
Over CRM Analytics
Salesforce Analytics Cloud biedt een tool voor gegevensanalyse die niet uitsluitend wordt gebruikt door gegevensanalisten. De mobielgerichte app kan worden gebruikt door allerlei zakelijke gebruikers die op zoek zijn naar snelle en doorzoekbare toegang tot bedrijfsgegevens. De interface is ontworpen om inzicht in gegevens intuïtiever te maken. Salesforce Analytics Cloud combineert gegevens van andere Salesforce-apps die de verkoop, dienstverlening en marketing beheren, evenals systemen van derden en door machines gegenereerde gegevens.
Met Salesforce Analytics Cloud kun je datasets creëren, implementeren en beheren, en je kunt ook datasets combineren en interactieve dashboards bouwen om de gegevens visueel weer te geven. Met de ultrasnelle, op zoekopdrachten gebaseerde query-index kun je vanaf elke locatie gegevensinzichten en dashboards detecteren, meten, personaliseren, groeperen, filteren en met teamleden delen. Einstein Analytics biedt gegevensbescherming op hoog niveau en op rollen gebaseerde toegang om al je belangrijke statistieken veilig te houden.
Prijzen vanaf:
Niet door leverancier verstrekt
- Gratis versie
- Gratis proef
- Abonnement
Top 5 alternatieven voor CRM Analytics
Klanten
- Freelancers
- Kleine bedrijven (2-50)
- Middelgrote bedrijven (51-500)
- Grote ondernemingen (500 en meer)
Implementatie
- Cloudgebaseerd
- On-premise
Prijzen vanaf:
Niet door leverancier verstrekt
- Gratis versie
- Gratis proef
- Abonnement
Top 5 alternatieven voor CRM Analytics
Afbeeldingen




Functies
Totaal aantal functies van CRM Analytics: 79
Alternatieven
Tableau

Dataiku

Microsoft Power BI

SAP BusinessObjects Business Intelligence

Reviews
Heb je CRM Analytics al?
Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.
- Sector: Horeca
- Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Salesforce software makes your daily work easier.
Beoordeeld op 4/8/2021
I use this software to report daily work and tasks and to keep everything in the company's...
I use this software to report daily work and tasks and to keep everything in the company's database, so it is easy to find and follow up later.
Pluspunten
The Salesforce software makes my daily reporting sorted and easy to find. It keeps me updated and it makes my daily tasks easy to follow up.
Minpunten
The Software is very easy to use. I did not notice any problems so far.
- Sector: Informatietechnologie en -diensten
- Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
CRM Analytics for sales analysis
Beoordeeld op 14/2/2023
Pluspunten
CRM analytics provides goods insights and add good value to business
Minpunten
CRM Analytics is expensive for small and medium enterprises.
- Sector: Kleding en mode
- Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
- Wekelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 6.0 /10
All-in-One Analytics Platform
Beoordeeld op 19/7/2020
As long as data integrations and some past experience using Salesforce Analytics Cloud is there, I...
As long as data integrations and some past experience using Salesforce Analytics Cloud is there, I find this tool super helpful in retargeting customers who are engaged with my marketing campaigns but need an extra nudge to buy my apparel items. Additionally, analyzing the retargeting campaigns on an ongoing basis and after they have concluded helps me use those clusters of customers for other ads I want to run in the future for a different but related items, categories or brands. If there is more technical support and training available for non-premium users, we should see a growth in value of Salesforce Analytics Cloud.
Pluspunten
I used Salesforce Analytics Cloud to analyze impact of my marketing campaigns on customer journeys. After I connected Google Analytics to Salesforce, I was able to see the data flow between the tow systems. I then created custom audiences in Google Analytics using the criteria of customers who engaged with marketing campaigns, added items to cart but didn't purchase them. Once the destination of Salesforce was added, I was able to execute campaigns against those audiences. These re-targeting ads helped reduce cart abandonments and increase conversion rates. Because of data integration and re-targeting capabilities, I could leverage Salesforce Analytics Cloud to improve sales from customers who were interested in purchasing my apparel items. This data driven strategy drove high ROI for my business.
Minpunten
Setting up integration between Salesforce Analytics Cloud and business intelligence tools such as MicroStrategy needs development resources. There is a learning curve for users who have not used Salesforce before. Example: data extensions, APIs, etc. need to be configured according to Salesforce requirements. Coding knowledge is needed to maximize potential of data connectors. If password is forgotten, there is a long process to reset it which sometimes may involve working with Salesforce administrator or tech support. If tools like Datorama are used, integration is easier but then clients have to spend extra money to get access to those add-ons. So, premium support and integration costs are high.

- Sector: Informatietechnologie en -diensten
- Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
Great analytics platform from Salesforce
Beoordeeld op 19/10/2022
CRM Analytics has a several customization options for visual analytics that are being used to...
CRM Analytics has a several customization options for visual analytics that are being used to server our clients. It is a huge plus that it can integrate the Salesforce products really well. So, if you have a Salesforce stack then this product will be an added advantage for analytics and get insights to the datasets.
Pluspunten
1. The platform is easy to use2. You can view the data on the tool itself and can make minor formatting changes over the cloud itself3. Connectivity to other systems is an add-on4. Several customization options for reporting
Minpunten
1. It can take sometime to understand the UI of the tool2. Bit expensive and takes time to build the report

- Sector: Informatietechnologie en -diensten
- Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
Analytics platform for everyone under one roof!
Beoordeeld op 18/4/2021
Pluspunten
1. We are using it to create dashboard by integrating Salesforce CRM
2. We are also using SQAL and SQL queries to create dashboards
3. Salesforce Analytics Cloud - we call it Wave Analytics creates beautiful dashboards
Minpunten
1. This is a web os platform so you will need internet connection to access it
2. Can expect more functionalities compared to other reporting tools i.e. integration with other data connectors
CRM Analytics - Veelgestelde vragen
Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over CRM Analytics.V. Welke prijsmodellen heeft CRM Analytics te bieden?
CRM Analytics kent de volgende prijsmodellen:
- Vanaf:
- Prijsmodel: Abonnement
- Gratis proef: Beschikbaar
V. Wat zijn de typische gebruikers van CRM Analytics?
CRM Analytics heeft de volgende typische klanten:
Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
V. Welke talen worden door CRM Analytics ondersteund?
CRM Analytics ondersteunt de volgende talen:
Chinees, Duits, Engels, Frans, Italiaans, Japans, Koreaans, Portugees, Spaans
V. Biedt CRM Analytics ondersteuning voor mobiele apparaten?
CRM Analytics ondersteunt de volgende apparaten:
Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)
V. Met welke andere apps kan CRM Analytics worden geïntegreerd?
CRM Analytics kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:
Google Cloud BigQuery, Google Sheets, Microsoft SQL Server, Presto, SAP HANA, Snowflake
V. Welke mate van ondersteuning heeft CRM Analytics te bieden?
CRM Analytics biedt de volgende ondersteuningsopties:
E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, Telefonische ondersteuning, Chatten
Gerelateerde categorieën
Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor CRM Analytics.