as many as we want, we can add service locations with notes, as many as we want... The accounting portion, unpaid invoices etc... is great. Being able to figure out what jobs haven't been billed out is simple. This program is helping us be more efficient, collect money faster and thus buy new equipment sooner. There are so many options with this program, it's truly amazing.

Pluspunten

It is hard to say what we like most about Service Fusion because all the parts work together to help our business function at it's best. Maybe the customer support. They actually want to help us, can help us and know what they are talking about. They give answers instead of the run around, every single time without fail. It is truly amazing and compared to other programs we have used it is night and day the level of expertise and perfection.

Minpunten

The video tutorials. They were a bit torturous. Watching a video of a learning session that lasts a couple of hours while trying to run an emergency service company and take care of customers is asking too much.

Sharon S.
Totaalscore
  • Sector: Managementconsulting
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Full Enterprise Solution for Field Service Operation

Beoordeeld op 5/12/2019

Service Fusion is our field operations enterprise software. As an installation and service company,...

Service Fusion is our field operations enterprise software. As an installation and service company, it serves as the CRM, produces estimates/quotes, facilitates dispatching and job notes collection. In addition, Service Fusion integrates with both QuickBooks desktop and QuickBooks Online. Invoices are creating in Service Fusion and pushed thru to QuickBooks as are customer payments, which allow us to invoice immediately upon the close out of a job without having to wait for part-time accounting staff to be in the office. Our prior process lost up to 4-7 days before invoices were processed.

Service Fusion comes with mobile apps for field staff to check in and out of jobs which is used for project billing and payroll processing. We were able to eliminate the use of 4 separate programs upon implementation of Service Fusion: time tracker, calendar, teams collaboration software, and a service ticket tracking program.

Pluspunten

Service Fusion's functionality allowed us to replace several separate program, reducing cost and increasing efficiency. Customers are able to digitally sign-off on techs' mobile devices upon project completion.

Minpunten

There are limited report options. Would like to have a checklist option for field techs, where they can actually check off the boxes as specific tasks are completed.

5 van 140 worden weergegeven Lees alle reviews

Service Fusion - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Service Fusion.

Service Fusion kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 149,00/maand
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Niet beschikbaar

Service Fusion heeft de volgende typische klanten:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Service Fusion ondersteunt de volgende talen:

Engels

Service Fusion ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Service Fusion kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

Google Calendar, Microsoft Outlook, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online

Service Fusion biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Service Fusion.