Kennismanagement software wordt gebruikt om informatie over mensen, processen, praktijken, cultuur en content binnen een organisatie op te slaan, te delen en op te vragen. Dit soort oplossingen wordt ook wel knowledge management software genoemd. Ze helpen werknemers bij het identificeren en organiseren van de kennispool van het bedrijf. Dat wordt gedaan door een ‘enige bron van waarheid’ op te bouwen die gemakkelijk toegankelijk en vindbaar is en kan worden aangepast aan verschillende groepen van gebruikers. Deze kennispool kan bestaan uit industrievoorschriften, bedrijfsbeleid, handleidingen, gebruikershandleidingen, beroepservaring of diverse andere vormen van kennis. Kennismanagement tools kunnen worden gebruikt door medewerkers die met klanten te maken hebben en andere medewerkers of klanten die de voorkeur geven aan zelfbediening boven het verzamelen, opslaan en ophalen van informatie. Met dergelijke software kunnen professionals vragen beantwoorden door in realtime gegevensbestanden, forums, casestudy's en zelfstudies te raadplegen. Ook kunnen mogelijk ticketing-systemen worden vervangen door kunstmatige intelligentie, zoals natuurlijke taalverwerking, machinaal leren en gevolgtrekkingen op basis van intenties. Omdat ze de noodzaak om informatie bij elke zoekopdracht opnieuw op te zoeken verminderen, kunnen ze bedrijven efficiënter maken. Door informatie sneller beschikbaar te maken voor klanten, kan deze software ook de klantervaring verbeteren, de tevredenheid verhogen en helpen bij het omzetten van leads. Typische functies van knowledge management tools zijn content- en kennisbankbeheer, zelfbedieningsportalen en integraties met externe software via API-koppelingen. Knowledge management software kan worden beschouwd als een subcategorie van CMS. Ze kunnen ook een aanvulling vormen op helpdesk- of training software. Vergelijk verschillende systemen op GetApp om de beste kennmismanagement tool voor jouw organisatie in Nederland te vinden.
Filteren op
Prijsmodel
Ondersteunde apparaten
Bedrijfsgrootte
Beschikbaar in deze landen
Landen waarin het product beschikbaar is. Opmerking: er is mogelijk geen klantenondersteuning beschikbaar in dat land.
Talen
Talen waarin het product beschikbaar is.
Sorteren op