Gripp

Bedrijfssoftware voor bureaus en dienstverleners.

Totaalscore

4,5 /5
(15)
Prijs-kwaliteitverhouding
4,5/5
Functies
4,3/5
Gebruiksgemak
4,4/5
Klantenondersteuning
4,5/5

100%
heeft deze app aanbevolen
Sorteren op

15 reviews

Rob
Totaalscore
  • Sector: Marketing en reclame
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

Ambassadeur van Gripp

Beoordeeld op 1/6/2021

Gewoon heel goed, heb het al op diverse plekken aanbevolen.

Pluspunten

Gemak, eenvoud, doet gewoon wat het moet doen.

Minpunten

Weinig personalisatiemogelijkheden, oplossingen voor marketing (automation) zijn beperkt.

Overwogen alternatieven

Zoho CRM, Teamleader en HubSpot CRM

Redenen om voor Gripp te kiezen

Gemak en doorontwikkeling

Redenen om over te stappen op Gripp

Nederlandse organisatie, referenties van anderen.
Ralph
Totaalscore
  • Sector: Marketing en reclame
  • Bedrijfsgrootte: Zelfstandig ondernemer
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Compleet pakket dat dagelijkse routines vergemakkelijkt

Beoordeeld op 1/6/2021

Prettige tool voor dagelijks gebruik, maakt dagelijkse administratieve zaken gemakkelijker op een begrijpelijk wijze.

Pluspunten

Dagelijkse taken als gedetailleerde urenregistratie, projectplanning en offertes creëren minder tijdrovend.

Minpunten

Een goede mobiele versie ontbreekt. De tool is te raadplegen op een mobiel, maar niet ideaal. Voor urenregistratie is een aparte app beschikbaar, maar die werkt niet intuïtief.

Rik
Totaalscore
  • Sector: Grafisch ontwerp
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

Snel, eenvoudig en goed schaalbaar, maar wel alle controle en inzichten.

Beoordeeld op 2/6/2021

GRIPP is een uitermate nuttige oplossing die veel zaken bundelt in 1 platform, waarbij je als organisatie essentiële zaken als planning, relatiebeheer, offertes, administratie en hr zaken kan stroomlijnen, waarbij je ook nog eens snel inzicht hebt ik alle facetten qua omzet, uren, etc. De schaalbaarheid is heel erg fijn. Met een schakel omzetten voeg je een nieuwe collega of tijdelijke stagiaire bij of af.

Pluspunten

De planning tool is essentieel, net als de offertes / facturen en het administratieve (ook boekhouding) deel van GRIPP. We werken er iedere dag veelvuldig mee en houden er alles van onze organisatie in bij. Essentieel onderdeel van onze dagelijkse werkzaamheden.

Minpunten

Zonder enige boekhoudkundige voorkennis is het integreren van die module wel complex. Dat ligt niet aan GRIPP, maar aan de inhoud qua boekhoudkundigheid. Dit zou makkelijker moeten kunnen.
De versie voor op mobiele telefoon is helaas ondermaats. Die werkt niet zo fijn als de reguliere versie. Daarop kijken ik enkel voor de planning.

Mario
Totaalscore
  • Sector: Marketing en reclame
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Gripp

Beoordeeld op 1/6/2021

De ervaring is goed. Een snelle helpdesk die voorheen op via de desktop applicatie via een button onderaan de pagina snel te bereiken was. Om 1 of andere redenen is deze weggehaald.

Pluspunten

Gripp is gebruiksvriendelijk en snel onder de knie te krijgen. Grote knoppen snel thuis

Minpunten

Het nadeel is dat de bijgeleverde app niet goed functioneert en niet dezelfde gebruiksvriendelijkheid heeft zoals de desktop applicatie wel kent.

Sanne
Totaalscore
  • Sector: Marketing en reclame
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Fijne tool

Beoordeeld op 1/6/2021

Pluspunten

Gripp helpt ons bij veel processen in het bedrijf te stroomlijnen: CRM, opdrachten facturatie, verlof, zit er allemaal in.

Minpunten

Ik vind het programma nog steeds niet echt mooi, en dat is wel belangrijk om mee te werken. Verder zou ik graag op opdracht dingen kunnen wegleggen om te ontwikkelen.

Marco
Totaalscore
  • Sector: Design en ontwerp
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10

Get the Gripp

Beoordeeld op 1/6/2021

Super!! onze organisatie kan niet meer zonder.

Pluspunten

Offerte & Facturatie module zijn voor ons het belangrijkste, super in gebruik.

Minpunten

Vind de planning niet "kijk" vriendelijk, moeilijk om dingen te lezen.
Wij zetten de planning op 5 dagen, als er meerdere dingen gepland zijn voor meerdere personen valt er een hoop info weg.
Heb andere planning software gezien die dat beter visualiseert.

Overwogen alternatieven

Rodeo

Redenen om voor Gripp te kiezen

James pro was goed in Planning, meer niet, Gripp bied alles wat wij nodig hebben

Redenen om over te stappen op Gripp

Gripp bied alles wat wij nodig hebben
Simone
Totaalscore
  • Sector: Meubels
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Zeer gebruiksvriendelijke software

Beoordeeld op 1/6/2021

Erg tevreden over service ondersteuning. Je wordt altijd goed en snel geholpen

Pluspunten

Alles gaat veel sneller, van offerte tot opdracht or factuur. Alles in 1 pakket heel gemakkelijk om mee te werken

Minpunten

Het inzien van omzet gaat niet per opdracht maar per opdracht regels, dat vind ik onoverzichtelijk.
Administratief niet alle uitdraai mogelijk.
Ook bijvood een opdracht lijst kun je niet uitdraaien

Terry
Totaalscore
  • Sector: Grafisch ontwerp
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Serieuze Gripp op je bedrijf

Beoordeeld op 1/6/2021

Goede heldere en plug en play applicaties, fijne support afdeling, vragen worden serieus genomen.

Pluspunten

Met alle hardware devices overal en altijd in kunnen loggen op het GRIPP software pakket en met deze applicatie te allen tijden volledig inzicht hebben in je bedrijfsvoering, agenda en projecten.

Minpunten

Er zijn weinig minpunten, slechts een enkel dingetje dat nog niet vrij aan te passen is voor bijv. in internationale layouts, maar dat is een kleinigheid en goed mee te leven.

Wouter
Totaalscore
  • Sector: Marketing en reclame
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

De naam zegt het al......Gripp (op de zaak hebben)

Beoordeeld op 1/6/2021

Pluspunten

Alles wat je doet is “gelogged” kan makkelijk weer belangrijke informatie terug vinden.

Snelheid van offertes maken en dit ook qua presenteren op mooie manier.

Lage instap curve. Als je er een paar dagen met de software werkt worden functies al heel snel duidelijk.

Kan wel zo doorgaan. Maar dit is een heel mooi compleet pakket vanaf opdracht tot aan facturering

Minpunten

Heb ik eigenlijk niets kunnen vinden.
Tja, misschien de maandelijkse abonnementskosten.
Misschien de keuze om het pakket te kopen met jaarlijkse servicekosten

Michel
Totaalscore
  • Sector: Design en ontwerp
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Grip op je zaak

Beoordeeld op 1/6/2021

Enorm enthousiast team en blijven ontwikkelen. Luisteren maar feedback en doen er vervolgens ook wat mee. Lage financiële instap met goede uitbreidingsmogelijkheden.

Pluspunten

Uitgebreid softwaresysteem en toch zo eenvoudig te bedienen.

Minpunten

Planningsmodule wordt aan gewerkt, maar is voor ons nog niet optimaal.

Martijn
Totaalscore
  • Sector: Design en ontwerp
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10

zakelijk inzicht altijd up to date

Beoordeeld op 3/6/2021

Met name het feit dat ik altijd inzicht heb in de huidige status van uren, projecten, inkoop en verkoop vind ik heel erg prettig.

Pluspunten

Ik vind het ontzettend fijn dat projectadministratie en boekhouding in 1 omgeving zit en dat dat heel natuurlijk samengaat in Gripp. Dat maakt het boekhouden ook begrijpelijker en zelfs leuker. De support is ook prettig en bereikbaar, dat vind ik een grote plus.

Minpunten

De rapportagetool werkt niet erg intuïtief en toegankelijk, de filters zijn soms lastig in te stellen. Exports (bijvoorbeeld grootboek) maken voor de accountant is lastig.

Remy
Totaalscore
  • Sector: Mediaproductie
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Met Gripp meer Grip

Beoordeeld op 1/6/2021

Pluspunten

het maken van pakketten en de planningsmodule inclusief verlofmodule. Verder de compleetheid dus inclusief boekhoudpakket.
Zou heb je altijd real time overzicht.

Minpunten

Geen mogelijkheid tot beheer van machines en auto's e.d. Dus die kun je niet plannen.
Alleen koppeling met andere apps voor monteurs. Dit zou ik liever geïntegreerd zien

Linda
Totaalscore
  • Sector: Grafisch ontwerp
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Iedere dag word ik er weer blij van zo makkelijk en vernieuwend

Beoordeeld op 2/6/2021

De interne notities die je apart kan laten meeprinten op een bon is erg handig! Er is vrij simpel zoveel handigs mogelijk

Pluspunten

Kan heel eenvoudig maar ook erg gedetailleerd, de uitleg op de site maakt dat je alles kan.

Minpunten

Een aantal voorbeeld bedrijven hoe zij het hebben ingericht laten zien op de site?

Mischa
Totaalscore
  • Sector: Online media
  • Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
  • Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10

Toptool. Helpt ons enorm

Beoordeeld op 2/6/2021

We werken al jaren en steeds uitgebreider met Gripp. Het geeft ons inzicht en controle.

Pluspunten

Snelheid, gebruiksgemak, inzicht, controle

Minpunten

Het is soms even zoeken waar de opties zitten omdat ik alle rechten heb. Grafisch zou het misschien net is krachtiger kunnen.

Roy
Totaalscore
  • Sector: Marketing en reclame
  • Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
  • Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
  • Bron van de reviewer

Totaalscore

  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Gebruiksgemak
  • Klantenondersteuning
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10

x

Beoordeeld op 1/6/2021

zeer goed, behalve dat er nog geen mogelijkheid tot week/maand-planning is.

Pluspunten

gebruikersgemak & koppelingen met andere applicaties zoals Outlook & Exact

Minpunten

- de mogelijkheid om een week/maandplanning te gebruiken waarbij opdrachten en contracten wekelijks/maandelijks terugkeren.