Over Avaza

Avaza is een oplossing voor bedrijfsmanagement met functies voor projectmanagement, resourceplanning, online urenstaten, onkostenbeheer, online facturering, terugkerende facturering, offertes en facturen en meer. Avaza kan ook worden geïntegreerd met platforms van derden om workflows te stroomlijnen. Avaza is een geïntegreerde cloudoplossing voor professionele dienstverleners en is geoptimaliseerd voor tablets en mobiele apparaten.

Gebruikers kunnen eenvoudig hun hele klantgerichte bedrijf in Avaza runnen, waardoor ze efficiënte projecten kunnen uitvoeren met ondersteuning voor resource management, volgen van projecten en taken, uren- en kostenbeheer, offertes, facturen en online betalingen. Hou klanten tevreden met online projectsamenwerking. Je kunt taken en bestanden naar wens slepen en neerzetten. Bekijk taken in lijstweergave, Kanban-boards of in Gantt-diagrammen.

Avaza helpt bedrijven tijd te besparen met het eenvoudig bijhouden van tijd en kosten, maar ook om sneller te worden betaald met online betalingen rechtstreeks vanuit hun facturen. Krachtige rapportage over statistieken zoals schattingen per status, financiële transacties, uitgaven per klant en meer, om bedrijfsinzicht te geven.

Prijzen vanaf:

US$ 11,95/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor Avaza

Klanten

  • Freelancers
  • Kleine bedrijven (2-50)
  • Middelgrote bedrijven (51-500)
  • Grote ondernemingen (500 en meer)

Implementatie

  • Cloudgebaseerd
  • On-premise

Markten

Australië, Brazilië, Canada, Zwitserland, China , Duitsland, Finland, Verenigd Koninkrijk, Ierland, India, Japan, Mexico, Noorwegen, Nieuw-Zeeland, Zweden, Verenigde Staten, Zuid-Afrika

Ondersteunde talen

Engels

Prijzen vanaf:

US$ 11,95/maand

  • Gratis versie
  • Gratis proef
  • Abonnement

Top 5 alternatieven voor Avaza

Afbeeldingen

Avaza Software - 1
Avaza Software - 2
Avaza Software - 3
Avaza Software - 4
Avaza Software - 5
Avaza Software - 6
Avaza Software - 7
Avaza Software - 8
Nog %{screenshots_count} andere bekijken
Avaza-video
Avaza Software - 1
Avaza Software - 2
Avaza Software - 3
Avaza Software - 4
Avaza Software - 5
Avaza Software - 6
Avaza Software - 7
Avaza Software - 8

Functies

Totaal aantal functies van Avaza: 185

  • @mentions
  • API
  • Aanpasbare branding
  • Aanpasbare facturen
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteit-/nieuwsfeed
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Agile-methodiek
  • Automatische facturering
  • Automatische tijdregistratie
  • Beheer van display ads
  • Beheer van factuurtarieven
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beheer van problemen
  • Belastingberekening
  • Bestanden delen
  • Bestandsbeheer
  • Betalingen verwerken
  • Beveiligde gegevensopslag
  • Btw-beheer
  • Budgetbeheer
  • Budgettering/prognoses
  • CRM
  • Campagneanalytics
  • Campagnebeheer
  • Capaciteitsbeheer
  • Categoriseren/Groeperen
  • Centrale boekhouding
  • Chatten/messaging
  • Communicatiebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Controle van goedkeuringsbeheer
  • Crediteuren
  • Dashboard
  • Dashboards maken
  • Debiteuren
  • Debiteurengrootboek
  • Discussies / forums
  • Documentbeheer
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • E-mails omzetten naar taken
  • Eenmalige aanmelding
  • Elektronische betalingen
  • Factureerbare en niet-factureerbare uren
  • Factureerbare items bijhouden
  • Facturen opstellen
  • Factureren
  • Factureren per uur
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Facturering van onvoorziene gevallen
  • Factureringsportal
  • Factuurbeheer
  • Factuurgeschiedenis
  • Factuurverwerking
  • Financieel beheer
  • Financiële verslaglegging
  • Forum / Discussiebord
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Gedeeltelijke betalingen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Grootboek
  • Herhaalfacturering
  • Herinneringen
  • Inkoop en ontvangst
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Kalendersynchronisatie
  • Kanban-bord
  • Klantenbeheer
  • Klantenportal
  • Kleurcodes en -pictogrammen
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Live chatten
  • Markeren
  • Meerdere factureringstarieven
  • Meerdere projecten
  • Meerdere valuta's
  • Messaging
  • Mijlpalen bijhouden
  • Mobiel uploaden van ontvangstbewijzen
  • Mobiele app
  • Mobiele betalingen
  • Mobiele tijd bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Multi-afdeling/project
  • Multilocatie
  • Offertes
  • Onkosten bijhouden
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • Online implementatie
  • Online tijdklok
  • Online tijdregistratie software
  • Op rollen gebaseerde toestemmingen
  • Opdrachtenbeheer
  • Opmerkingen/notities
  • Overzichtsrapporten
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Personeelsbeheer
  • Personeelsplanning
  • Plannen
  • Portefeuillebeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • Priorisering
  • Prognose
  • Prognoses
  • Projectadministratie
  • Projectbeheer
  • Projecten bijhouden
  • Projectfacturering
  • Projectplanning
  • Projectplanning
  • Projectplanning
  • Projectsjablonen
  • Projecttijd bijhouden
  • Projectworkflow
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Rapportage van bezettingsgraad
  • Rapportage/projecten volgen
  • Realtime analyse
  • Realtime chatten
  • Realtime gegevens
  • Realtime meldingen
  • Realtime rapportage
  • Realtime updates
  • Resourcebeheer
  • Resources plannen
  • Roadmaps van producten
  • Roosterbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Schattingen
  • Scrum-ondersteuning
  • Slepen en neerzetten
  • Staafdiagram
  • Status bijhouden
  • Subtaken maken
  • Taak voor bovenliggend item
  • Taakbeheer
  • Taakplanning
  • Taakplanning
  • Taakvoortgang bijhouden
  • Taken bewerken en bijwerken
  • Taken importeren
  • Taken labelen
  • Takenbordweergave
  • Takenlijst
  • Termijnbewaking
  • Terugkerende taken
  • Test- en kwaliteitscontrole
  • Tijd bijhouden
  • Tijd bijhouden per klant
  • Tijd bijhouden per project
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Timer
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toewijzing en planning van resources
  • Traditionele methodologieën
  • Transcripten/chatgeschiedenis
  • Urenregistratie van werknemers
  • Vaardigheden bijhouden
  • Vakantie en verlof bijhouden
  • Veranderingsbeheer
  • Vereistenbeheer
  • Vergoedingenbeheer
  • Verlof bijhouden
  • Verwerking van overbetaling
  • Voor IT-project management
  • Voor creatieve bureaus
  • Voor meerdere talen
  • Voor mkb-bedrijven
  • Voorstellen genereren
  • Voortgang bijhouden
  • Voortgangsrapporten
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werknemersdatabase
  • Winst- en verliesrekening
  • Wisselkoersen
  • Workflowbeheer
  • Zoeken/filteren

Alternatieven

Invoicera

4,7
#1 alternatief voor Avaza
Invoicera is an easy online billing solution for numerous professionals and businesses. It is an answer to all...

Streamtime

4,7
#2 alternatief voor Avaza
Streamtime biedt projectmanagement, offertes en facturering voor creatieve teams en bedrijven. Plan en volg de tijd op...

Podio

4,3
#3 alternatief voor Avaza
Communiceer, organiseer en krijg het werk gedaan op één plek dankzij Podio. Een tool die je team graag zal gebruiken...

Zoho Projects

4,2
#4 alternatief voor Avaza
Een volledig vernieuwde UI, verbeterde zoekfuncties en filters, toewijzing van werkgemak, een nieuw portfoliodashboard...

Reviews

Totaalscore

4,6 /5
(391)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,7/5
Functies
4,5/5
Gebruiksgemak
4,6/5
Klantenondersteuning
4,7/5

Heb je Avaza al?

Softwarekopers hebben je hulp nodig! Productreviews helpen anderen om goede beslissingen te nemen.

5 van 391 reviews worden weergegeven
Denise
Totaalscore
  • Sector: Marketing en reclame
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Work smart with this great PM software

Beoordeeld op 31/10/2022

There are both hard-working teams and smart ones. In this case, the latter is more accurate; Avaza...

There are both hard-working teams and smart ones. In this case, the latter is more accurate; Avaza is an excellent tool for any group working on numerous projects together, especially those with a high volume of interrelated tasks. Time tracking for teams, individual work hours, and even smaller tasks and subtasks are all included.

Pluspunten

Avaza is mostly utilized by our company for PM and tasks. By removing mundane, time-consuming tasks, it frees up a significant amount of our time each week. Our actions are closely tracked and evaluated by Avaza. The process aids in locating bottlenecks and other trouble spots. Avaza is vital to the smooth functioning of our Admin, BD, and TS departments.

Minpunten

Although the quoting mechanism is solid, it lacks the adaptability necessary for our purposes. We'd love it if large projects could be broken up into stages. It would be nice if screenshots of attached images could be shown in the chat window.

Taryn
Totaalscore
  • Sector: E-learning
  • Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Freelancer Life Saver

Beoordeeld op 25/8/2022

Pluspunten

As a freelancer who has to track time differently for each job and everyone wants invoices done a different way, Avaza has been so helpful. Not only does it help when it comes to invoicing to keep things organized, but the time tracking has helped me understand how long tasks are taking me and HOW I'm spending my days and make adjustments from there. An essential tool for freelancers and those curious about their task/time habits. Also, it's free. Rarely do you find good quality FREE products but Avaza is one of the good ones!

Minpunten

Getting invoices the way I want them is still a trial and error. I wish when I went to adjust how I want the invoice displayed that it would remove what's currently in there and redisplay with the new conditions. However, it just adds the same tasks/hours in a new format so it doubles up instead of replacing the old format.

Overwogen alternatieven

Harvest

Redenen om voor Avaza te kiezen

Cost and ability to add many organizations to bill for.

Overgestapt van

Harvest
Simon
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

An excellent, intuitive, and easy-to-use project & task management system

Beoordeeld op 10/5/2020

Right from the outset, the sales process and demonstration walkthrough made the decision to migrate...

Right from the outset, the sales process and demonstration walkthrough made the decision to migrate to Avaza easy. Avaza's importing process enabled us to export tasks from our old system and import into Avaza. Avaza's support is very responsive - and they've even made changes based on suggestions from me.

Pluspunten

I have used a raft of alternative task & project management SaaS (software as a service) solutions. Additionally, I have trialled around 15-20 different task & project management SaaS solutions. With out a doubt, Avaza is the best solution I have ever used; it is intuitive, easy-to-use, very responsive in speed, has a great smartPhone app to compliment the web-based system, it integrates with Xero (for accounts), and has a raft of sophisticated features and views (Kanban-styled boards, Gantt Charts, task lists, priority views, status views, etc, etc etc!). The features we don't as yet use include Estimate and Invoicing creation, but we may well move to using these too.

Minpunten

A great SaaS solution and I think if I was to want to additional features added, then one would be chat integration (currently comments are available, but no chat). And the 2nd would be an enhanced file management facility, whereby you could upload to a File Repository/Folder, tag the image, assign it to a project, rename the virtual file name, and move it to another folder for housekeeping.

Redenen om voor Avaza te kiezen

We found ProofHub clunky, lacking in features, slow support help when needed, and expensive for what it provided. Avaza solved all these issues - and is a lot cheaper than ProofHub.

Overgestapt van

ProofHub

Redenen om over te stappen op Avaza

User interface experience, modern framework, task creation/update speed, simplicity but with superb functionality, support, and price.

Antwoord van Avaza Software

Hi Simon, we are excited to inform you that we have launched the Avaza chat module. The new module enables Direct, Group, Channel and Task chat from a single user interface. A truly unified inbox for all your discussions. The mobile app with push notifications keeps you up to date with all your discussions.

You can learn more by following this link https://www.avaza.com/chat

I hope you enjoy the new chat module and we look forward to receiving your feedback.

Grace
Totaalscore
  • Sector: Design en ontwerp
  • Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Great project and resource management tool

Beoordeeld op 14/11/2019

I've looked into so many project + resource management tools – from Trello to Airtable to Monday.com...

I've looked into so many project + resource management tools – from Trello to Airtable to Monday.com – and Avaza is the only one that allows me to create projects, estimate hours, manage capacity, and track time in the same platform, without spending a lot of time configuring it. I was able to set up Avaza using a project spreadsheet I had already created and the whole configuration process was pretty quick.

Pluspunten

I love that it combines resources management and project management into one tool. Perfect for small design studios and agencies that need to know if their employees have the bandwidth to take on a new project (it also takes into account holiday/vacation time!). I use Avaza to create project estimates for clients, knowing that I can easily import from a spreadsheet and adjust timeline/dependencies once the project is confirmed. All on the free plan, too!

Minpunten

The UI could be a bit better-designed. There are some things, like the top toolbar design and the navigation menu for projects, that aren't really the best user experience. But then again, I'm a designer. My only complaint is that it's hard to bulk-edit tasks and it's not possible to do so with CSV import; you can't even select multiple tasks to delete, which can be an administrative time suck if you have a lot of tasks to edit/delete from a project.

Overwogen alternatieven

Airtable, Trello, monday.com en Toggl Track

Overgestapt van

Airtable

Redenen om over te stappen op Avaza

I needed time tracking, resource management, and project planning in the same tool – without spending hours setting up formulas to connect each of these things to each other.
Miguel
Totaalscore
  • Sector: Grafisch ontwerp
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Anders 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Delivering Client Projects Is Easy With Avaza

Beoordeeld op 24/6/2018

Avaza is not overly complex, so it cannot accommodate really heavy projects with large teams or...

Avaza is not overly complex, so it cannot accommodate really heavy projects with large teams or complexities. It does, though, provide amazing results for teams with a more direct approach to project delivery. I was able to implement its use in a software development firm that specialized in cloud applications. Specializing in Microsoft's online SharePoint environments, Avaza was the tool of choice to manage projects dealing with migrations and customization of such sites. It did include large projects and small ones, and managed time tracking for billing, as these were on an hourly basis. The features were just right. But because there was no custom coding and developing for which unit testing or QA department involvement, Avaza worked extremely well for them.

Pluspunten

Avaza has all the core functionality that lets any business successfully manage and deliver client projects. It is not just for development projects. It can be used in a wide array of industries because of this basic general core of features.

For starters, Avaza manages contacts and distinguishes them between clients (external contacts) and team members. It uses this to connect projects to its clients and the resources that will be working on these projects. The roles for the contacts are manage in the contacts section as well, allowing the admin to connect just the right resources and the features they need.

Adding projects is fairly simple, as well. Create a new project and allocate the client to it. That is it. Then add the necessary tasks for the project, allocating team members from the contact list. You can even group into sections that can represent milestones, features, epics, or any description that fits your project or organizational business needs. Project views can also be customized. You can view projects in a Kanban styled board, as a Gantt chart or even as a list.

Team members track time against the tasks until completion and the process is quite simple and straightforward. Avaza also provides team scheduling and provides forecasting capabilities across one or more projects. You can also manage timesheets, expenses and recurring expenses for all the projects in Avaza.

Avaza offers the capabilities of providing your clients with quotes or estimates for projects, as well as managing invoicing, recurring invoices, credit notes and payments. And you can track all the work via an extensive library of reports.

Minpunten

Avaza is not a feature rich product for large enterprises or large projects with large teams, as these must track defects, reworks, testing and a host of other tasks that often have dependencies upon others. This is something Avaza does not manage and trying to track this level of effort is not something that can be done. So, this is definitely for smaller organizations or teams with basic projects.

5 van 391 worden weergegeven Lees alle reviews

Avaza - Veelgestelde vragen

Hieronder zie je enkele veelgestelde vragen over Avaza.

Avaza kent de volgende prijsmodellen:

  • Vanaf: US$ 11,95/maand
  • Prijsmodel: Gratis versie, Abonnement
  • Gratis proef: Beschikbaar

Avaza heeft de volgende typische klanten:

Zelfstandig ondernemer, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Avaza ondersteunt de volgende talen:

Engels

Avaza ondersteunt de volgende apparaten:

Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Avaza kan worden geïntegreerd met de volgende toepassingen:

ActiveCampaign, ActiveCollab, Asana, Basecamp, Constant Contact, Dropbox Business, Evernote Teams, GetResponse, GitHub, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Drive, Google Workspace, Gravity Forms, HubSpot CRM, Insightly, Jira, Mailchimp, Microsoft To Do, PayPal, Payoneer, Pipedrive, Quickbooks Online, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Slack, Stripe, Todoist, Trello, Typeform, Wave Accounting, WooCommerce, Wufoo, Xero, Zapier, Zendesk Suite, Zoho CRM, monday.com

Avaza biedt de volgende ondersteuningsopties:

E-mail/helpdesk, Veelgestelde vragen/forum, Kennisbank, 24/7 (contact met medewerker), Chatten

Gerelateerde categorieën

Bekijk alle softwarecategorieën die gevonden zijn voor Avaza.