Shiftbase

Software voor personeelsbeheer

Totaalscore

4,4 /5
(195)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,4/5
Functies
4,2/5
Gebruiksgemak
4,3/5
Klantenondersteuning
4,6/5

95%
heeft deze app aanbevolen
Sorteren op

195 reviews

Ilona
Totaalscore
  • Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Zeer tevreden met Shiftbase

Beoordeeld op 31/10/2022

Goed

Goed

Pluspunten

Programma is makkelijk in gebruik. Overzichtelijk en goed in te delen voor verschillende locaties en of teams. Uren registratie en accorderen van gewerkte uren gaat makkelijk en is overzichtelijk. Afwezigheid en verzuim kan makkelijk worden geregistreerd. Een goed programma voor een organisatie waar er veel veranderingen zijn op korte termijn.

Minpunten

Het is jammer dat je geen locaties en of diensten kan opslaan in een soort geschiedenis zonder deze er totaal uit te halen. Het kan handig zijn om iets uit het verleden op te zoeken. Het is jammer dat je aantekeningen die je maakt in een personeelsdossier niet in het systeem kan doorzetten naar leidinggevende andere coördinatoren.

Antwoord van DifferentLab

Thank you so much for your review and kind words. We really appreciate this. Thank you also for the feedback you gave us. This will always be looked at. Often, more is possible than you think. Please feel free to contact us. Our customer service will be happy to look at the possibilities with you and whether some options are already possible.

Herman
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

In mijn branche koploper

Beoordeeld op 16/6/2020

Ik ben zelf ex-automatiseerder en dus erg kritisch. Wij hebben reeds enkele planningspakketten...

Ik ben zelf ex-automatiseerder en dus erg kritisch. Wij hebben reeds enkele planningspakketten geprobeerd. In alle gevallen was het gebruiksgemak matig en werden vaak dingen beloofd die vervolgens op de plank bleven liggen.
Ik heb de mogelijkheid gehad om met de proefversie Shiftbase ervaring op te doen, maar was na enkele dagen al overtuigd dat dit pakket in ieder geval voor de eisen die wij stellen, met kop en schouders boven de anderen uitstak.

Pluspunten

Qua functionaliteit doet het pakket wat het moet doen. Eenvoudig plannen, beschikbaarheid medewerkers beheren, diverse duidelijke schermoverzichten. App voor medewerkers waarin belangrijke zaken als inzien planning, ruilverzoeken indienen en accepteren, openstaande diensten oppakken, nieuwsbrieven lezen (en beantwoorden) op eenvoudige wijze worden aangeboden.
Integratie met de software van ons payroll-bedrijf (Connexie), waardoor uren doorgeven binnen 2 minuten is afgehandeld.
Integratie met kloksysteem, zodat klokuren automatisch naast roosteruren worden gehouden.
Bij eventuele vragen of onduidelijkheden kun je gebruik maken van de chat, hierin wordt meestal binnen 5 minuten op professionele wijze geantwoord.

Minpunten

Eigenlijk weinig minpunten. Ik heb enkele suggesties gedaan die overzichten voor mij nog verder vereenvoudigen, en die hopelijk in de wishlist terecht komen.

Antwoord van DifferentLab

Beste Herman,

Bedankt voor je positieve review!

We blijven constant naar onze klanten luisten, voor de beste gebruikerservaring.

Groeten Bart

Roland
Totaalscore
  • Sector: Kleding en mode
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Aandachtspunten

Beoordeeld op 9/7/2020

Het snel schakelen tussen de filiaalplanningen en het onder elkaar zetten van deze filiaalplanningen...

Het snel schakelen tussen de filiaalplanningen en het onder elkaar zetten van deze filiaalplanningen werkt handig en efficiënt.
Daarnaast de bovengenoemde punten verbeteren zou het gebruiksgemak nog meer vergroten.

Pluspunten

Gebruiksgemak: snel inzicht in filiaalplanningen en goed-/ afkeuren van verlof.
Efficiënt overzicht beschikbaar van vakantiesaldo.

Minpunten

-Bij het bekijken van de filiaalplanningen, is aan de rechterkant de onderste filialen niet zichtbaar. Deze filialen moet je zelf opzoeken via de zoekbalk erboven; doorscrollen naar beneden werkt dus niet.
- Overzicht vakantieuren medewerker: zou handig zijn als er een overzicht toegevoegd wordt waarbij het eindsaldo vakantieuren actueel wordt bijgehouden. Stel: medewerker start met 20 vakantieuren uit 2019. Heeft tot heden hiervan 15 uur opgemaakt. Dan zou het overzichtelijk zijn als hier een extra kolom wordt toegevoegd waarop de resterende 5 uren wordt weergegeven.

Antwoord van DifferentLab

Hi Roland,

Bedankt voor je uitgebreide feedback.

Zeer binnenkort komen we met een update met betrekking tot de vakantie-uren, waarbij duidelijk te zien is hoeveel uur er meegenomen wordt van voorgaande jaren.

Mocht je hier vragen over hebben, dan helpen we je graag.

Team Shiftbase

Nicole
Totaalscore
  • Sector: Vrije tijd, reizen en toerisme
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Fijn systeem om mee in te plannen

Beoordeeld op 15/6/2020

Het is voor het personeel een erg overzichtelijk plansysteem. Je brengt het personeel eenvoudig op...

Het is voor het personeel een erg overzichtelijk plansysteem. Je brengt het personeel eenvoudig op de hoogte van de laatste wijzigingen en kunt het rooster per week (of eigen tijdsbestek) eenvoudig versturen. Ook als eigenaar heb ik tot nu toe nog geen problemen ervaren, het systeem is nog nooit uitgevallen of niet toegankelijk geweest. De website in combinatie met de app is naar mijn mening een juiste keuze.

Pluspunten

Het is eenvoudig en overzichtelijk om jouw personeel in te plannen. Aan het einde van de maand heb je een duidelijk overzicht van de gewerkte uren. De app is erg handig voor het personeel om te kijken wanneer zij moeten werken. Ook het invullen van de beschikbaarheid werkt prettig.

Minpunten

Ik vind het persoonlijk niet fijn om het personeel via de app in te plannen, in de app heb je geen duidelijk overzicht van wie er beschikbaar is. Ik plan het personeel altijd in via de website.

Antwoord van DifferentLab

Beste Nicole,

Bedankt voor je review!

Wij vinden het superleuk om te horen dat je zo enthousiast bent!

De mobiele app is inderdaad als ondersteuning voor de computer bedoeld.

Hopelijk kunnen we je nog vele jaren van dienst zijn.

Groeten Bart

Dave
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Spijkers

Beoordeeld op 31/10/2022

Snel en super vriendelijk bij vragen

Snel en super vriendelijk bij vragen

Pluspunten

Dat je alles in 1 klik kan inzien. Helder en duidelijk. Het scheelt heel veel tijd dan vroeger opzoeken in mappen

Minpunten

Het uitklokken zou misschien verbeterd kunnen worden. Misschien een notificatie sturen naar de ingeklokte personen

Antwoord van DifferentLab

Thank you very much for your review. Great to read that you are so satisfied with using Shiftbase. Thanks also for the feedback given. This will always be looked at to see where there is room for improvement.

Eva
Totaalscore
  • Sector: Financiële dienstverlening
  • Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
  • Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 3.0 /10

Gemiste kans

Beoordeeld op 1/7/2020

Het vertrouwen dat je wilt hebben in een programma dat de diensten en betaling van het salaris van...

Het vertrouwen dat je wilt hebben in een programma dat de diensten en betaling van het salaris van je eigen medewerkers mede bepaalt, ontbreekt.

Pluspunten

Het gemak van het invoeren van een nieuwe medewerker.

Minpunten

De functies die zorgen voor efficiëntie en overzichtelijkheid ontbreken. Er is geen mogelijkheid om een vakantie (buiten de ingevoerde vakantie door de werknemer) in te voeren in het roosteroverzicht. Er is geen mogelijkheid om vrije dagen aan te geven bij medewerkers in het rooster zelf (behalve dmv afwezigheid waardoor geen dienst kan worden ingevoerd). Het is niet mogelijk om duidelijk aan te geven waarom iemand die dag toch afwezig is, bv bij ziekte/onverwachte afmelding. Dus moet er een 0-uren dienst worden toegevoegd met notitie (die wel weer wordt weergegeven in de urenregistratie). Daarnaast blijft er constant een verschil tussen de urenregistratie-uren en de rooster-uren, die wederom weer zorgen voor verwarring. Diensten kunnen alleen via een + knop worden toegevoegd (ipv bv dmv dropdownmenu) en daardoor kost het bij een gemiddelde van 20 diensten per dag veel te veel tijd om efficiënt een rooster in te delen. Er kan geen onderscheid worden gemaakt tussen vaste en parttime medewerkers. En waarom kan er op individueel niveau niet worden gesleept met diensten maar moet er heel omslachtig een datum worden aangevinkt voordat er op die dag een dienst kan worden ingepland? Er bestaat geen printversie die het rooster op een overzichtelijke manier kan afdrukken en dus moet er met de zoominstellingen van de printer worden gespeeld om het passend te maken. Al met al is het een vrij ouderwetse manier van werken die zeker niet gebruiksvriendelijk is.

Antwoord van DifferentLab

Hi Eva,

Wij vinden het erg jammer dat je deze ervaring hebt met onze software. Wij streven naar de beste software, en willen dan ook van jou als gebruiker leren!

Een aantal punten die je benoemd zijn echter wel te realiseren, dus neem gerust contact met ons op zodat we het eens samen door kunnen nemen!

Je kunt ons bellen, mailen of chatten. :)

^ Bart

Marc
Totaalscore
  • Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
  • Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Eenvoudig in gebruik

Beoordeeld op 16/6/2020

Shiftbase wordt door ons gebruikt om de basis planning van taken uit te voeren. Dit is onderverdeeld...

Shiftbase wordt door ons gebruikt om de basis planning van taken uit te voeren. Dit is onderverdeeld in meerdere teams. Uitzonderingen worden wekelijks en dagelijks bijgewerkt. Dit zijn kleinere aanpassingen waardoor een groot deel van de planning reeds vroegtijdig inzichtelijk is door het herhalende karakter van diensten.

Pluspunten

Shiftbase is zeer eenvoudig voor het plannen van taken, met name herhalende taken. In verschillende dashboards houdt je eenvoudig overzicht over de plannen en tijdsbesteding.
Ook via de App voor Android of iOS is shiftbase eenvoudig te raadplegen en aan te passen

Minpunten

De cloudbases oplossing die je overal toegang geeft tot de shiftbase omgeving is helaas niet te integreren met een lokale Exchange omgeving. Gebruik je O365, dan is dit wel mogelijk.

Antwoord van DifferentLab

Beste Marc,

Bedankt voor je review!

Wij vinden het leuk om te lezen dat de eenvoud van Shiftbase jullie aanspreekt!
Dit is iets waar wij veel tijd in steken.

Binnenkort gaan we kijken naar de mogelijkheden om een koppeling op te zetten met Exchange omgevingen.

Groeten Bart

Gerard
Totaalscore
  • Sector: Levensmiddelen- en drankenindustrie
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

FRUIT OP JE WERK & Shiftbase

Beoordeeld op 1/7/2020

Pluspunten

Het product is zeer makkelijk in gebruik, ook wanneer je hier geen ervaring mee hebt. Je hebt het volledige pakket snel onder de knie. Het is zeer belangrijk voor ons als organisatie dat de roosters zo makkelijk inzichtelijk zijn , en dat je hier ook aanvullende informatie kunt geven. Daarnaast is het ideaal dat je met één druk op de knop een rapportage kunt draaien over datgene wat je nodig hebt. Vervolgens kunnen we middels een andere koppeling dit weer doorschieten naar ons salarispakket als het bijvoorbeeld om overuren gaat.

Minpunten

Het nadeel van deze software is dat er gekozen is voor een bepaalde berekening wanneer het op vakantiedagen aankomt. Dit is niet vrij invulbaar en aan te passen naar onze eigen CAO. Hierdoor zullen we altijd verschillen blijven houden met onze salarisadministratie, ook al zijn ze miniem. Dat zal dus nooit helemaal aansluiten.

Antwoord van DifferentLab

Hallo Gerard,

Bedankt voor je positieve review :D

Als het goed is zouden de vakantie-uren volledig moeten aansluiten op jullie eigen berekening.

Mocht je hier nog een keer naar willen kijken, dan willen we je hier graag bij helpen.

Groeten Bart

Mariska
Totaalscore
  • Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Overzichtelijk, klantvriendelijk en multifunctioneel

Beoordeeld op 30/6/2020

Vanaf het begin tijdens de pilot kon je zelf kijken en ervaren hoe het systeem werkt. Hierdoor kan...

Vanaf het begin tijdens de pilot kon je zelf kijken en ervaren hoe het systeem werkt. Hierdoor kan je goed inschatten of het systeem past bij de organisatie en het beleid. Eventuele vragen en/of onduidelijkheden worden per mail/telefonisch goed ondersteund.

Pluspunten

Duidelijk overzicht voor medewerkers/gebruikers wat betreft roostering, overzicht gewerkte uren, verlof. En voor beheerders overzichtelijk en prettig dat je rechten goed kunt verdelen. Prettige, kundige en snelle klantenservice. We zijn nog in de ontdekkende fase en zien steeds meer mogelijkheden.

Minpunten

De rapportage mogelijkheden mogen meer ontwikkelt worden, missen van betaaloverzicht per medewerker per maand. Als ook uitbreiding van de HR mogelijkheden als documenten overzichtelijk toe kunnen voegen waaronder salarisstroken, contracten ed.

Antwoord van DifferentLab

Hoi Mariska,

Bedankt voor je super review!

Het uploaden van medewerker bestanden is al mogelijk! Wij blijven onze software steeds uitbreiden met extra (HR) functionaliteiten.

Groeten Bart

Sanne
Totaalscore
  • Sector: Evenementenbureaus
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

Shiftbase goed bezig

Beoordeeld op 1/7/2020

Voorheen waren we planningen aan het maken via Excel en de beschikbaarheid per personeelslid aan...

Voorheen waren we planningen aan het maken via Excel en de beschikbaarheid per personeelslid aan het opvragen, dit gaat nu veel gemakkelijker. Daarnaast het overzicht van plus- en min-uren van vaste werknemers is erg duidelijk.

Pluspunten

Het programma is overzichtelijk in de planning en het overzicht van de plus- en min uren.

Minpunten

Wij zijn een evenementenlocatie, waarbij we niet dagelijks het programma nodig hebben voor onze evenementenplanning. Daar is het programma niet helemaal op ingericht.

Antwoord van DifferentLab

Hallo Sanne,

Bedankt voor je review.

Team Shiftbase

Mike
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Gemakkelijk voor gebruiker en beheerder

Beoordeeld op 15/6/2020

Fijn en overzichtelijk systeem, voor zowel de medewerkers, bedrijfsleiders als de beheerders....

Fijn en overzichtelijk systeem, voor zowel de medewerkers, bedrijfsleiders als de beheerders.

Roosteren wordt makkelijk gemaakt door het aanmaken van teams, vaste diensten en andere opties. Daarnaast makkelijk om vakantie aanvragen goed te keuren.

Pluspunten

- Goede app
- Te koppelen met veelgebruikte systemen
- Makkelijk roosteren
- Veel informatie uit te halen

Minpunten

- Nieuwe zoekfunctie rapportages
- Geen mogelijkheid dagen of weken te blokkeren voor vakantie aanvragen
- Sommige koppelingen zijn minimaal waar meer mogelijkheden zijn
- Urenregistratie niet meer overzichtelijk welke dagen zijn gesloten en nog open staan

Antwoord van DifferentLab

Beste Mike,

Bedankt voor je review.

Vanaf volgende week gaan we je blij maken met de nieuwe functionaliteit waarbij het mogelijk is om dagen te blokkeren voor een afwezigheidsaanvraag.

Wat betreft de koppeling, helaas is het voor ons niet altijd mogelijk om alle gegevens uit te lezen van een koppelpartner.

Groeten Bart

Martijn
Totaalscore
  • Sector: Sport
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Zeer gebruiksvriendelijk en alles omvattend programma

Beoordeeld op 23/7/2020

Zeer tevreden over het programma, betrouwbaarheid, personele ondersteuning (helpdesk) en alle...

Zeer tevreden over het programma, betrouwbaarheid, personele ondersteuning (helpdesk) en alle informatie inzichtelijk bij elkaar.

Pluspunten

Betrouwbaar, goed beveiligt, veel diverse informatie direct zichtbaar voor medewerkers alsook management, alle gegevens bij elkaar, zeer snelle en vriendelijke helpdesk, koppelbaar met Numbers en duidelijk voor elke type gebruiker.

Minpunten

Urenverantwoording is veel werk (veel handelingen om na te kijken en goed te keuren).

Antwoord van DifferentLab

Hallo Martijn,

Bedankt voor je mooie recensie!

Mochten jullie de urenverantwoording nog efficienter willen doen, dan staat onze servicedesk voor jullie klaar!

Team Shiftbase

Carin
Totaalscore
  • Sector: Geestelijke gezondheidszorg
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

Review gebruik shiftbase

Beoordeeld op 31/10/2022

Over het algemeen goed.

Over het algemeen goed.

Pluspunten

Het klokken gaat gemakkelijkHet inplannen gaat makkelijkDe urenregistratie gaat gemakkelijk

Minpunten

Ziekmeldingen, afwezigheid enz worden niet op de gedetailleerde rapportage aangegeven. Dit zou makkelijk in de kolommen toegevoegd moeten kunnen worden als optie. De aanmeldingen van nieuwe medewerkers loopt sinds de update niet altijd even goed. Er moet vaak gebeld worden omdat ze uit het systeem gegooid worden en heel vaak nieuwe inlog gegevens moeten krijgen voordat ze er daadwerkelijk in staan. Dit komt wat onprofessioneel over naar de nieuwe medewerkers toe.

Antwoord van DifferentLab

Thank you so much for your review and feedback on Shiftbase. Great to read that rostering and clocking are going as they should. Regarding your given feedback, we are happy to look into it with you. Our customer service team is always on hand to see what challenges you're up against right now.

Jard
Totaalscore
  • Sector: Logistiek en toeleveringsketen
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Tijd-en verlofregistratie zelf op maat te maken

Beoordeeld op 16/6/2020

Shiftbase waarborgt de structuur binnen het bedrijf. De directe terugkoppeling bij een verlofaanvraa...

Shiftbase waarborgt de structuur binnen het bedrijf. De directe terugkoppeling bij een verlofaanvraag is prettig, en er zijn geen mails of briefjes die kwijt kunnen raken.

Pluspunten

Je kunt in Shiftbase je eigen structuur bouwen. Je kunt diverse afdelingen, hiërarchische lagen, en rollen creëren, precies zoals het in jouw onderneming geregeld is.
De reeds bestaande koppeling met het payroll systeem en de lage implementatiekosten gaven voor ons de doorslag om aan de slag te gaan met Shiftbase.

Minpunten

Ik zou graag zien dat de koppeling tussen Shiftbase en ons payrollsysteem wordt uitgebreid zodat naast overwerk ook verlof, ATV en tijd-voor-tijd automatisch wordt overgezet naar de loonstrook.

Antwoord van DifferentLab

Hallo Jard,

Bedankt voor je mooie review.

We nemen je feedback mee en gaan deze bespreken.

Team Shiftbase

Wendy
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Shiftbase

Beoordeeld op 30/6/2020

Fijn en gebruikersvriendelijk systeem

Fijn en gebruikersvriendelijk systeem

Pluspunten

Dat de vakantie dagen niet meer bijgehouden hoeven te worden in Excel. Overuren worden automatisch geregistreerd.

Minpunten

Het nadeel is als je bij een filiaal maar 1 klok hebt hangen en wel meerdere afdelingen dan pakt hij dus alle kloktijden op de "hoofd afdeling" waar de klok aanhangt. Dat is wel jammer want dan moet je elke keer die persoon zijn/haar kloktijden verplaatsen naar de juiste afdeling.

Antwoord van DifferentLab

Hoi Wendy,

Leuk dat je een review hebt geschreven!

Je kan er ook voor kiezen dat de geklokte tijden op de afdeling wordt geplaatst waarop de medewerker is ingeroosterd.

Dit doe je door de tijdklok niet te koppelen aan een afdeling.

Onze support afdeling zal contact opnemen om te helpen bij het instellen.

Groeten Bart

Clayd
Totaalscore
  • Sector: Sport
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Grote hulp in overzicht

Beoordeeld op 15/6/2020

Fijn product, geduldige helpdesk

Fijn product, geduldige helpdesk

Pluspunten

planning, financieel overzicht, oploaden bestanden medewerkers, app, helpdesk, gedetailleerd, functie/restrictie toewijzen gebruikers, telefonisch contact helpdesk geen chatbot of alleen maar email

Minpunten

ander jargon in sommige gevallen, veel mogelijkheden dus soms ingewikkeld, lastig vinden van juiste methode/functie gedetailleerd, aanleren omgaan met systeem, rooster gegevenswijzigingen de zelfde dag verwerken voor actueel overzicht anders wordt t niet meegenomen in het overzicht

Antwoord van DifferentLab

Beste Clayd,

Bedankt voor je review!

Mocht je de punten die je noemt een keer willen bespreken, bel ons dan gerust.
We denken graag met je mee.

Groeten Bart

Kaeye
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

Fijne Roostersoftware

Beoordeeld op 16/6/2020

Dit programma zorgt voor een duidelijk inzichtelijk rooster. Aan te passen door zowel de beheerder...

Dit programma zorgt voor een duidelijk inzichtelijk rooster. Aan te passen door zowel de beheerder als de gebruikers. Ook alle gemaakte uren kunnen makkelijk worden teruggevonden en uitgelezen. Het is zelfs mogelijk contracten aan te maken en deze op te slaan.

Pluspunten

Makkelijk een permanent rooster maken. Of standaard diensten maken en deze naar het daadwerkelijke rooster slepen. Elke gebruiker kan het makkelijk inzien en aanpassen.

Minpunten

Het aangeven wanneer je beschikbaar bent moet op het startscherm kunnen worden gedaan.

Antwoord van DifferentLab

Beste Kaeye,

Bedankt voor je review!

We gaan kijken of we het aangeven van beschikbaarheid ook op het startscherm kunnen gaan plaatsen!

Groeten Bart

Bart
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Makkelijk en snel

Beoordeeld op 15/6/2020

Voor ons team is het roosteren veel duidelijker en sneller geworden. Daarnaast is zeer handig dat...

Voor ons team is het roosteren veel duidelijker en sneller geworden. Daarnaast is zeer handig dat ieder teamlid alle vakantiedagen, overuren en werkdagen snel in kan zien.

Pluspunten

Shiftbase werkt erg fijn en snel, heeft goede apps en het team achter Shiftbase reageert ook goed op opmerkingen of vragen.

Minpunten

Niet alles kan in de app gedaan worden, maar 90% van de handelingen kan wél op de mobile app.

Antwoord van DifferentLab

Beste Bart,

Bedankt voor je positieve review.

We zijn erg blij dat je tevreden bent met onze software.

Groeten Bart

Sanne
Totaalscore
  • Sector: Public relations en communicatie
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke tool

Beoordeeld op 31/10/2022

Shiftbase bespaart veel tijd omdat het inplannen van personeel veel makkelijker is met de tool. Je...

Shiftbase bespaart veel tijd omdat het inplannen van personeel veel makkelijker is met de tool. Je ziet meteen ieders beschikbaarheid en afwezigheid en hebt zo sneller overzicht.

Pluspunten

- Het is erg gebruiksvriendelijk en overzichtelijk - Door de app heeft iedereen tegelijk toegang tot het rooster - De functie dat medewerkers onderling kunnen ruilen is voor ons echt een uitkomtst

Minpunten

- Eigenlijk heb ik nog geen nadelen ondervonden

Antwoord van DifferentLab

How incredibly nice to read this. Thank you for this review and these positive words. Good to read that you like the workability of Shiftbase so much.

Marlon
Totaalscore
  • Sector: Detailhandel
  • Bedrijfsgrootte: 501-1.000 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Super systeem

Beoordeeld op 30/6/2020

In het algemeen een zeer handig en snel werkend systeem om uren te registreren

In het algemeen een zeer handig en snel werkend systeem om uren te registreren

Pluspunten

Snel en gemakkelijk in gebruik
Duidelijke overzicht op de gewerkte uren
Makkelijke chat om vragen te stellem
Snel antwoord

Minpunten

Soms onnavolgbaar in wat het doet
Soms te traag
Lastig dat je bij inroosteren niet kan kopiëren maar steeds opnieuw een dienst moet inslepen

Antwoord van DifferentLab

Hoi Marlon,

Bedankt voor je positieve review!

In het rooster kunnen diensten gekopieerd worden doormiddel van een sneltoets.
Onze support afdeling neemt hiervoor contact met je op!

Groeten Bart

victor
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 5.0 /10

Middel matig

Beoordeeld op 30/6/2020

Algemeen is goed. Ook al werkt het zo precies dat het voor medewerkers lastig is. Het doet wat het...

Algemeen is goed. Ook al werkt het zo precies dat het voor medewerkers lastig is. Het doet wat het moet doen.

Pluspunten

Het aantal opties is oneindig. Je kan op zoveel manieren kijken.

Minpunten

De uitklok functie doet het vaak niet. De mogelijkheden zijn teveel. Vaak moet ik met nieuwe mensen even zitten om alles uit te leggen. Ik heb moeite met het vinden van makro's

Antwoord van DifferentLab

Hallo Victor,

Bedankt voor je review.

De software beschikt inderdaad over een hoop mogelijkheden.
Mocht je het prettig vinden om een rondleiding te krijgen om uitleg te krijgen over de verschillende functies, dan kan onze servicedesk deze kosteloos verzorgen.

Mocht je hier interesse in hebben, dan horen we het graag :)

Groeten Bart

Joyce
Totaalscore
  • Sector: Basis- en voortgezet onderwijs
  • Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Zeer gebruiksvriendelijk

Beoordeeld op 20/6/2020

Doordat we nu één centraal rooster hebben heeft iedereen een duidelijk overzicht wie er voor welke...

Doordat we nu één centraal rooster hebben heeft iedereen een duidelijk overzicht wie er voor welke klas staat.

Pluspunten

De weergave van het rooster ziet er overzichtelijk uit en is daarom prettig om ermee te werken.
Ook de support is goed bereikbaar en denkt goed mee!

Minpunten

Op dit moment ben ik nog geen nadelen tegen gekomen.

Antwoord van DifferentLab

Hallo Joyce ,

Wat leuk dat je een review hebt achtergelaten

Hopelijk kunnen we jullie nog lang van dienst zijn!

Groeten Bart

H.J.
Totaalscore
  • Sector: Vervoer/over de weg/per spoor
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Shiftbase doet waar het voor ontworpen is!

Beoordeeld op 17/6/2020

Accountant kan meekijken en zo automatisch alle uren uit het systeem plukken.

Accountant kan meekijken en zo automatisch alle uren uit het systeem plukken.

Pluspunten

Makkelijk in en uit klokken en ook nog eens te bepalen waar je wel en niet in/uit kan klokken.
Bulkacties
Plus/minuren

Minpunten

Nog niet echt gevonden voor waar wij het voor gebruiken.

Antwoord van DifferentLab

Beste H.J.,

Bedankt voor je review!

Mocht je in de toekomst willen kijken of jullie meer uit Shiftbase kunnen halen, neem dan contact op met ons support team.
Zij staan iedere dag weer voor je klaar

Groeten Bart

Brenda J
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

gebruiksvriendelijk

Beoordeeld op 30/6/2020

In begin was het wennen, en toen werd layout veranderd, ik vond vorige layout, die toen personeelssy...

In begin was het wennen, en toen werd layout veranderd, ik vond vorige layout, die toen personeelssysteem heette, makkelijker

Pluspunten

Bijhouden van je gewerkte uren, vakantieuren, rooster vooruitplanning

Minpunten

Op pc is inplannen van vakantie makkelijker dan op mobiel.

Antwoord van DifferentLab

Hoi Brenda,

Wat leuk dat je zo'n positieve review hebt achtergelaten!

We blijven werken aan de gebruiksvriendelijkheid van de software.
Mocht je suggesties hebben, dan horen we het graag.

Groeten Bart

Wilfredo
Totaalscore
  • Sector: Horeca
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Meerder medewerkers uit het rooster halen ter gelijk.

Beoordeeld op 30/6/2020

Dit wordt altijd vrij snel opgelost.

Dit wordt altijd vrij snel opgelost.

Pluspunten

Weet ik niet. Omdat het nu redelijk goed gaat.

Minpunten

Dat je niet alle medewerkers gelijk uit het rooster kan halen en dat de planning als je die wil verander voor 6 weken dan als weer op nieuw moet invoeren.

Antwoord van DifferentLab

Hallo Wilfredo,

Bedankt voor je positieve review :)

Je kan herhalende diensten voor een langere periode aanpassen! Mocht je hier hulp bij nodig hebben, dan helpt onze servicedesk je graag.

Groeten Bart