
Trengo
Totaalscore
Filteren op
Gebruikte tijd
20 reviews
- Sector: Detailhandel
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Werkt super voor onze customer care afdeling!
Beoordeeld op 21/4/2020
We zijn als organisatie heel erg tevreden over het gebruik van Trengo en de communicatie met het...
We zijn als organisatie heel erg tevreden over het gebruik van Trengo en de communicatie met het support en IT team van Trengo. Het is heel makkelijk om je wensen door te geven en we hebben het gevoel dat er naar ons, als gebruiker, wordt geluisterd.
Pluspunten
Als customer care manager heb ik, sinds de start van het gebruik van Trengo, een veel beter inzicht in alle conversaties tussen mijn collega's en de consument. De verschillende teams (meertalig) kunnen ook makkelijk met elkaar communiceren.
Minpunten
We verkopen als webshop een deel via Amazon en die koppeling werkt soms niet helemaal optimaal, maar gelukkig is het makkelijk en snel communiceren met het support team van Trengo en denken zij graag mee om tot een oplossing te komen.
- Sector: Muziek
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 4.0 /10
Slechte klantenservice en slecht werkende telefoon systeem
Beoordeeld op 5/10/2022
Het gebruiken van de optie voice werkt nauwelijks tot niet. De software had ervoor moeten zorgen...
Het gebruiken van de optie voice werkt nauwelijks tot niet. De software had ervoor moeten zorgen dat onze customer support makkelijker werd en beter voor de klant, maar het word er tot nu toe alleen meer gestrest door.
Wij gebruiken de telefoon service "voice" en die werkt bijna niet en hierdoor hebben wij al vele klanten telefonisch niet kunnen helpen. Ik had niet veel verwacht van de software die ze ervoor aanboden, maar het zou wel moeten werken.
Ook hun support is zeer omslachtig en niet eens Nederlands. Ik word 4x gevraagd om dezelfde gegevens toe te sturen naar het support team. Ik snap niet waarom ze dat bijvoorbeeld niet kunnen terugvinden in hun eigen gemaakte systeem.
Pluspunten
Makkelijk tickets delen met collega's en toewijzen.
Minpunten
Het gebruiken van de optie voice werkt nauwelijks tot niet. De software had moeten lijden dat onze customer support makkelijker werd, maar het word er tot nu toe alleen meer gestrest door.
Overwogen alternatieven
Zendesk SuiteRedenen om over te stappen op Trengo
Voor een bedrijf die klantenservice hulpmiddelen verkoopt moeten ze zelf nog aan het werk met hun eigen klantenservice. Omdat Trengo een Nederlands bedrijf is. Ik hoopte op ook Nederlands support. Ook hadden ze een overzichtelijkere software met meerdere functies.- Sector: Fabricage van elektrische/elektronische producten
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
Handige software en compleet pakket
Beoordeeld op 21/4/2020
Via zowel chat als telefoon kunnen we onze klanten snel en goed advies geven!
Via zowel chat als telefoon kunnen we onze klanten snel en goed advies geven!
Pluspunten
Veel mogelijkheden om service te verlenen aan klanten, ook online te gebruiken.
Minpunten
In het begin wat problemen gehad met de integratie van Trengo omdat dit toen ook nog een vrij nieuwe software was, gelukkig is dit nu goed opgelost.
Betreft telefonisch contact zou het handig zijn dat mensen die in de wacht staan te horen kunnen krijgen hoelang ze nog moet wachten / hoeveel mensen er nog voor hen zijn. Nu wordt er soms opgehangen omdat het te lang duurt.
- Sector: Groothandel
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 4.0 /10
Lijkt goed, is niet altijd intuitief. Slechte support desk
Beoordeeld op 7/11/2022
Makkelijke implementatie. Lastige support.
Makkelijke implementatie. Lastige support.
Pluspunten
Super makkelijk te implementeren. Veel kanalen.
Minpunten
Email is omslachtig, koppelingen van emails in threads niet altijd intuitief. Koppelen en verwijderen niet altijd slim.
- Sector: Facilitaire diensten
- Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
- Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Fijn in gebruik
Beoordeeld op 22/4/2020
Software is makkelijk om in gebruik te nemen. Erg fijn dat je uit 1 inbox werkt en daarnaast ook...
Software is makkelijk om in gebruik te nemen. Erg fijn dat je uit 1 inbox werkt en daarnaast ook kan monitoren of berichten worden opgepakt.
Pluspunten
Fijn om uit 1 inbox te werken. Makkelijk in gebruik.
Minpunten
Op dit moment heb ik nog geen nadelen ondervonden.

- Sector: Automotive
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Very nice messaging app
Beoordeeld op 27/1/2020
Our clients are helped through various channels, served by Trengo
Our clients are helped through various channels, served by Trengo
Pluspunten
Useful messaging platform for all channels: Whatsapp, Facebook, SMS, Website chat, Telegram.
Minpunten
They changed their pricing plan, with a half year for existing customers.
- Sector: Groothandel
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Useful tool in organisations
Beoordeeld op 21/4/2020
Good, good support.
Good, good support.
Pluspunten
Integration of several communication channels
Minpunten
Some useful utilities which you are used to in Outlook are not available in Trengo. But the advantages of Trengo compensate the lack of these utilities.
Some proposals (with a big advantage for us and the use of Trengo) for a small amendment are not honoured yet
Overwogen alternatieven
Microsoft 365Redenen om over te stappen op Trengo
The integration of communication channels and use within a team.- Sector: Voedselproductie
- Bedrijfsgrootte: 10.000+ werknemers
- Wekelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10
A nice program
Beoordeeld op 21/4/2020
A really nice and user friendly program. I like the layout and how this is working. Improvements...
A really nice and user friendly program. I like the layout and how this is working. Improvements are mainly on having history.
Pluspunten
I really like that you can open it anywhere, which makes it really easy to combine the chat function with other activities.
Minpunten
For me, it was quite difficult that there is no history of a conversation with a customer. Sometimes a customer came back and he had to explain his whole story all over again. Maybe a function to save conversations would be nice.
Antwoord van Trengo
Hi Lauren,
Thank you for your review and valuable feedback!
It is possible to see the historical conversations with the customer in the sidebar under "contact moments" ("contactmomenten" in dutch).
If you have more questions or feedback for our product, do not hesitate to reach out.
Best,
Luuk
- Sector: Automotive
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Great feature richt and easy to use software that saves time
Beoordeeld op 22/4/2020
Trengo saves us time, brings us closer to our customer and shortens response times.
Trengo saves us time, brings us closer to our customer and shortens response times.
Pluspunten
Everthing in one place with an interface that works like a charm and looks good too.
Minpunten
Sometimes it is difficult to see the history of closed tickets that are opened again by a customer.
- Sector: Facilitaire diensten
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Its a great tool that saves me a lot of time!
Beoordeeld op 13/1/2020
Pluspunten
Customers can easily find their answer in the helpcenter (with frequently asked questions) or in a conversation with the Flowbot (chatbot). The remaining quistions are simply answered by Quick reply’s (insertable answers). With this ticketsystem I keep an overview of the new, picked up and closed tickets and i have all customer service questions (that come in by Facebook, Instagram, Whatsapp, email and websitechat) clearly arranged in one place.
Minpunten
I have been using this product for more than 3 years. In the beginning there were a number of things that could be optimized, but now I could not name a point for improvement so quickly. The company is growing fast and is constantly developing, which means that more additional functionalities are created that make customer service easier
- Sector: Detailhandel
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 10.0 /10
Very good
Beoordeeld op 21/4/2020
We made the flow for our customer service work. After a try out and getting used to the system for...
We made the flow for our customer service work. After a try out and getting used to the system for everyone involved, we think it is one of the best choices we have made this past year for our company. It works fast, efficient, customers are happy and it is easy to switch from one user to another so no customer needs to wait long for an answer.
The Dutch customer service is excellent, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] team is working very hard to give their customers a good experience. Everybody is friendly and we receive answers very quickly. If we have a problem which they cannot solve immediately, they always let us know they cannot solve it right away. That way we are not left in the dark like so many companies do. Hooray for [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and her team!
Pluspunten
Trengo made our company work more efficient. Our customer service is now able to reply to our customers who come from different channels, it saves time and money.
Minpunten
The way we had to change the e-mail addresss from a weird code into a proper "sender" address.
- Sector: Human Resources
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Super communicationtool for the support-team
Beoordeeld op 28/1/2020
Pluspunten
Easy to use tool to combine all communication channels you have. This way our support-team has one place to answer the question from our clients (from mail to chat, all in one place).
Other pro; Trengo is building rapidly new features. We are now integrating the chatbot for even better communication with our user.
Minpunten
For the way we use it, it is super! In the future it would be usefull the get even more insights and more smarter marketing automations based on insights. But the way we use it now it is super!
- Sector: Computersoftware
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
Trengo
Beoordeeld op 21/4/2020
Pluspunten
Integration with Whatsapp for business, online help center feature and last but not least the chat.
Minpunten
Minimum of 4 seats for using Whatsapp feature.

- Sector: Evenementenbureaus
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Great program
Beoordeeld op 21/4/2020
Pluspunten
I am very impressed by the speed they add new features / channels. We use it for support for our website and our clients are very impressed by the options we offer for them to contact us.
Minpunten
I would say the mobile app could use some updates to make it faster. But it still works great - just could be faster!
- Sector: Consumentendiensten
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Wekelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 8.0 /10
Pretty good
Beoordeeld op 21/4/2020
We use this to communicate directly with our consumers and it works well doing this.
We use this to communicate directly with our consumers and it works well doing this.
Pluspunten
Does the work pretty well and is easy to use.
Minpunten
Sometimes the overview is not very clear
- Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
- Bedrijfsgrootte: 11-50 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Great company, great product!
Beoordeeld op 28/1/2020
I like the company and it's staff, very smart people with a sense of humor, great to work with!
I like the company and it's staff, very smart people with a sense of humor, great to work with!
Pluspunten
Easy to use, self explanatory, helps our customer service to scale
Minpunten
Sometimes you need middel man, for instance with Whatsapp, this delays implementation
- Sector: Internet
- Bedrijfsgrootte: 51-200 werknemers
- Dagelijks 6-12 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Very stable tool that we are using to be available for our clients via chat and whatsapp.
Beoordeeld op 21/4/2020
Pluspunten
Easy to set-up / implement and the tool allows us to interact with our customers better. Trengo is easy to work with as a user, there is an online version and also a desktop app. Also provides statistics and enough ways for us to customize it to our needs.
Minpunten
We did try to also use it for our info@ mailbox but came to the conclusion it is not a great replacement for a dedicated email tool like Outlook when you are using that at the same time.
- Sector: Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche
- Bedrijfsgrootte: 2-10 werknemers
- Dagelijks 1+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Great Software!
Beoordeeld op 10/12/2019
We use Trengo to contact all of our customers through various channels, such as e-mail, facebook,...
We use Trengo to contact all of our customers through various channels, such as e-mail, facebook, whatsapp and chatbot.
Pluspunten
We use it everyday for contact with our customers. Trengo makes this very easy for us.
Minpunten
It took us a little while to find a workflow, but now that we got one, it works great!
- Sector: Automotive
- Bedrijfsgrootte: 1.001-5.000 werknemers
- Dagelijks 2+ jaar lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 9.0 /10
Trengo Review Van Mossel
Beoordeeld op 17/12/2019
Pluspunten
Intergration with channels like Whatsapp, facebook etc
Minpunten
There are no thinks i like least about this software?
- Sector: Automotive
- Bedrijfsgrootte: 201-500 werknemers
- Dagelijks 1-5 maanden lang gebruikt
-
Bron van de reviewer
Totaalscore
- Prijs-kwaliteitverhouding
- Gebruiksgemak
- Klantenondersteuning
- Waarschijnlijkheid van aanbeveling 7.0 /10
Trengo review
Beoordeeld op 22/4/2020
It works good, but not all my customers like it
It works good, but not all my customers like it
Pluspunten
The option that you can send a message instead of making a lot of phonecalls
Minpunten
That there is no option that you can send directly to whatsapp
Antwoord van Trengo
Hi Maurice,
Thank you for your review.
Unfortunately, WhatsApp does not allow to initiate conversations with customers with a random message. When possible this would enable people to misuse Whatsapp and send bulk messages to consumers.
It is possible to send pre-defined template messages (approved by WhatsApp) after an official opt-in by the customer or after the 24-hour window.
If you have any more questions or like to set up the template messages, do not hesitate to contact us at [email protected].
Best,
Luuk