Over Atera

Atera is specifiek ontworpen voor MSP's en IT-ondersteuningsbedrijven van elke omvang. De software is het enige alles-in-één platform dat bewaking en beheer op afstand (RMM), professional services automation (PSA), cloudgebaseerde externe toegang en geïntegreerde clouddiensten combineert in één eenvoudig te gebruiken platform.

Atera is een modern SaaS-platform, ontstaan in de cloud en ontworpen voor snelle onboarding met een eenvoudige, intuïtieve gebruikerservaring.

Dit product heeft een uniek, transparant en eenvoudig op technici gebaseerd prijsmodel, zonder verborgen kosten en met een onbeperkt aantal bewaakte servers en werkstations.

Het platform levert:
• Krachtige proactieve IT-beheermogelijkheden
• Geïntegreerde CRM- en servicedesk
• Geïntegreerd portfolio van externe clouddiensten
• Krachtige analytische mogelijkheden
• Een uniek, puur SaaS-model met eenvoudige self-service onboarding
• Een simpele en eenvoudig te leren gebruikerservaring
• Betaalbaar en transparant prijsmodel
• Mobiele mogelijkheden

Apparaten

Bedrijfsgrootte

K M G

Markten

Australië, Brazilië, Canada, China, Duitsland en nog 5 andere, Verenigd Koninkrijk, India, Japan, Mexico, Verenigde Staten

Ondersteunde talen

Engels

Afbeeldingen

All-in-One MSP Tool
Monitor Devices From Any Device
Get Alerts and Solve Issues On The Spot
$79 Per Technician, Unlimited Devices, It’s That Simple.
Atera – Features
Nog 6 andere bekijken
Atera-video
Schermopname van Atera: All-in-One MSP Tool Schermopname van Atera: Monitor Devices From Any Device Schermopname van Atera: Get Alerts and Solve Issues On The Spot Schermopname van Atera: $79 Per Technician, Unlimited Devices, It’s That Simple. Schermopname van Atera: Atera – Features

Functies

Totaal aantal functies van Atera: 111

  • API
  • Aanmeldingsgegevensbeheer
  • Aanpasbare branding
  • Activiteiten volgen
  • Antivirus
  • Assets volgen
  • Auditbeheer
  • Auditing van problemen
  • Automatische back-up
  • Automatische patchcommando's
  • Automatische scans
  • Back-up en herstel
  • Bandbreedtecontrole
  • Baselinemanager
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Beheer van problemen
  • Beheer van supporttickets
  • Beleidbeheer
  • Beoordelingsbeheer
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Bestanden delen
  • Bestandsoverdracht
  • Bewaking
  • CMDB
  • CPU-controle
  • CRM
  • Callcenterbeheer
  • Capaciteitsbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Compliancebeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Controle en beheer op afstand
  • Controle op internetgebruik
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Controle van virtuele machines
  • Dashboard
  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • Drempelwaarschuwingen
  • E-mailbeheer
  • E-mailcontrole
  • Enquêtes en feedback
  • Factureerbare items bijhouden
  • Factureren
  • Geautomatiseerde routing
  • Gebeurtenislogboeken
  • Helpdeskbeheer
  • IP-adressen controleren
  • IT-rapportage
  • Implementatiebeheer
  • Incidentenbeheer
  • Integraties van derden
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Klantenaccounts
  • Klantenportal
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Licentiebeheer
  • Live chatten
  • Maatwerk
  • Mobiele toegang
  • Netwerkanalyse
  • Netwerkbreed beheer
  • Netwerkcontrole
  • Netwerklocatiebeheer
  • Offertes
  • Onbeheerde toegang
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Overzichtsrapporten
  • Patch testen
  • Patch-prioriteitsstelling
  • Patchbeheer
  • Plannen
  • Prestatiemeetwaarden
  • Probleembeheer
  • Projectbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime chatten
  • Realtime controle
  • Realtime meldingen
  • Realtime meldingen
  • Realtime updates
  • Releasebeheer
  • Saneringsbeheer
  • Scannen op kwetsbaarheden
  • Scherm delen
  • Servercontrole
  • Servicecatalogus
  • Servicerapportage
  • Sessieoverdracht
  • Sessies opnemen
  • Simple Network Management Protocol (SNMP)
  • Ticketbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Uptimerapportage
  • Voor MSP's
  • Voorraadbeheer
  • Voorstellen genereren
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Alternatieven

Pulseway

4,7
#1 alternatief voor Atera
Pulseway is rechtstreeks ontworpen voor MSP's en interne IT-teams en biedt een krachtige monitoring- en beheertool die...

Kaseya VSA

4
#2 alternatief voor Atera
Kaseya VSA is jouw uitgebreide oplossing voor het leveren van IT-diensten op schaal, of het nu gaat om een interne...

Naverisk

4,7
#3 alternatief voor Atera
Naverisk is een robuuste alles-in-één-oplossing voor controle en beheer op afstand (Remote Monitoring and Management,...

NinjaRMM

4,9
#4 alternatief voor Atera
NinjaRMM is een zeer gebruiksvriendelijk, uniform platform voor eindpuntbeheer. Het platform biedt tot op de minuut...

Reviews

Totaalscore

4,5 /5
(191)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,7/5
Functies
4,2/5
Gebruiksgemak
4,6/5
Klantenondersteuning
4,5/5

Heb je Atera al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

Schrijf een review!
5 van 191 worden weergegeven
Frank G.
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Great RMM product

Beoordeeld op 10/9/2020

always friendly and supportive.

always friendly and supportive.

Pluspunten

ATERA is easy to use, fast and very reliable platform for remote management and

Minpunten

There is nothing I dont like with ATERA, it supports antivirus and backup (via webroot and acronis)

Antwoord van Atera

Thank you for the kind words, Frank!
Happy to be a long-term vendor and partner of yours!

Sean M.
Totaalscore
  • Sector: Nutsbedrijven
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Saved us 100,000 a year and revitalized our IT Dept

Beoordeeld op 17/12/2020

It has been a huge time-saving, money saving, frustration saving, extravaganza of awsomeness.

It has been a huge time-saving, money saving, frustration saving, extravaganza of awsomeness.

Pluspunten

The connection to the computers in the field regardless of network (LTE,WIFI,Internal Lan, Guest) so long as you can get internet on the device it will work. (Sometimes when internet is not even available, specific circumstances). The product was found when our company was looking at Connectwise which quoted out 180,000 a year for all of our devices. Atera came in at 1 - 2 a month because of the shift away from how licensing typically destroys your budget. It allowed us to hire a helpdesk person with the savings. Not only that i got rid of my WSUS server and have been using Atera to give realistic reports about the current state of our systems without needing to spend hours going through data. This freed me up to do more of the security work that i have on a day to day basis.

Minpunten

Some features that could be improved would be the training for how to use it. ITs such an easy product to use you accidentally forget about a lot of the things you can do in mass. I caught our Helpdesk person installing a Symantec update device by device when he should have just rolled it out through MSI deployment to the group. Since it is so easy to connect, push a file, remote in and install, then report on the software/state of the machine after he figured it would be quick.

Antwoord van Atera

Hey Sean, we are so greatful for in-depth the review, and so happy to see the levels of success that Atera helped you reach!
The reporting is something that we put plenty of work into, and luckily, this pays off, for both you as well as your clients.
In regards to the trainings, we did release our Atera Academy program, which has plenty of materials, including text, videos, quizzes, and many more, in order to help you better understand our program and, why not, have a bit of fun with the gamification element. :)
Here's to many more years of successful cooperation!

Benaron G.
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

great sophistication for a value product`

Beoordeeld op 26/4/2021

overall experience has been very good. there is a well supported and goal focus'd member...

overall experience has been very good. there is a well supported and goal focus'd member forum.
the willingness for all participants to help each other [including our organization - which is quite new to the group] is truly excellent, & well appreciated for us 'newbies' that are ramping up.

Pluspunten

we love the ease of implementation. basic inventory and application service pack installation is very easy.
i like the ability to integrate with a variety of support products -such as multiple AV and Endpoint security tools.

Minpunten

coming from Teamviewer and similar products, the Splashtop product is sluggish and lacks features such as simultaneous dual connections to a single endpoint, and 'soft' support for dual monitors.

we would like to have more granular reporting for the AV products that are delivered thru the Atera overlay.

Antwoord van Atera

Thank you for the detailed review, Benaron!
It is correct that the included Splashtop integration doesn't include all of the top tier features, which works as an upselling point for them.
We are also making the PSA and reporting side of things a focal point as well, since there are things to improve on from end-user perspective. We already have plenty of customization on several reports, but we are aware that there's always room for improvement.

James D.
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

Quality has gone downhill

Beoordeeld op 17/3/2019

We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the...

We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the start of 2019 everything has gone down hill. The site is slow, remote support (Splashtop) frequently goes down, and the lack of true support. What I mean by lack of true support is that they know they have a problem on their end, yet you get a canned response from them to flush your cookies and history. We are a IT company! We know a problem when we see one, and flushing our browsers is not going to fix the issues they are having. It is quite embarrassing when a customer calls you and you are unable to help them remotely because your systems don't work. Time to move to another RMM!

Pluspunten

The price point for this product is excellent, if it worked properly.

Minpunten

Constant issues in the past few months. Cannot use remote frequently, it fails consistently since January 2019. Customer support is responsive in a canned response kind of way.

Antwoord van Atera

Hey James, thank you for the honest feedback.
As we continued on growing, and expanding our customers list, our old infrastructure was seriously tested, which could have caused performance issues, especially during peak hours.
However, since 2019, we have added a new method of pinging agents, a back-up method as well, we have revamped the splashtop reliability and integrations, and we added many more features.
In regards to the support experience, since Atera is a browser-based app, browser resets/cleaning the cache can help in several situations. This will obviously not fix performance issues, but it is a common troubleshooting procedure.
We invite you to test Atera out again, and see the improvements made since 2019 for yourself, both in reliability, as well as in features.

Andre H.
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Great value. The features and functions continue to grow and get better all the time.

Beoordeeld op 29/1/2021

Extremely happy. I have sent several feature requests. Support team responds very quickly even if...

Extremely happy. I have sent several feature requests. Support team responds very quickly even if I just have a quick question. Very clean interface. I don't like cluttered screens and this one has just enough info to not be overwhelming.

Pluspunten

Deployment is very using using Group Policy and provided MSI. You can create a custom MSI for each client. Alerts are immediate. Remote access is extremely fast and reliable. Customized branding looks great!. Create your own Power Shell scripts and schedule or launch when needed. Saves a tonne of time. Monitor SNMP devices and Network devices. Glad I no longer have to host this my self. It's nice to have this service in the cloud.

Minpunten

Reports need improving. Very limited. I'd like the ability to cherry pick what I want in the report. Example: Computer Name, CPU, RAM, HDD or SSD, OS ver, Date Last Seen. Although I can export a report that contains this info, it also contains all other info that needs to be trimmed down in Excel. Reporting should be a quick process.

5 van 191 worden weergegeven Lees alle reviews

Atera - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Atera.

Atera kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 79,00/maand
  • Prijsmodel: Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

We hebben geen informatie over functies van Atera

Atera heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Atera ondersteunt de volgende talen:

Engels

Atera ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Atera kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

GoToAssist, Quickbooks Online, Splashtop Remote Support, TeamViewer, Xero, Zapier

Atera biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Atera.