Zendesk Suite

4,4 (3.998)
Schrijf een review!
Klantenservicesoftware in de cloud

Totaalscore

4,4 /5
(3.998)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,2/5
Functies
4,4/5
Gebruiksgemak
4,3/5
Klantenondersteuning
4,3/5

89%
heeft deze app aanbevolen
Sorteren op

3998 reviews

David
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

Zendesk voor betere CX

Beoordeeld op 25/11/2024

Zendesk Suite wordt vaak geprezen om zijn uitgebreide functionaliteit, de mogelijkheid om verschille...

Zendesk Suite wordt vaak geprezen om zijn uitgebreide functionaliteit, de mogelijkheid om verschillende communicatiekanalen te beheren en de sterke focus op de klantervaring. De AI-mogelijkheden kunnen helpen bij het automatiseren van taken en het verbeteren van de efficiëntie. Een nadeel is de complexiteit van de software.

Pluspunten

Zendesk Suite biedt een platform voor klantenservice, waardoor je verschillende kanalen (email, chat, telefoon, social media) kunt beheren vanuit één interface. Dit zorgt voor een efficiënt proces en een goed overzicht van alle klantinteracties.

Minpunten

Zendesk Suite biedt een uitgebreide set aan functies, wat overweldigend kan zijn voor nieuwe gebruikers. Het kan tijd kosten om alle mogelijkheden te leren kennen en de juiste configuratie te vinden.

Milan
Totaalscore
  • Sector: Luxeartikelen en sieraden
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Zendesk Review

Beoordeeld op 7/10/2023

In het algemeen is Zendesk het beste platform voor tickets en alle soorten van contact.

In het algemeen is Zendesk het beste platform voor tickets en alle soorten van contact.

Pluspunten

Het is een platform waarop alle tickets gelijk te zien zien, wat het overzichtelijk maakt. Verder kunnen andere collega's tickets van je inzien, dus bij afwezigheid kunnen deze alsnog tijdig worden opgepakt

Minpunten

Voor nieuwe gebruikers is het moeilijk om gelijk hun weg te vinden. Verder is het een vrij duur programma.

Kees
Totaalscore
  • Sector: Marketing en reclame
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

Review Zendesk Suite

Beoordeeld op 31/7/2023

Een fijn programma om mee te werken, vooral door de overzichtelijkheid.

Een fijn programma om mee te werken, vooral door de overzichtelijkheid.

Pluspunten

Op dit platform kan je eenvoudig zien wanneer, waarom en hoe een klant contact met je opneemt. Verder is de geschiedenis van chats eenvoudig terug te vinden.

Minpunten

Voor beginnende mensen op het platform is het moeilijk te navigeren.

Anthony
Totaalscore
  • Sector: Kleding en mode
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Brandfield review Zendesk Suite

Beoordeeld op 20/7/2023

Fijn programma in gebruik en makkelijk te implementeren.

Fijn programma in gebruik en makkelijk te implementeren.

Pluspunten

Een overzichtelijk programma waar alle klantcontact op binnenkomt. Dit maakt het makkelijk om snel te reageren op vragen van klanten.

Minpunten

Het gebruiksgemak had in mijn beleving nog wat beter gekund. Nu zijn er nog verschillende routes nodig/mogelijk om op de juiste plek te komen.

Pepijn
Totaalscore
  • Sector: Kleding en mode
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Pepijns review Zendesk

Beoordeeld op 18/7/2023

Ik heb erg fijne ervaringen met Zendesk, ik kan erg makkelijk mijn klanten van dienst zijn en zie...

Ik heb erg fijne ervaringen met Zendesk, ik kan erg makkelijk mijn klanten van dienst zijn en zie het erg overzichtelijk.

Pluspunten

Voorheen gebruikten wij MessageBird en dat was een lastiger programma om mee te werken. Nu we Zedesk hebben kunnen we de klanten beter van dienst zijn. Het mooie aan Zendesk vind ik de gebruiksvriendelijkheid.

Minpunten

Er worden kleine 'stickers' gebruikt achter de naam van de klant. Daarmee wordt aangeduid of de case open, geparkeerd of closed is. Dit kan duidelijker.

Rajesh Kumar
Rajesh Kumar
Totaalscore
  • Sector: Verzekeringen
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Good Tool for Support Tickets, Live Chat and Messaging

Beoordeeld op 22/12/2023

A good tool to communicate with the customers and also internal communication in Contact Center

A good tool to communicate with the customers and also internal communication in Contact Center

Pluspunten

I like the way Zendesk is handling the Support tickets, Live chats, and messages & providing a lot of options to analyze the data on their end or extract the data via API & analyze on our end

Minpunten

Lack of Option for extracting some of the data via API which is available in their website Dashboard

Krystle
Totaalscore
  • Sector: Administratie
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Use Zendesk to improve customer satisfaction and manage all functions needed

Beoordeeld op 31/10/2024

It's a great platform for customer support, managing tickets and multichannel support. I feel like...

It's a great platform for customer support, managing tickets and multichannel support. I feel like it improves our customer interactions

Pluspunten

I like that it combines multiple channels like email, chat, phone, and social media- also works with 3rd party tools like Salesforce. It is scalable which is great for our growing company

Minpunten

It can be expensive for smaller companies, it is also hard to set up (per our IT dept)

Jason
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 0.0 /10

Worst Support in Industry

Beoordeeld op 8/5/2024

The service before the sale was exceptional. However, we found out too late that the service we...

The service before the sale was exceptional. However, we found out too late that the service we purchased is not the service we were shown. There is no way to get support for the product. Everything costs extra.

Pluspunten

There is not much that has worked perfectly. The live chat has cut down on our overall customer support time, however the setup was more difficult and the maintenance is more difficult than other solutions. Most of the features that we like either don't operate on all versions of Zendesk or they only work about half of the time.

Minpunten

The mobile app is almost unusable. But nothing is as bad as their support after the sale. You will get the excellent communication before the sale and you will be shown every feature Zendesk offers, but after the sale you will find out that there is no way to contact a human for support and all of the features that they showed you are not included and cost ridiculous amounts more. For instance, for us to add AI chat, business hour management and reporting to our account (all of which were included in our demo as part of the plan we were buying) it would more than double our subscription cost on a yearly basis.

Overwogen alternatieven

Zoho Desk en Intercom

Redenen om over te stappen op Zendesk Suite

We thought it would integrate better with our current systems. Unfortunately many of those integrations are poorly built or glitchy because Zendesk does not want you to use the integrations they want to upcharge you for their version of the service.
Niall
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Maandelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 4.0 /10

Underwhelming experience

Beoordeeld op 20/9/2024

Pluspunten

Ease of set up was good. Customer support is good.

Minpunten

I thought the user interface was rather confusing, and the lack of multiple templates on the cheapest tier wasn't great. The default template was ugly.

Overwogen alternatieven

Intercom

Redenen om over te stappen op Zendesk Suite

Our customer success lead had used Zendesk before
David
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Great helpdeak solution

Beoordeeld op 13/10/2024

Pluspunten

I use it mainly for the FAQ feature, it saves me quite a lot of time for customer support.

Minpunten

I had an issue with the helpdesk chat pop-up on my shopify website, support were quick to help me and resolve the situation.

Aarushi
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Solution space

Beoordeeld op 6/11/2024

Pluspunten

Ease of use and collective data when you need it

Minpunten

There is nothing that I didn’t like in this program

Yusuf
Totaalscore
  • Sector: Gezondheid, wellness en fitness
  • Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
  • Wekelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Mandatory Download

Beoordeeld op 19/11/2024

My overall experience with Zendesk Suite is its an amazing, high quality, app that allows you to...

My overall experience with Zendesk Suite is its an amazing, high quality, app that allows you to work from home, do school from home and just basic business contacts.

Pluspunten

Qhat i like most about zendesk it that ability to interact with co-workers, amagers and even school.

Minpunten

What i like least about zendesk suite is that i just wish it qould turn off somethimes in just needa brake feom work. Lol.

Mariia
Totaalscore
  • Sector: Computersoftware
  • Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
  • Wekelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Rich in features and very user friendly

Beoordeeld op 30/10/2024

Pluspunten

All the features are very customizable and user friendly for both agents and end users.

Minpunten

Harder to integrate with source control systems than other alternatives.

Chisimdi
Totaalscore
  • Sector: Kleding en mode
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Maandelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Zendesk Review

Beoordeeld op 22/10/2024

My overall experience so far have been a good one.

My overall experience so far have been a good one.

Pluspunten

It is very easy to organize your works and track your assigned tasks and activities

Minpunten

I would say it is a bit on the high side for me though.

Anjum
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Wekelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Best in the League

Beoordeeld op 26/10/2024

Pluspunten

Easiness of integration and support of multiple chat options

Minpunten

I think pricing should be improved and made more accessible.

Misty
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 3.0 /10

Zendesk is a good tool to have in your tool kit.

Beoordeeld op 1/2/2024

My overall experience with Zendesk Suite has been positive. The platform offers a comprehensive...

My overall experience with Zendesk Suite has been positive. The platform offers a comprehensive solution for customer support, seamlessly integrating various tools to streamline processes and enhance the overall efficiency of our support operations. The intuitive interface, robust ticket management, and knowledge base features contribute significantly to providing a better customer support experience.

Pluspunten

The standout feature of Zendesk Suite is its seamless integration of various customer support tools, providing a unified platform for ticket management, knowledge base, and communication channels. This integration enhances efficiency, reduces response times, and contributes to an overall improved customer support experience.

Minpunten

One drawback is that the pricing structure of Zendesk Suite can be relatively higher compared to some competitors, which might be a consideration for budget-conscious organizations.

Overwogen alternatieven

Service Fusion

Redenen om voor Zendesk Suite te kiezen

The software was getting too costly and we needed a better-priced product.

Overgestapt van

Salesforce Sales Cloud

Redenen om over te stappen op Zendesk Suite

We chose Zendesk Suite over alternative products because of its comprehensive and integrated solution. The seamless combination of ticket management, knowledge base, and communication tools within a single platform offered the efficiency and scalability we needed for our customer support operations. Additionally, the user-friendly interface and reputation for excellent customer support played a role in our decision.
kreasan
Totaalscore
  • Sector: Bouw
  • Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Zendesk Suite offers both quality and quantity under the same basket.

Beoordeeld op 8/12/2023

Profoundly amazing. Giving the best experience to customers and creating a wonderful working...

Profoundly amazing. Giving the best experience to customers and creating a wonderful working environment for all.

Pluspunten

Achieving automations in workflows saves time and energy. It also relieves the organization the cost of hiring more personnels for the job. I have experienced a quantified benefits ranging from speed, smartness in the outcome and cost effectiveness. I highly treasure Zendesk Suite. Customers are appreciating what they get from us. Join the ride for greater achievements.

Minpunten

Very clean. I find no cons for Zendesk Suite. Everything is sorted by the ease of navigation and smart results.

Brenden
Totaalscore
  • Sector: Computersoftware
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

All in one package for customer support and external documentation

Beoordeeld op 7/6/2024

Pluspunten

Zendesk offers a easy-to-use and complete feature set for customer support and external documentation. All of which is maintainable by non-technical people.

Minpunten

The set-up and fine-tuning to your specific process might require some time to figure. While their rule engine is super flexible, it requires some getting used to.

John Epok
Totaalscore
  • Sector: Telecommunicatie
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

Great tool for customer engagement, but a bit expensive.

Beoordeeld op 24/12/2023

Overall average - would have been above average if not for the pricing.

Overall average - would have been above average if not for the pricing.

Pluspunten

Sub-products are useful and integrated to each other. Ai has been been recently introduced as well which brings a ton of features such as ticket summarization, intent, and sentiments.

The analytics is also good but lack a few things.

Minpunten

Real-time dashboard - existing but cannot be customized.
Tiered level of support - if you’re not a Premier Support customer then wait for a few days for a reply from their supprot team.
Pricing - lots of contenders out there stepping up there games but a lot cheaper.

Tayeb
Totaalscore
  • Sector: Meubels
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Swiss army knife of online tickets

Beoordeeld op 22/3/2024

I have used Zendesk at a formal office job for almost two years and it was very stable and very...

I have used Zendesk at a formal office job for almost two years and it was very stable and very convenient to use as a hub to handle all the online requests including social media at a single place. Most softwares usually require days or weeks of training but Zendesk was very easy to use.

Pluspunten

A one point of contact to receive multiple online requests (Email, Facebook, Twitter)
Being able to find tickets solved even years ago for a better understanding of a customers path.
Being able to see who is working on a ticket in order to move on to another ticket or contact your coworker to communicate information if needed.

Minpunten

The spam filter is not as aggressive as some other softwares can be but I understand that it is dependent on the team that is supposed to feed the spam filters

Jan Ericka
Totaalscore
  • Sector: Gezondheid, wellness en fitness
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

A 5 year user of ZD

Beoordeeld op 17/9/2024

My overall experience with Zendesk Suite has been positive. The platform offers a comprehensive...

My overall experience with Zendesk Suite has been positive. The platform offers a comprehensive solution for customer support, seamlessly integrating various tools to streamline processes and enhance the overall efficiency of our support operations.

Pluspunten

Zendesk is user friendly and easy to navigate.

Minpunten

So far, the least I like about zendesk is Complexity of Setup and Configuration.

Lani
Totaalscore
  • Sector: Telecommunicatie
  • Bedrijfsgrootte: 5.001-10.000 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Zendesk user as a team leader

Beoordeeld op 10/3/2024

It helps our company run using Zendesk suite

It helps our company run using Zendesk suite

Pluspunten

It is a very important tool at work when communicating with customer and clients

Minpunten

Sometimes we experience some outage but not frequently

Geverifieerde reviewer
Totaalscore
  • Sector: Telecommunicatie
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Top notch ticketing system

Beoordeeld op 17/5/2024

Pluspunten

As an administrator, Zendesk offers a comprehensive set of tools for managing customer support operations. The ticketing system is robust and customizable, allowing us to tailor workflows to our specific needs. The reporting and analytics features provide valuable insights into support performance metrics, enabling us to identify trends and areas for improvement.

Minpunten

Zendesk's customer service is generally responsive, occasional delays in resolving technical issues can disrupt operations.

Asif
Asif
Totaalscore
  • Sector: Informatietechnologie en -diensten
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Complete ticketing tool

Beoordeeld op 16/8/2024

Fine , reliable and organized ticketing tool with sla management and to keep track of status and...

Fine , reliable and organized ticketing tool with sla management and to keep track of status and accurate timeline of all the support tickets. Easy to configure and automate responses on the tickets.

Pluspunten

Highly performant ticket tool with complete options.
Easy login through SSO and reliable tool.
Can easily configure profile , signature and automated replies in tickets.

Minpunten

On mobile and personal hotspot internet it works little slow.

Oni
Totaalscore
  • Sector: Professionele training en coaching
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Good helpdesk tool with many features

Beoordeeld op 3/9/2024

As well, it saves me so much hassle concerning the enhancement of the workflow. Issues can be...

As well, it saves me so much hassle concerning the enhancement of the workflow. Issues can be handled and resolved a lot quicker adding to the satisfaction of both myself and my clients.

Pluspunten

It helps me to manage my customer support effectively – all my interactions are in one location that makes it a lot easier to follow up on.

Minpunten

It may be a little interesting to set up in the beginning particularly for small teams. There are many functionalities to get there.